2020-11-19, 20:35
Bannlyst
Fan va less man blir på SVT hela jävla tiden skall dom spotta på Sverige och svenskarna.

Självklart skall bråkiga kulturberikare inte åka buss de får gå eller rida en kamel.
Citera
2020-11-19, 20:36
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Eftersom jag vill påminna ts om att han faktiskt bara är 15 år och det är väl ingen hemlis direkt hur 15 åriga killar brukar bete sig....

15-årig addidasriddare dessutom. Snäppet värre.
Citera
2020-11-19, 20:37
Medlem
neiges avatar
Citat:
Eftersom jag vill påminna ts om att han faktiskt bara är 15 år och det är väl ingen hemlis direkt hur 15 åriga killar brukar bete sig....
Så för att han är 15 år betyder det att han får bete sig som en apa om han känner för det, och inte ska få någon konsekvens för det efter?? Skärp dig.
Citera
2020-11-19, 20:37
Medlem
Citat:

Ja och det vet en lärare och alla andra i samma klassrum på en skola, det vet inte äldre och barn i samma buss som kanske är rädda för någon som beter sig som en apa på zoot. man vet ju inte om han är ett fyllo eller någon som fått en psykos och är farlig.

Kom fan inte här och släng fram offerkortet ! Det är inte den här killen som är ett offer här...Det är han själv som orsakade det här.
Citera
2020-11-19, 20:38
Medlem
DaChiefs avatar
Det var nog olämpligt att beordra horungen att flytta hem, han bor ju redan hemma med föräldrar som misslyckats med att uppfostra horungen.

Han skulle sagt något som inte var rasistiskt, typ håll käften din lilla fitta.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Värst vad 15-årigen blev bra på svenska när han intervjuades av SVT.
"Vad leker du mannen" och "jag knullar dig" är inte precis rikssvenska.

Hur menar du då?

”Jag knullar dig” är väl grammatiskt och språkligt korrekt? ”Vad leker du mannen?” är ju också helt korrekt svenska givet att ”mannen” är korrekt namn på subjektet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hade en svensk 15åring gjort det där hade ingen normalt funtad gått i försvar för honom. Det måste finnas en gräns för hur mycket ni invandrare kan böla om rasism och börja ta ansvar för ert eget handlade. Så länge ni gnäller över såna här icke nyheter så kommer ingen ta er på allvar, jag hoppas ni kan fatta det en dag.

Hade det varit en invandrare till busschaufför och en svensk 15 åring så hade alla gått i försvar till 15 åringen....

” Han sa att han skulle slå ner mig...”

Och ts skulle skriva något i stil med ” Varför börjar inte SVT med en stor utredning? Kanske kontakta Polis, brandkår och ambulans????”

Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Så du tycker inte det är dags att sätta ner foten, eller blatten då?

Man kan sätta ner foten på andra sätt. Att vara ” stökig ” rättfärdigar inte busschaufförens beteende.
Citera
2020-11-19, 20:42
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. Oavsett om han bråkar eller ej så har busschauffören ingen rätt att säga till den 15 åriga killen att åka hem. Det är problemet. Problemet är inte att 15 åringen bråkar, alla 15 åringar bråkar.
Om du bråkar på bussen riskerar du att åka av, inte minst om du spottar på chauffören. Det gällde när jag var 15 och det skall ta mig fan gälla nu också
Citera
2020-11-19, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
15-årig addidasriddare dessutom. Snäppet värre.

Adidas?

Citat:
Ursprungligen postat av neige
Så för att han är 15 år betyder det att han får bete sig som en apa om han känner för det, och inte ska få någon konsekvens för det efter?? Skärp dig.

Det har jag inte skrivit utan jag skrev att busschauffören borde agerat annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ja och det vet en lärare och alla andra i samma klassrum på en skola, det vet inte äldre och barn i samma buss som kanske är rädda för någon som beter sig som en apa på zoot. man vet ju inte om han är ett fyllo eller någon som fått en psykos och är farlig.

Kom fan inte här och släng fram offerkortet ! Det är inte den här killen som är ett offer här...Det är han själv som orsakade det här.

Som sagt, bara för att han var stökig så ger det inte busschauffören rätten att be honom åka hem.
Citera
2020-11-19, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Om du bråkar på bussen riskerar du att åka av, inte minst om du spottar på chauffören. Det gällde när jag var 15 och det skall ta mig fan gälla nu också

Jag har inte skrivit att han skall vara kvar på bussen utan jag skrev att hans beteende inte ger busschauffören rätten att be honom åka hem.
Citera
Bannlyst
Citat:
Bara för att 15 åringen ((((15)))) uppträtt stökigt ger det inte busschauffören rätten att be honom åka hem. Även om han är från Sverige men det vet ju inte den lågutbildade busschauffören om, naturligtvis.
Det gäller att trycka till svartskallen, så att han känner sig oönskad och ovälkommen.

Knolla din mama, houura, svenne, ja alla skällsord svartskallen kan komma på blir trumfade av den mest kraftfulla frasen av dem alla.

ÅK HEM

Patetiskt.
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Hade det varit en invandrare till busschaufför och en svensk 15 åring så hade alla gått i försvar till 15 åringen....

” Han sa att han skulle slå ner mig...”

Och ts skulle skriva något i stil med ” Varför börjar inte SVT med en stor utredning? Kanske kontakta Polis, brandkår och ambulans????”
Det där är din offermentalitet som talar. Hade en svensk 15åring blivit utslängd av en rasistisk invandrare till busschaufför som kallat honom svenne-jävel så hade det definitivt inte blivit en SVT-nyhet. Du kan inte vara så insnöad att tro att någon i gammelmedia skulle ens lyfta i det. Det hade inte varit tal om "rasism" överhuvudtaget. Svenskar kan inte dra rasistkortet som ni invandrare gör varje gång det blir lite jobbigt. Det är därför ingen tar er på allvar i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in