Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-05-16, 00:21
Medlem
Shpongles avatar
Någon som kan förklara det för mig? Varför finns det inte, som med det mesta, en standard för hur långa korvarna resp. korvbröden ska vara? Finns det något värre än när man nästan ätit upp hela korven, så är det 80% korv och 20% bröd kvar! Jag är en sån person som inte kan äta kött rent utan måste ha t.ex. potatis eller bröd till. Så jag brukar helt enkelt inte äta upp den sista biten som blir kvar. Fan ta livsmedelsindustrin!

Låt mig ge er ett typexempel - http://www.sr.se/p3/hassan/images/korv.gif
Citera
2006-05-16, 00:25
Medlem
Subb[a]s avatar
Därför att jag och många med mig vill ha det så. Dessutom är det estetiskt mer tilltalande och det blir lättare att sätta ketchup och senap utan att drälla massa ner i brödet.

Ät bullens om du vill ha korta korvar som för övrigt ändå är dom godaste kok-korvarna.
Citera
2006-05-16, 00:25
Jag har alltid sett det som en utmärkt fördelning, men det är för att korven är godast. Där antar jag att våra åsikter skiljs åt- men du kan inte bara skära av en bit på dem?
Citera
2006-05-16, 00:27
Medlem
Tuesdays avatar
Sojakorv har samma längd som brödet.
Citera
2006-05-16, 00:30
Medlem
fnuskes avatar
Själva brödet i sig är ju designat så att du ska kunna äta en varm korv direkt från värmen i en svalare mer greppvänlig form, det vill säga greppa den i mitten. Jag har för mig att hotdog (korvbröd + korv) serverades ur stånd först och då kanske man helt enkelt valde att snåla på brödet då det helt enkelt fyllde ovanstående funktion och man behövde inte använda mer bröd per korv.
Citera
2006-05-16, 00:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Varför är korvarna längre än korvbrödet?

Hur skulle man annars kunna bita av ändarna först?
Citera
2006-05-16, 00:42
Medlem
mjohanssons avatar
Herregud... Det är ju inte direkt så att du får 2kg korv och 1g bröd, så mäktigt mycket mer korv är det ju verkligen inte, kolla själv på bilden du angav som exempel. Om du blir en halv potatis kort till en stek, är middagen förstörd då?
Citera
2006-05-16, 01:50
Medlem
Testa med Pågens korvbröd, då blir du nöjd direkt.
Vi säger det...
Citera
2006-05-16, 01:55
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Herregud... Det är ju inte direkt så att du får 2kg korv och 1g bröd, så mäktigt mycket mer korv är det ju verkligen inte, kolla själv på bilden du angav som exempel. Om du blir en halv potatis kort till en stek, är middagen förstörd då?
Underskatta inte i-landsproblemens allvar!

Detta måste förstås ordnas till. Sannolikt måste vi tillsätta en stor kommission i EU:s regi för att standardisera detta överallt. Om vi bara gör det i Sverige kommer det att komma en massa utländska korvar och bröd som sabbar. Naturligvis skall reglerna paras med rejäla straff (inklusive fängelse för styrelse och exekutiv ledning) för de företag som utsätter folk för sådana här övergrepp.

När det otroligt viktiga korv/korvbrödsfrågan lösts kan vi sen ta itu med detta att mjölken tar slut innan flingorna och ibland tvärtom. Det är ju dubbelt så jävligt som korvproblemet där det ju alltid bara är på det ena viset.
Citera
2006-05-16, 04:42
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag skulle gissa att brödet i början var tilltänkt som en slags servett, nånting att hålla den varma korven med, och att det av tradition därför är kortare än korven.
Citera
2006-05-16, 05:35
Medlem
Bottenskraps avatar
Om detta nu är ett sådant jävla problem, kan du inte helt enkelt börja beställa french hot dog istället? I ett sådant bröd kan du lätt pula ned hela vurren, för att inte tala om hur ljuvligt perverst det ser ut när den franska dressingen blandat med lite blodröd ketchup tränger upp ur det trånga hålet när korven pressas däruti.
Citera
2006-05-16, 08:29
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Underskatta inte i-landsproblemens allvar!

Detta måste förstås ordnas till. Sannolikt måste vi tillsätta en stor kommission i EU:s regi för att standardisera detta överallt. Om vi bara gör det i Sverige kommer det att komma en massa utländska korvar och bröd som sabbar. Naturligvis skall reglerna paras med rejäla straff (inklusive fängelse för styrelse och exekutiv ledning) för de företag som utsätter folk för sådana här övergrepp.

När det otroligt viktiga korv/korvbrödsfrågan lösts kan vi sen ta itu med detta att mjölken tar slut innan flingorna och ibland tvärtom. Det är ju dubbelt så jävligt som korvproblemet där det ju alltid bara är på det ena viset.

Ja, det här med mjölken måste fixas ögonaböj anser jag, mjöken är ju alltid slut när man ska käka frukostflingorna

Kan EU göra nåt åt det tror ni?

Vad gäller korven har väl frågan redan besvarats, dvs från början kunde man bara köpa korv med servett ur korvstånden men senare kom man på att man kunde använda ett bröd som servett istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in