• 1
  • 2
2020-11-16, 02:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Ser nu att Oatly kör en kampanj kallad Pappahjälpen. Den går i korta slängar ut på att män i åldern 40-55 är dumma i huvudet för de fattar inte det genialiska med Oatly. Ja vad fan är det, är det vego eller? Skit i det hur kan de komma undan med detta? Är det inte ett perfekt fall för DO? Tänk om ett bolag gjorde reklam där de gjorde narr av kärringar +40? Vilket jävla ramaskri det hade blivit.

https://www.oatly.com/se/
Citera
2020-11-16, 02:38
Bannlyst
Jag är man och inte fan blir jag kränkt av det där. Vem bryr sig...sån här typ av propaganda kommer inte göra att jag slutar dricka mjölk.
Citera
2020-11-16, 04:55
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Lätt förutsägbart. En pappa värd sin titel kommer skippa alla mjölkalternativ i stället för att gå över till det kinesiska sockerblasket och byta ut dotterns garderob till militära överskottsplagg (för miljön) tills hon slutar leka Greta.
Citera
2020-11-16, 05:05
Medlem
palmlessprayers avatar
Karen-grejen har präglat sociala medier hur länge som helst nu, förvisso ingen reklam eller så men ta av dig offerkoftan för fan
Citera
2020-11-16, 05:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ser nu att Oatly kör en kampanj kallad Pappahjälpen. Den går i korta slängar ut på att män i åldern 40-55 är dumma i huvudet för de fattar inte det genialiska med Oatly. Ja vad fan är det, är det vego eller? Skit i det hur kan de komma undan med detta? Är det inte ett perfekt fall för DO? Tänk om ett bolag gjorde reklam där de gjorde narr av kärringar +40? Vilket jävla ramaskri det hade blivit.

https://www.oatly.com/se/

Tyvärr inte ett fall för DO, eftersom DO bara skyddar kvinnor och övriga idioter..
Citera
2020-11-16, 06:46
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Tänk om ett bolag gjorde reklam där de gjorde narr av kärringar +40? Vilket jävla ramaskri det hade blivit.

Men nu är vi ju inte kärringar, eller?
Citera
2020-11-16, 10:20
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Tycker Oatly förklarar sig ganska tydligt på sin hemsida. Sen fattar jag inte riktigt i vad du menar att diskrimineringen består av?
Citera
2020-11-16, 15:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Men nu är vi ju inte kärringar, eller?

Nej klart inte. Då hade vi redan anmält och haft minst en snyftartikel i AB om detta hemska. I fråga om märket Oatly är det väl redan klart att det är skit. Mer mjölk åt folket och om unga kvinnor tycker annorlunda får man propagera för det. Mjölk är bra för det mesta, speciellt om man är ung och fortsätt växer.
Citera
2020-11-16, 15:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Tycker Oatly förklarar sig ganska tydligt på sin hemsida. Sen fattar jag inte riktigt i vad du menar att diskrimineringen består av?

Det är väl ganska givet? Man riktar in sig på ett kön, en viss ålder och sedan i stort säger att dessa är dumma i huvudet? Är inte det diskriminering så vet jag inte vad diskriminering är.
Citera
2020-11-16, 15:48
Medlem
Peyotedudes avatar
Alldeles för mycket text, vem orkar läsa detta 2020? Artiklarna verkar också genomgå en förlegad problemstälning.

Oatly som gått som tåget verkar sunka ner sig 2020 först med försäjningen till blackstone och nu detta. Med denna (nya?) ledning så dröjer det nog inte länge innan oatly är borta för alltid.
Citera
2020-11-16, 15:55
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Det är väl ganska givet? Man riktar in sig på ett kön, en viss ålder och sedan i stort säger att dessa är dumma i huvudet? Är inte det diskriminering så vet jag inte vad diskriminering är.

Varför man valt att kalla kampanjen "pappahjälpen", framgår och det är knappast för att de anser att män är dumma i huvudet vilket i sig inte är diskriminering om så vore fallet. Du vet uppenbart inte vad diskriminering är.
Citera
2020-11-16, 15:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Varför man valt att kalla kampanjen "pappahjälpen", framgår och det är knappast för att de anser att män är dumma i huvudet vilket i sig inte är diskriminering om så vore fallet. Du vet uppenbart inte vad diskriminering är.

Men ta då och tänk dig om vi skulle kallat det Mammahjälpen. Unga söner skulle tala sin mammor till rätta i en viss fråga. Tror du det hade gått hem? Hade inte anmälningarna redan haglat in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in