2020-11-17, 21:45
Medlem
Pastapastors avatar
Vill spela på min brors saxofonklarinett men han har bacillskräck. Han gick med på att jag får använda den om jag fäster ett "externt" munstycke ovanpå den. Existerar något sådant? Vilka andra alternativ finns?

Vi pratar om ett flöjtliknande instrument av trä.
Citera
2020-11-17, 21:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Det finns. Men du blåser likväl in baciller.
Citera
2020-11-18, 00:35
Medlem
Pastapastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det finns. Men du blåser likväl in baciller.

Vad kallas detta? Var hittar jag detta?
Citera
2020-11-27, 06:35
Medlem
Pastapastors avatar
Suck.
Ingen som vill utveckla på GormDenGamles svar?
Citera
2020-12-21, 07:03
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastapastor
Vill spela på min brors saxofonklarinett men han har bacillskräck. Han gick med på att jag får använda den om jag fäster ett "externt" munstycke ovanpå den. Existerar något sådant? Vilka andra alternativ finns?

Vi pratar om ett flöjtliknande instrument av trä.
Jisses. En sån här fråga är superenkel att själv leta fram med Google. Regeln med blåsinstrument är att allt som går att ta av går att bytas ut. Du tror väl inte profesionella musiker sitter och spelar på det munstycke som kom med instrumentet?

Sedan får du nog specificera vilket instrument det gäller. Saxofonklarinett är inget som existerar. Antingen spelar man saxofon, klarinett eller sopransaxofon. Alla dessa instrument kräver olika munstycken. Observera att det finns många olika typer av saxofoner också som alla har olika munstycken.

Mitt tips är att höra av dig till en butik som t.ex. Windcorp som kan hjälpa dig att välja rätt munstycke för dina behov. https://www.windcorp.se/inspiration/...-saxmunstycke/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in