Citat:
Ursprungligen postat av
Julgran1990
Nu har jag bara nämnt några enstaka av dem alla...
Bandidos och bredäng är ju samma. Det är bredäng dom har krig med, några ur bredäng är med i bandidos. Det är inte bandidos som klubb dom har krig med.
Och al-mousawi familjen är ju 1 av 2 döda, så det kriget känns ju inte ens värt att ta upp.
Men jag håller med om att det du la upp om R.K inte ser bra ut. Samtidigt som jag ifrågasätter legimiteten på dokumentet, för varför ska en kille som är kriminell prata med en polis om detta och i samma veva säga att han är en stor fisk?
I egentlig mening så golar han dock ingen.
TP = transportörer vet ju polisen sen 20 år tillbaka att kriminella använder. Inget nytt direkt. Det är allmän information.
Och att prata om att "rinkeby har en stor fisk, malmvägen har en stor fisk, alla har en stor fisk" är ju likväl där fakta alla vet om.
Det är ju inget nytt att någon styr rinkeby, Husby, Tensta, hallonbergen, rissne, hagsätra, bagis, dalen, östberga, bredäng, fittja osv
Skulle vara intressant att läsa hela det som sägs.
Flickvännens förhör säger egentligen inte heller något. Jag antar att killen har något slags skyddad adress då han är i krig, då kan "samarbetet" vara slarvigt formulerat angående just skyddet. Men det kan självklart också vara nån typ av uppgörelse med polisen, men då bör han ju gå fri från det här målet då det onekligen är ett misslyckande att åka dit själv om du är polisinformatör