2020-11-19, 20:45
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Hade det varit en invandrare till busschaufför och en svensk 15 åring så hade alla gått i försvar till 15 åringen....

” Han sa att han skulle slå ner mig...”

Och ts skulle skriva något i stil med ” Varför börjar inte SVT med en stor utredning? Kanske kontakta Polis, brandkår och ambulans????”

Man kan sätta ner foten på andra sätt. Att vara ” stökig ” rättfärdigar inte busschaufförens beteende.
Är det så svårt att fatta att stökiga personer ska ut från bussen ? Vuxen civilkurage behöver vi mer av inte mindre.
Citera
2020-11-19, 20:46
Medlem
Man upphör aldrig att förvånas, otroligt att föräldrarna till skitungen polisanmäler chauffören. Visst, så här beter sig ju en del ungdomar. Då ska väl för fan föräldrarna ge honom en skarp tillrättavisning och se till att uppfostra honom ordentligt och lära honom att respektera äldre och medmänniskor i allmänhet. Helt ofattbart.
Citera
2020-11-19, 20:47
Medlem
Troligen en blatte som totalt saknar uppfostran som det vimlar av.
Citera
2020-11-19, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Det gäller att trycka till svartskallen, så att han känner sig oönskad och ovälkommen.

Knolla din mama, houura, svenne, ja alla skällsord svartskallen kan komma på blir trumfade av den mest kraftfulla frasen av dem alla.

ÅK HEM

Patetiskt.

Inser du inte problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det där är din offermentalitet som talar. Hade en svensk 15åring blivit utslängd av en rasistisk invandrare till busschaufför som kallat honom svenne-jävel så hade det definitivt inte blivit en SVT-nyhet. Du kan inte vara så insnöad att tro att någon i gammelmedia skulle ens lyfta i det. Det hade inte varit tal om "rasism" överhuvudtaget. Svenskar kan inte dra rasistkortet som ni invandrare gör varje gång det blir lite jobbigt. Därför ingen tar er på allvar i det här landet.

Är jag invandrare? Intressant. Förövrigt så är det inte rasism om en mörkhyad man säger ” svenne-jävel” till en vit svensk man. Men detta förstår såklart inte du. Flashback hade lyft det, och andra sidor som Flashback hade definitivt lyft det. Hade kommit på SVT också.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Är det så svårt att fatta att stökiga personer ska ut från bussen ? Vuxen civilkurage behöver vi mer av inte mindre.

Jag har inte skrivit att han skall vara kvar på bussen utan jag skrev att hans beteende inte ger busschauffören rätten att be honom åka hem.
Citera
2020-11-19, 20:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Om chauffören sa till pojken att åka hem till sitt jävla hemland skulle han förstås ha upplyst om vilken buss som går dit. Annars borde han ha sagt åt honom att hem till sitt jävla hemland.
Citera
2020-11-19, 20:50
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att han skall vara kvar på bussen utan jag skrev att hans beteende inte ger busschauffören rätten att be honom åka hem.

Rätt? Det är inte "Rätt" att be någon dra åt helvete heller, men det sker dagligen. Att be någon åka hem är knappt ens mätbart på fel-skalan.
Citera
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. Oavsett om han bråkar eller ej så har busschauffören ingen rätt att säga till den 15 åriga killen att åka hem. Det är problemet. Problemet är inte att 15 åringen bråkar, alla 15 åringar bråkar.
I Sverige råder yttrandefrihet, det gäller även busschaufförer. Att han blir irriterad som direkt konsekvens av en 15-åring som stör på hans arbetsplats är inte det minsta underligt, och han har all rätt att reagera på det.

Citat:
Nej han har ingen som helst rätt att säga vad han vill till 15 åringen. En väldigt stor överväldigande majoritet av 15 åriga killar bråkar. Jo.
Jag bråkade också i den åldern. Men om busschauffören slängt ut mig hade jag accepterat det. Och mina föräldrar hade inte polisanmält, utan läxat upp mig.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Hade chaffisen inte kläckt ”flytta till ditt hemland” hade det aldrig uppdagats vilka ungjävlar han ska behöva stå ut med.
Citera
2020-11-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det där är din offermentalitet som talar. Hade en svensk 15åring blivit utslängd av en rasistisk invandrare till busschaufför som kallat honom svenne-jävel så hade det definitivt inte blivit en SVT-nyhet. Du kan inte vara så insnöad att tro att någon i gammelmedia skulle ens lyfta i det. Det hade inte varit tal om "rasism" överhuvudtaget. Svenskar kan inte dra rasistkortet som ni invandrare gör varje gång det blir lite jobbigt. Det är därför ingen tar er på allvar i det här landet.

En svensk 15-åring, iaf innan curlinggenerationen, hade skämts över att bli utslängd. Och dennes föräldrar hade inte polisanmält chauffören, utan läxat upp son för pinsamt beteende.
Citera
2020-11-19, 20:52
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Det gäller att trycka till svartskallen, så att han känner sig oönskad och ovälkommen.

Knolla din mama, houura, svenne, ja alla skällsord svartskallen kan komma på blir trumfade av den mest kraftfulla frasen av dem alla.

ÅK HEM

Patetiskt.
I en normal värld så hade lill-blattens tillmälen varit i fokus hos SVT istället för den rakryggade chaufförens "Åk hem"!
Citera
Medlem
Citat:
Adidas?

Det har jag inte skrivit utan jag skrev att busschauffören borde agerat annorlunda.

Som sagt, bara för att han var stökig så ger det inte busschauffören rätten att be honom åka hem.

Inte enligt lag men eftersom att Sveriges regering är på väg eller snarare redan har brutit samhällskontraktet så kommer vi få se allt mer sånt här och bor du på vissa ställen så kommer du själv snart vara med om det antingen personligen eller närstående.

Vi ska vara glada att folk vågar säga ifrån. Förr eller senare så kommer var och en bli tvingade för inte en jävel kommer hjälpa oss.

Vem ska du ringa när någon fart kaos i bussen och din åttaåriga morsa blev knuffad av en femtonåring som bara beter sig så där hela tiden.
Jag har aldrig bett om det här... När vi var i den åldern så bråkade man också och gjorde dumma saker men nog fan lyssnade man när vuxna sa ifrån. Det var väldigt få på den tiden som bråkade mot och var så uppkäftiga och jag tycker att beter man sig så så ska man inte få åka buss alls den terminen ut. Eller allså egentligen utvisas rakt av. Jag har aldrig vart för den här invandringen alls. jag har alldaglig velat det från början , aldrig bett om den, har hela tiden var emot och vi är många som aldrig bett om det här.

UT nu!
Senast redigerad av Brodrude 2020-11-19 kl. 20:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtJohnzon
Man upphör aldrig att förvånas, otroligt att föräldrarna till skitungen polisanmäler chauffören. Visst, så här beter sig ju en del ungdomar. Då ska väl för fan föräldrarna ge honom en skarp tillrättavisning och se till att uppfostra honom ordentligt och lära honom att respektera äldre och medmänniskor i allmänhet. Helt ofattbart.

Huvudet på spiken. Naturligtvis ska föräldrarna läxa upp sin son för det pinsamma beteendet. Det är dessvärre inte enbart invandrarföräldrar som agerar såhär, det förekommer även i svensk curlinggeneration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in