2020-11-17, 22:42
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Det får stå för dig att du tycker så, att han har sig själv att skylla. Men du missade att jag skrev att ingen i den åldern gör det valet med vetskapen att det kan kosta en livet. För man har inte det konsekvenstänket.

Har du läst om hur det går till när ett barn/ungdom dras in i gängkriminalitet? Det är äldre kriminella som stegvis lurar in dessa unga killar för att sedan utnyttja dem. Och efter en tid så langas och ungdomarna har skulder samt måste pissa revir för att bibehålla respekt. Sen avrättas man för att man trampat på fel tår. Men påstå inte att man förstår det fullt ut som 12, 13, 14,15 eller 16-åring när man börjar agera utkik.

Jag ger dig delvis rätt i ditt påstående.
I den åldern saknar de flesta konsekvenstänk och många saknar helt förebild i hemmet för ett val av rätt väg i livet.

Då kommer klassikern fram: Samhällets ansvar....
Samhället är den som skall ta ansvar för att så många människor som möjligt skall välja rätt väg!
Fan vad jag hatar det uttrycket men tyvärr blir det i många fall en sanning.

Den frågan som jag verkligen skulle vilja ha svar på är:

Hur många ungdomar är beredda på att verkligen skaffa sig ett 7-16 arbete och se till att sköta det.
Jag är rädd för att i många förorter är den siffran skrämmande hög där man INTE vill knega,slava och lägga sig tidigt eftersom det är arbete dagen efter.
Varför då inte hellre vakna kl: 12 gulla lite med arbetslösa 5 barns morsan för att sedan gå ut på eftermiddagen och langa lite knark och casha in ett par tusen...
Då har man gjort sitt val och man ligger troligen inte sömnlös för alla problem som uppstår i spåren av knarket man säljer till andra människor.
Där jag tvättar min bil är det ett gäng med utländsk härkomst som jobbar som satan.
Alltid glada,positiva och förbannat noga med att arbetet skall bli bra!
Jag är som ursvensk skitstolt över att de har gjort det här valet.

Har de många s.k kompisar som tycker att de är nördar för att de väljer att slava 7-16 i en tvätthall.
Högst troligt JA.
Lever de längre i genomsnitt än sina kriminella polare, JA
Sover de bättre om natten, JA

Är detta inlägg ett förbannat samhällsproblem, JA

Är det politikernas fel? Kanske, men vad fan skall dem göra?
Svara på den frågan och vi får en bättre värld om 10 år....
Citera
2020-11-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
vilka är det som är kvar i östberga? hörde jiyar fick problem och taggade för länge sen

Inte många.. Dani åkte in för grovt rån för nått år sedan med grabbar från Märsta. Kanske blivit frisläppt iofs. Gulass sitter väl inne fortfarande.

Östberganätverket lever på sina spring pojkar och dem verkar bli decimerade dem med.. Får se vad som händer med @lex polare polack D@vid.. Kanske han som tar över rodret som senior spring pojke nu..
Citera
2020-11-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fault.Line
Inte många.. Dani åkte in för grovt rån för nått år sedan med grabbar från Märsta. Kanske blivit frisläppt iofs. Gulass sitter väl inne fortfarande.

Östberganätverket lever på sina spring pojkar och dem verkar bli decimerade dem med.. Får se vad som händer med @lex polare polack D@vid.. Kanske han som tar över rodret som senior spring pojke nu..
vem är denna david?
Citera
2020-11-17, 23:03
Medlem
Citat:
vem är denna david?

@lexs partner in crime..
Citera
2020-11-17, 23:07
Medlem
Citat:
@lexs partner in crime..
frågan är om det är verkligen en konflikt inom östberga eller är det folk från bredäng som är i farten igen efter att ha varit tysta i nästan 3 år?
Citera
2020-11-18, 02:41
Medlem
Citat:
östberga är hatad av alla andra förorter i stockholm kan vara vilken anledning som helst att döda honom vi få se om någon till från östberga blir skjuten

Vart har du fått det ifrån? Varför är dom det?
Citera
2020-11-18, 02:45
Medlem
Citat:
Som några har skrivit i tråden. Grabben levde i en dysfunktionell familj med en misshandlande farsa. Grabben var ingen ledande figur i Östberganätverket. En spring pojke som fick hjälpa till när dem plocka Jaliz*das brorsa. Antingen är det Jaliz*da som beordrat detta som hämnd för brorsan eller så litar inte dem schizofrena bröderna i höghuset på att grabben skulle hålla käft.

Östberganätverket är hatad av många grupperingar i sthlm. Dem fega bröderna i höghuset vågar sig inte ut på gatan längre. Dem använder sin farsa och syrra att agera fältpersonal för bla rekrytering och langning. Till och med farsan hjälper till och langar. Plockar någon dem eller om snuten på något sett sätter dit dem så faller hela Östberganätverket.

Konflikt med Rinkeby? Det var något nytt, jag har försökt sätta mig in i bredäng och östberga konflikten och allt som rör det då det intresserar mig då det är det längsta kriget och ingen information sipprar ut på fb verkar det som.

Om alla hatar dom, varför är bredäng ensamma i kriget? Då bör väl flera gäng gå ihop och klippa dom
Citera
2020-11-18, 02:52
Medlem
Citat:

Nja det där stämmer inte.
Det är många kvar i östberga, det är dock inte så många av dom som är kända då de flesta fattat att polisen tar konflikten och gänget på stort allvar då det skulle ta många politiska poäng att stoppa det längsta gängkriget. Många nya ansikten.

Bägge bröderna har jag sett ute ett flertal gånger, de är fortfarande skrivna i östberga. Ingen i östberga nätverket står på skyddad adress. Hela bredäng gör det däremot.

Sen är de absolut inte hatade i varje förort, de har bra kontakt med en del nätverk bevisligen annars hade det varit svårt att manövrera i Stockholm.
Citera
2020-11-18, 03:41
Medlem
Citat:

Vilket rån? Kan du länka tråd?
Citera
2020-11-18, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Det får stå för dig att du tycker så, att han har sig själv att skylla. Men du missade att jag skrev att ingen i den åldern gör det valet med vetskapen att det kan kosta en livet. För man har inte det konsekvenstänket.

Har du läst om hur det går till när ett barn/ungdom dras in i gängkriminalitet? Det är äldre kriminella som stegvis lurar in dessa unga killar för att sedan utnyttja dem. Och efter en tid så langas och ungdomarna har skulder samt måste pissa revir för att bibehålla respekt. Sen avrättas man för att man trampat på fel tår. Men påstå inte att man förstår det fullt ut som 12, 13, 14,15 eller 16-åring när man börjar agera utkik.

Det påstår jag visst, dessa undermänniskor är i allra högsta grad medvetna om vad de ger sig in i!!!!! Tror du helt seriöst att dessa apajävlar inte kan höra vad som sägs, när de ger sig in i spelet så vet det mycket väl om deras förehavanden, de skryter och skrävlar om deras bedrifter. Konsekvenstänk? Näe kanske inte MEN de vet i allra högsta grad vad som kan hända, men de skiter i det.
De gör ett aktivt val för att bli kriminella, det är absolut INGEN som tvingar dem, visst det finns många som lockar dem men INGEN som tvingar. En normalbegåvad individ i tidiga tonåren springer hem till mamma och talar om vad de blivit erbjudna att ingå i, men dessa strävar i regel för att få gå med, det ger dem status, några rödingar och det mest töntiga av allt det de kallar respekt, dessa tre faktorer är precis allt de fokuserar på, mycket medvetet.
Sedan missade du en sak angående detta lik, 18 åringen var en ”ledare”.
Citera
2020-11-18, 08:45
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Faktum är att jag inte vill förstå den. Totalt ointresserad. En hederlig människa skall aldrig behöva förstå hur gängpack fungerar. Det vore ett underkännande av civilisationen. Jag vet att du bara är brevbärare, men du eller andra här kan förklara hur mycket ni vill, om hur dessa as fungerar och vad som styr deras värld, men oavsett vilket, så vill jag bara se dem dö.

Jag klandrar dig inte, all gänginfo i media gör såklart Svensson nyfiken. Folk här på Flashback klagar över att det är skjutningar varje dag, jag önskar de va 4 om dagen
Citera
2020-11-18, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makethenews
Vilket rån? Kan du länka tråd?

https://www.docdroid.net/dF4vhxJ/attunda-tr-b-2897-19-dom-2019-07-26-pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto