2020-11-15, 01:09
Medlem
carminaburanas avatar
Det är jävligt lätt att skylla på fysiska attribute "bortom" ens kontroll för att man inte får damer. "Jag är för kort, tunnhårig, finnig hy, för lång, " osv. Jobba å dig själv så kommer damerna. Tom Cruise är 1.70.

FÖ, om en brud inte vill vara tillsammans med dig för att du enligt henne är för kort, är hon inte nån du vill vara tillsammans med. Skulle du säga till en tjej att hon var för ful för dig?
Senast redigerad av carminaburana 2020-11-15 kl. 01:15.
Citera
2020-11-15, 01:12
Bannlyst
Har 3 vänner som är 165-170 alla har förhållande.

Dejta tjejer som är 155-165?
Citera
2020-11-15, 01:15
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är jävligt lätt att skylla på fysiska attribute "bortom" ens kontroll för att man inte får damer. "Jag är för kort, tunnhårig, finnig hy, för lång, " osv. Jobba å dig själv så kommer damerna. Tom Cruise är 1.70.

Är inte Tom Cruise närmre 150? Han tillhör the little people.

Kung Carl Gustav och Paolo Roberto tillhör också denna kategori.
Citera
2020-11-15, 02:09
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Är inte Tom Cruise närmre 150? Han tillhör the little people.

Kung Carl Gustav och Paolo Roberto tillhör också denna kategori.

KCG ska ju vara 1.79, det är relativt långt.

Jag själv är 1.87.
Citera
2020-11-15, 02:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
166cm.

Har du en stor kuk kan du ju alltid skryta med det, sen är väl frågan om det hjälper? Någon borde ju nappa?
Citera
2020-11-15, 05:54
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
166cm.

RIP, finns det inte några skor du kan använda för att bli normal?

Skämt o sido är det säkert din personlighet som skrämmer bort alla, inte för att du är kort
Citera
2020-11-15, 06:52
Bannlyst
I horisontalt läge i sänghalmen är alla lika långa. Men det kan även vara charmigt att vara kort. Jobba på självförtroendet.
Citera
2020-11-15, 07:09
Bannlyst
Ingen fara, tex så är frugan kort hon har kompenserat sina komplex med att kunna sätta dit de som hon tycker har fel åsikt. Våra döttrar är jättekorta, vi tränar härskartekniker med dem, vi peppar dem att döma män på förhand, vi tom säger åt dem att träna härskartekniker på värdfolket när vi blir hembjudna till någon.
Frugan är också journalist, hon kan alltid gå i god för att döttrarna har rätt åsikt, nästan som "de har gått i huset sedan barn", jag ska ge er hintar om var de blir placerade av den journalistiska familjen, de har som kod att de skyddar varandra.
Citera
2020-11-15, 08:06
Medlem
vasaduellers avatar
Ett tips (från en som är under medellängd) är att fundera över det kvinnliga psyket.

Nästan allt med kvinnor utgår ifrån dem själva. Vad är de själva osäkra över? Hur ser andra på dem? Hur ser andra på dem utifrån den pojkvän de har? Etc.

Av någon anledning så har kvinnor idag ofta en hangup kring kroppslängd. Det är på något vis mindre ”status” för dem själva, att vara kort som kvinna. Allt handlar som vanligt om vad andra kvinnor tycker, och kvinnors inbördes hierarki. Ibland så tror kvinnor även att män föredrar längre kvinnor, och i den mån som de förstår att män oftast föredrar mer petita kvinnor så är det ändå underordnat deras önskan att imponera på andra kvinnor. Kanske handlar det om känslor av fysisk underlägsenhet, gentemot längre människor. Kvinnor slåss ju inte, och man hör ofta att de tror att en långsmal man är mer respektingivande än en mer kort och kompakt man.

Du kan säkert göra en bättre analys, om du studerar ämnet. Poängen är att det finns orsaker till kvinnors eventuella preferens för längre män. Och att förstå dessa gör att du kan neutralisera dem.

Min egen erfarenhet:
1. Det är framförallt osäkra (ofta yngre) kvinnor som har starka hangups kring hur lång killen ska vara.
2. Ju kortare tjejen själv är, desto vanligare är ovanstående osäkerheter, generellt.
3. Ju kortare tjejen själv är, desto längre kille vill hon ha, generellt. Konstellationen köttbulle/spagetti är inte ovanlig.
4. En kort/halvkort man, som är med en lång, läcker, självsäker kvinna, blir av någon anledning väldigt attraktiv för ”alla” kvinnor.

När du förstår att kvinnors främsta drivkraft är deras egen osäkerhet, och räknar ut hur det manifesterar sig visavi mäns kroppslängd, så blir det lättare för dig att nå förståelse och att hitta öppningar. När du börjar omsätta det konkret/positivt, och märker att det delvis fungerar, så börjar du slappna av och få självförtroende. Det kommer i sin tur att att ge dig större framgång hos kvinnor.
Citera
2020-11-15, 09:03
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke?

Det första du måste göra är att acceptera att du inte kommer vakna upp en dag och vara 182 cm. - du är 166 cm. that`s it. Sök professionell samtalshjälp om du har fastnat i den tanken.

Det finns många high performers som är under medellängd. Finns tom. teorier om att det skapar en vilja hos dessa personer att överprestera inom andra områden för att bevisa sig själv. Längden är bara en begränsning om du låter den vara det!

Fokusera på det du kan påverka: Träna, sov och ta hand om ditt yttre. Klä dig för din ålder och längd (välsittande kläder i din storlek). Läs och ta del av samtiden så att du kan prata med och underhålla andra människor - ingen gillar en grå mus, oavsett storlek

Lycka till!
Senast redigerad av Tarrou 2020-11-15 kl. 09:08.
Citera
2020-11-15, 09:20
Medlem
Köp ett par nike air och lägg inlägg i så kanske du landar på 170+ och det ger dig lite ego boost också
Citera
2020-11-15, 09:37
Avslutad
Jag är bara 1,62 men det har gått bra med 4 olika tjejer, en gång kunde jag haft 2 samtidigt men samvetet satte stopp

Vilket var lite av en chock för mina föräldrar, som var 1,85 respektive 1,75 ca.

Det var brist på ett protein och hormon. Men jag var populär som du i unga år upp till 25, hade även bra betyg i skolan och var framstående i idrott

Matematik och fysik gick som en dans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in