• 1
  • 2
2020-11-20, 19:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Hej igen (andra inlägget idag, har lite panik)

Du kan slappna av. Rent tekniskt så kan man inte åka dit för något så länge man rättar sina uppgifter innan Skatteverket beslutar om att göra en Revision.

Först efter det är man fucked om man har oegentligheter i sin bokföring.
Citera
2020-11-20, 20:00
Avstängd
frekkinheads avatar
OK, tack för alla kommentarer. Skickat iväg blanketterna nu, så det känns safe
Citera
2020-11-21, 12:16
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Jag fick nåt jävla krav från min bank för nåt år sedan om att fylla i en enkät om min ekonomi. Frågorna handlade i stort sett om penningtvätt och betalningar till och från utlandet. Det du beskriver låter som nånting som skulle få varningsklockor att börja ringa på min bank, baserat på den enkät jag fyllde i.

"Jag får lön från ett företag i ett land som betalar ut det till ett konto i ett annat land och sen för jag över via internetbanken till mitt privata konto."

Min bank hade låst ditt konto omedelbart och kontaktat polisen.

Fyllde i? Varför skulle någon vilja information om sin ekonomi till banken frivilligt? Banker är inte intresserade av att hjälpa sina kunder, de är vinstdrivande företag.
Citera
2020-11-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Fyllde i? Varför skulle någon vilja information om sin ekonomi till banken frivilligt? Banker är inte intresserade av att hjälpa sina kunder, de är vinstdrivande företag.

https://www.arbetarbladet.se/artikel...menar-swedbank

Därför att om man inte svarade så stängde banken av ditt konto.

Jag hade en annan bank, men samma skit gällde, vi stänger ner om du inte svarar på frågor om din ekonomi, sparande, har du varit Statsminister etc.
Citera
2020-11-25, 01:14
Avstängd
frekkinheads avatar
Uppdatering: ingenting hände, och de beklagade över missförståndet osv. Allt fixat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in