2020-11-17, 16:51
Medlem
Många inom den branschen som ägnar sig åt sådant här.
Citera
2020-11-17, 16:51
Medlem
Tror du blir besviken . Högst troligt etnisk svensk,, tyvärr.
Travsporten är en sluten värld, där man ogärna släpper uppgifter om varandra till utomstående.
Det hanteras inom den egna kretsen sa s.
Fast detta verkar vara såpass grova övergrepp att man borde ta öppet avstånd från den individen.
Trav är en stor sport med många aktiva och
många intresserade. Att en (sjuk?),individ gör något så avskyvärt är undantag.
Tyvärr tar alla motståndare och okunniga chansen att kasta skit på hela branschen. Beklagligt.
Men som sagt -särskilt många uttalande från andra travaktiva lär det inte bli. De har inte tid över för att skvallra
Citera
2020-11-17, 17:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Ja det var C.S men jag är rädd att lite vård och jag ångrar mig så är han tillbaka efter ett par år..Tex hur många gånger har inte Takter suttit på hispan efter ha mordhotat hästägare/banpersonal och dyligt

När det gäller djurskyddet brukar det ses som ett allvarligt brott mot sportens idé. Det är inte ST:s uppgift att döma brottslingar i övrigt hårdare än svenska domstolar gör. Travets egen domstol hanterar djurskyddsbrott.
Citera
2020-11-17, 17:04
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Inte alls förvånande, att personer med en böjelse för sådant här söker sig till yrken där de omgärdas av vad de åtrår i sina sjuka lustar är inte konstigare än att pedofiler ofta jobbar med barn eller att bögar drömmer om att bli moderatorer på flashback.

Var på er vakt kamrater.
Citera
2020-11-17, 17:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Ingen som vill prata ras eller etnicitet? Märkligt....brukar vara standard på detta forum.
Jag vill veta etniciteten på utpressarna.
Har du nån gissning?
Citera
2020-11-17, 17:14
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
När det gäller djurskyddet brukar det ses som ett allvarligt brott mot sportens idé. Det är inte ST:s uppgift att döma brottslingar i övrigt hårdare än svenska domstolar gör. Travets egen domstol hanterar djurskyddsbrott.

Finns livstids avstängning i straff skalan på ST ? Detta fall blir troligen det första med detta innehåll. Finns knappast ett antal prejudikat. Det ska vi i och för sig vara mycket tacksamma för.
Citera
2020-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Finns livstids avstängning i straff skalan på ST ? Detta fall blir troligen det första med detta innehåll. Finns knappast ett antal prejudikat. Det ska vi i och för sig vara mycket tacksamma för.
Problemet är att våld mot hästar tas det ganska lätt på det sopas under mattan..i varjefall förr när jag var inblandad i travet..
Citera
2020-11-17, 17:20
Medlem
HerrGickhans avatar

Citat:

Jo det finns livstidsavstängning och det har praktiserats. 1970 blev en person avstängd på livstid efter att ha tävlat med en annan häst än den som stod upptagen i startlistan. Personen fick inte endast livstidsavstängning från att hålla tävlingshästar. Personen fick även beträdandeförbud till svenska travbanor på livstid.

Så nog finns det grund för att ge livstidsavstängning i detta fall, vilket jag både tror och hoppas blir fallet.
Citera
2020-11-17, 17:20
Medlem
Sardinbruss avatar
Ser att fyra hundar finns registrerade i familjer. Ni som har läst fup:en, finns anledning att arbeta för att dessa inte bor kvar hos familjen? Djurplågare är det _absolut jävla värsta_ jag vet.
Citera
2020-11-17, 17:22
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Han kommer nog igen. Det gjorde ju t.ex. ”Snorre” Sju**esso* och han peddo-Claes Nånting. Men ryktet lever förstås vidare. Och vidare.

*= n

Skillnaden är att C.S*ensson låg med en minderårig (inte ett barn) och att S*unesson skickade nakenbild till en vuxen kvinna.
Problemet i hans fall var att han var den enda av dom som gjorde det som blev anmäld av kvinnan.

Dumt att jämföra dom med någon som misshandlar & våldför sig på försvarslösa djur.

Det finns däremot ett exempel på en annan kusk i detta land som fortfarande kör hästar trots att han är fälld för att ha förgripit sig på småbarn.
Det säger väl en del om hur jävla fega och ynkliga folk inom den här sporten är.
Citera
2020-11-17, 17:22
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Problemet är att våld mot hästar tas det ganska lätt på det sopas under mattan..i varjefall förr när jag var inblandad i travet..
Nu blev han avstängd till nästa sommar. Min tanke var mer om vilka straff ST kan döma ut i detta fall.
Livstids avstängning ... är det möjligt ? Att sopa det under mattan är troligen inte möjligt.
Citera
2020-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Nu blev han avstängd till nästa sommar. Min tanke var mer om vilka straff ST kan döma ut i detta fall.
Livstids avstängning ... är det möjligt ? Att sopa det under mattan är troligen inte möjligt.
Nej det blir bara tidsbestämt straff..Blev Berg fälld för några år sedan att kört med grisfös.(kuriosa O goop körde ihjäl en kuse på Åby med ström)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in