2020-11-19, 20:54
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Om chauffören sa till pojken att åka hem till sitt jävla hemland skulle han förstås ha upplyst om vilken buss som går dit. Annars borde han ha sagt åt honom att hem till sitt jävla hemland.

Korrekt. Chauffören handlade fel som inte upplyste om detta. Tjänstefel. Det blir löneavdrag eftersom bussbolaget gick miste om intäkten före bussresan till hemlandet.
Citera
2020-11-19, 20:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Spelar ingen roll. Oavsett om han bråkar eller ej så har busschauffören ingen rätt att säga till den 15 åriga killen att åka hem. Det är problemet. Problemet är inte att 15 åringen bråkar, alla 15 åringar bråkar.

Han har all rätt i världen. 15-åringen är en gäst i det här landet. Bussen är chaufförens arbetsplats. Alla 15-åringar säger inte att de ska knulla en och spottar på en. Hade blatten gjort sådär i sitt hemland så hade han blivit av med huvudet.
Citera
2020-11-19, 20:56
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Inser du inte problemet?

Är jag invandrare? Intressant. Förövrigt så är det inte rasism om en mörkhyad man säger ” svenne-jävel” till en vit svensk man. Men detta förstår såklart inte du. Flashback hade lyft det, och andra sidor som Flashback hade definitivt lyft det. Hade kommit på SVT också.

Jag har inte skrivit att han skall vara kvar på bussen utan jag skrev att hans beteende inte ger busschauffören rätten att be honom åka hem.

Var du där ? Hörde du vad som sas ? Varför försvarar du stök och tjafs ? Om det inte passar med det Svenska samhället så kan ynglingen åka hem. Vi har tillräckligt med importerade problem. Arma Sverige....
Citera
Medlem
Citat:
Eftersom jag vill påminna ts om att han faktiskt bara är 15 år och det är väl ingen hemlis direkt hur 15 åriga killar brukar bete sig....
Hur 15-åriga babbekillar beter sig är ingen hemlis nej. Bråkar, vrålar, spelar sin babbemusik på högsta volym, hindrar dörrarna att stängas, smutsar ned och vandaliserar bussen. Och rånar yngre svennar när de kliver av. Att resa kollektivt i Sverige går inte längre. Det har blivit rena babbetransporter.

15 år ja, oj tog busschauffören hans napp också? Tillräckligt gammal för att vara gängkriminell. Det blev en total chock för honom när en vit man sade till på skarpen, ”ey va lekker du mannen, yalla”.

Tur att regnbågsprydda Alva från opartiska SVT kom och gjorde sitt snyftreportage.
Citera
Medlem
Custom_mades avatar
Skicka honom till Irak. Det blir hans nya hemland, för inte FAN är han Svensk den lilla kackerlackan!
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
En svensk 15-åring, iaf innan curlinggenerationen, hade skämts över att bli utslängd. Och dennes föräldrar hade inte polisanmält chauffören, utan läxat upp son för pinsamt beteende.
Nu är det inte så länge sen jag själv åkte buss och då kunde man bli avkastad om man råkade klicka på knappen vid fel ställe. Det krävdes inte alls mycket för att bli avkastad av vissa busschaufförer och sen finns det folk i tråden som tror att man ska kunna bråka med en busschaufför utan att riskera bli avkastad. Dom är ju för fan helt pantade i skallen.
Citera
2020-11-19, 20:57
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att han skall vara kvar på bussen utan jag skrev att hans beteende inte ger busschauffören rätten att be honom åka hem.
Det ger inte heller ungdjävulen rätt att skrika knulla dig till chauffören, att den lille idioten springer till polisen är rent ut sagt pinsamt
Citera
2020-11-19, 20:57
Medlem
Sådan här händelser som gör att det i princip bara är invandrare som kör buss idag och de som chaffisar är inte specialt snällare eller bättre när de blir arga, men knäcker invandrarchaffisen ur sig åk hem i stridens hetta, så fungerar ändå inte rasistkortet.
Citera
2020-11-19, 20:58
Medlem
neiges avatar
Citat:
Det har jag inte skrivit utan jag skrev att busschauffören borde agerat annorlunda.

Som sagt, bara för att han var stökig så ger det inte busschauffören rätten att be honom åka hem.
Annorlunda hur då, och vad är det för fel att säga till honom att åka hem? Det är något som 99% européer tycker om stökiga blattar, det är knappast så att befolkningen har bjudit hit de utan de har bjudit hit sig själva. Ser ingen rasism i att man inte vill ha honom varken på bussen eller i landet ö.h.t, man kanske tycker så.
Citera
2020-11-19, 21:00
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nu är det inte så länge sen jag själv åkte buss och då kunde man bli avkastad om man råkade klicka på knappen vid fel ställe. Det krävdes inte alls mycket för att bli avkastad av vissa busschaufförer och sen finns det folk i tråden som tror att man ska kunna bråka med en busschaufför utan att riskera bli avkastad. Dom är ju för fan helt pantade i skallen.

Helt rätt !
Citera
2020-11-19, 21:06
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hur menar du då?

”Jag knullar dig” är väl grammatiskt och språkligt korrekt? ”Vad leker du mannen?” är ju också helt korrekt svenska givet att ”mannen” är korrekt namn på subjektet?
Grammatiken är jättebra förutsatt att man talar förortssvenska.
Någon normativ standardsvensk rikssvenska är det dock inte...
Citera
2020-11-19, 21:07
Medlem
Lost.Villains avatar
Intressant hur det har förflyttats positioner i rasismdebatten. När man slängde av bråkiga invandrare som polacker, juggar och ibland folk från söder om medelhavet på 90-talet så var det inte rasism, utan hårda tag mot ungdomsligister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in