Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-16, 10:09
Medlem
Ahop, då var man nere i träsket igen...

För två år sedan valde jag att sluta, efter 7 år utav sönder dragna näsor och bort "spolade" pengar. Jag träffade framtiden, min Hedvig. Den fantastiska, bedorande och vackra kvinna. Vi hade då kommit överens om att jag aldrig mer skulle röra "det vita guldet". Allt var perfekt i början, vi köpte en lägenhet, jag skaffade mig ett jobb, Hedvig blev gravid X 2. Livet var perfekt.

Efter cirka 1 år, så föll jag ned i gropen igen. Var ute och tog några glas med några gamla lumpen polare, klockan hade precis passerat 23:00, mina polare hade begett sig hemåt medans jag satt kvar för dricka ur det sista ur ölen. På väg hem så fick jag suget, jag känner ju många personer som har rätt grejer för mitt begär. Jag kunde verkligen inte motstå suget. Hur som helst fick jag tag i grejerna och tog dom.

Hedvig blev ju förstås rasande och vi började tjafsa och jag gick ut på grund utav att jag behövde lugna mig. Och då var det dags igen, både 1, 2, 3 och 4 gånger. Mitt liv är på botten igen, Hedvig har träffat en ny och jag har förlorat vårdnaden av mina barn.

Snälla hjälp mig! Jag är beroende utav tips och hjälp!
Citera
2020-11-16, 10:12
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Sök hjälp, gör en behandling.
Citera
2020-11-16, 10:14
Medlem
SweetBrowns avatar
Hur gick det till när du slutade förra gången?
Citera
2020-11-16, 10:21
Medlem
Du ska ju absolut inte brygga cider, som du skrev om tidigare

Enda effektiva är behandling. Det kan du få genom arbetsgivare eller socialen.
Citera
2020-11-16, 10:24
Medlem
Briasccas avatar
Du verkar ju känna din karaktär och vad det är som gör att du fortsätter. Du verkar också vilja sluta. Enklast är nog att sluta med alla slags droger resten av livet, och då inkludera de lättillgängliga drogerna som alkohol. Kanske kör du också med nikotin i form av snus och cigaretter?.

För det är när du tar alkoholen som ditt omdöme dunklas och så går du in på de tyngre drogerna igen. Och om du är nikotinist så håller det också igång din kropps vana av olika slags stimulantia. Så just för dig behöver du bryta de här kickarna, då din karaktär inte klarar av dem. Det är inget konstigt med det för vi är alla olika.

Du kan fortsätta att träffa gamla lumparpolare, var ute på krogen och röja, men du gör det nyktert.

Lycka till!
Citera
2020-11-16, 10:26
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2020-11-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du ska ju absolut inte brygga cider, som du skrev om tidigare

Stor komik där. Det bleve nog så att Ålands Hav torrläggs redan under produktionsstadiet, så att säga...
Citera
2020-11-16, 12:02
Medlem
Kanske ska ta tag i mitt liv innan jag börjar med bryggeriet! Tack alla kära för den fina omtanken!
Citera
2020-11-16, 12:57
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Det är bara du som kan sluta. Antingen bestämmer du dig för det eller inte.
Citera
2020-11-16, 13:14
Medlem
maxatdunders avatar
Du mår säkert dåligt, därför triggar alkoholen igång dig och ditt sug för det gamla goda. Du kommer få leva med att vara sk fungerande beroende resten av livet, bara att du uteslutar varenda liten substans.
Citera
2020-11-27, 00:54
Medlem
theshades avatar
Som de säger i NA så har många tagit återfall på andra droger efter att de druckit alkohol och exakt så blev det visst även för dig.

Omdömet och suget efter mer belöning är ett vinnande recept.

Jag kan själv inbilla mig att jag kan köpa tre öl och vara nöjd med det. Ungefär noll gånger har jag nöjt mig med det utan tvärt om känt att det utan tvekan är dags för runda två på systemet.

Så mitt tips är att du gör en revanch och slutar inbilla dig att du kan dricka alkohol utan att få ett enormt drogsug som du inte kan stå emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in