2020-11-20, 14:02
Medlem
Niggwards avatar
Får email från Allektum AB angående en tidigare skuld som man haft, loggar in på hemsidan bank-id .Tydligen 4000 ca som tagits mot Trustly AB sedan 2013? Ett företag som idag är fullständigt i konkurs. Och allektum har därav köpt det antar jag.

Hur funkar det? Ifall dem kunde skicka det ditt kronkalle hade dem väl redan gjort det på 7 år? Kan man kräva in skulder från ett företag som inte existerar längre. Erfarenheter?

Edit: Minns att dem ringde mig någon gång för 4-5 år sedan och sa att jag skulle betala, sen blev det inte av och man glömde bort det.

Mvh
Senast redigerad av Niggward 2020-11-20 kl. 14:08.
Citera
2020-11-20, 14:08
Medlem
Ja, de har sålt skulden vidare och kan fortsätta att kräva tills du dör. Minst vart 10'e år så måste de dock påminna om skulden och de verkar de ju ha gjort (skulden är ju bara 7 år gamal). Tipset är att betala den så fort som möjligt så slipper du ränta och påminnelseavgifter. Annars så kommer du ha kvar den livet ut vilket är sämre.
Citera
2020-11-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ifall dem kunde skicka det ditt kronkalle hade dem väl redan gjort det på 7 år?
Underförstått att du frågar hur vi hade agerat. Visst, jag hade skickat kronis. Men det är ju också helt irrelevant.

Citat:
Kan man kräva in skulder från ett företag som inte existerar längre.
Jag tycker i alla fall att det vore fullt rimligt, under en konkurs bör så mycket som möjligt av ekonomin ordnas upp, till hur det borde vara
Senast redigerad av Stunni 2020-11-20 kl. 14:13.
Citera
2020-11-20, 14:28
Medlem
Niggwards avatar
Betalade det direkt så det inte glöms bort igen. Tycker fortfarande det är märkligt att dem hör av sig en gång var 4 år och sedan händer inget med det. Orkar inte riskera något så det blev swishat
Citera
2020-11-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Betalade det direkt så det inte glöms bort igen. Tycker fortfarande det är märkligt att dem hör av sig en gång var 4 år och sedan händer inget med det. Orkar inte riskera något så det blev swishat
Grattis! Klokt val.
Citera
2020-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Grattis! Klokt val.
Skuld som privatperson eller företag?
Citera
2020-11-22, 11:07
Medlem
man glömmer inte skulder, det är bara skitsnack, men bra du gjorde rätt för dig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in