Citat:
Det får stå för dig att du tycker så, att han har sig själv att skylla. Men du missade att jag skrev att ingen i den åldern gör det valet med vetskapen att det kan kosta en livet. För man har inte det konsekvenstänket.
Har du läst om hur det går till när ett barn/ungdom dras in i gängkriminalitet? Det är äldre kriminella som stegvis lurar in dessa unga killar för att sedan utnyttja dem. Och efter en tid så langas och ungdomarna har skulder samt måste pissa revir för att bibehålla respekt. Sen avrättas man för att man trampat på fel tår. Men påstå inte att man förstår det fullt ut som 12, 13, 14,15 eller 16-åring när man börjar agera utkik.
Har du läst om hur det går till när ett barn/ungdom dras in i gängkriminalitet? Det är äldre kriminella som stegvis lurar in dessa unga killar för att sedan utnyttja dem. Och efter en tid så langas och ungdomarna har skulder samt måste pissa revir för att bibehålla respekt. Sen avrättas man för att man trampat på fel tår. Men påstå inte att man förstår det fullt ut som 12, 13, 14,15 eller 16-åring när man börjar agera utkik.
Jag ger dig delvis rätt i ditt påstående.
I den åldern saknar de flesta konsekvenstänk och många saknar helt förebild i hemmet för ett val av rätt väg i livet.
Då kommer klassikern fram: Samhällets ansvar....
Samhället är den som skall ta ansvar för att så många människor som möjligt skall välja rätt väg!
Fan vad jag hatar det uttrycket men tyvärr blir det i många fall en sanning.
Den frågan som jag verkligen skulle vilja ha svar på är:
Hur många ungdomar är beredda på att verkligen skaffa sig ett 7-16 arbete och se till att sköta det.
Jag är rädd för att i många förorter är den siffran skrämmande hög där man INTE vill knega,slava och lägga sig tidigt eftersom det är arbete dagen efter.
Varför då inte hellre vakna kl: 12 gulla lite med arbetslösa 5 barns morsan för att sedan gå ut på eftermiddagen och langa lite knark och casha in ett par tusen...
Då har man gjort sitt val och man ligger troligen inte sömnlös för alla problem som uppstår i spåren av knarket man säljer till andra människor.
Där jag tvättar min bil är det ett gäng med utländsk härkomst som jobbar som satan.
Alltid glada,positiva och förbannat noga med att arbetet skall bli bra!
Jag är som ursvensk skitstolt över att de har gjort det här valet.
Har de många s.k kompisar som tycker att de är nördar för att de väljer att slava 7-16 i en tvätthall.
Högst troligt JA.
Lever de längre i genomsnitt än sina kriminella polare, JA
Sover de bättre om natten, JA
Är detta inlägg ett förbannat samhällsproblem, JA
Är det politikernas fel? Kanske, men vad fan skall dem göra?
Svara på den frågan och vi får en bättre värld om 10 år....