För två år sedan valde jag att sluta, efter 7 år utav sönder dragna näsor och bort "spolade" pengar. Jag träffade framtiden, min Hedvig. Den fantastiska, bedorande och vackra kvinna. Vi hade då kommit överens om att jag aldrig mer skulle röra "det vita guldet". Allt var perfekt i början, vi köpte en lägenhet, jag skaffade mig ett jobb, Hedvig blev gravid X 2. Livet var perfekt.
Efter cirka 1 år, så föll jag ned i gropen igen. Var ute och tog några glas med några gamla lumpen polare, klockan hade precis passerat 23:00, mina polare hade begett sig hemåt medans jag satt kvar för dricka ur det sista ur ölen. På väg hem så fick jag suget, jag känner ju många personer som har rätt grejer för mitt begär. Jag kunde verkligen inte motstå suget. Hur som helst fick jag tag i grejerna och tog dom.
Hedvig blev ju förstås rasande och vi började tjafsa och jag gick ut på grund utav att jag behövde lugna mig. Och då var det dags igen, både 1, 2, 3 och 4 gånger. Mitt liv är på botten igen, Hedvig har träffat en ny och jag har förlorat vårdnaden av mina barn.
Snälla hjälp mig! Jag är beroende utav tips och hjälp!
Du verkar ju känna din karaktär och vad det är som gör att du fortsätter. Du verkar också vilja sluta. Enklast är nog att sluta med alla slags droger resten av livet, och då inkludera de lättillgängliga drogerna som alkohol. Kanske kör du också med nikotin i form av snus och cigaretter?.
För det är när du tar alkoholen som ditt omdöme dunklas och så går du in på de tyngre drogerna igen. Och om du är nikotinist så håller det också igång din kropps vana av olika slags stimulantia. Så just för dig behöver du bryta de här kickarna, då din karaktär inte klarar av dem. Det är inget konstigt med det för vi är alla olika.
Du kan fortsätta att träffa gamla lumparpolare, var ute på krogen och röja, men du gör det nyktert.
Du mår säkert dåligt, därför triggar alkoholen igång dig och ditt sug för det gamla goda. Du kommer få leva med att vara sk fungerande beroende resten av livet, bara att du uteslutar varenda liten substans.
Som de säger i NA så har många tagit återfall på andra droger efter att de druckit alkohol och exakt så blev det visst även för dig.
Omdömet och suget efter mer belöning är ett vinnande recept.
Jag kan själv inbilla mig att jag kan köpa tre öl och vara nöjd med det. Ungefär noll gånger har jag nöjt mig med det utan tvärt om känt att det utan tvekan är dags för runda två på systemet.
Så mitt tips är att du gör en revanch och slutar inbilla dig att du kan dricka alkohol utan att få ett enormt drogsug som du inte kan stå emot.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!