2020-11-15, 09:39
Medlem
westrandys avatar
om du har stor kuk ser den ännu större ut på din kropp..

tänk o va 2m med en normalpenis då ser den liten ut
Citera
2020-11-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.

Som du själv säger, längden går inte att göra något åt. När du har lärt dig att acceptera detta kan du gå vidare och jobba med dig själv. Du måste väl ändå ha andra egenskaper hos dig själv som kan väga upp?

Det mest oattraktiva hos en kille är inte kort längd utan det är dåligt självförtroende och självömkan. Flera av mina kompisar är tillsammans med korta killar (vissa är till och med längre än killarna) och det har aldrig varit konstigt. Jag (161cm) har dejtat alla möjliga längder och min nuvarande sambo är 167. Han charmade mig rejält och jag har aldrig tyckt att längden har varit något problem.

Du har helt enkelt inte hittat den ”rätta” än
Citera
2020-11-15, 09:42
Medlem
Scamps avatar
Finns inlägg i skor samt de med hög sula, då blir du i alla fall 170cm. Annars är det en hel drös med tjejer som är korta. Så alternativ finns.
Citera
2020-11-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Är inte Tom Cruise närmre 150? Han tillhör the little people.

Kung Carl Gustav och Paolo Roberto tillhör också denna kategori.

Myt att Tom Cruise är 170. Alla hans flickvänner har varit långa vilket skapar illusionen att han är jätteliten.

Titta på bilder med Tom Cruise och Johnny Depp t. ex.

Tom Cruise är 172 om inte mer, kungen är ca 175-176.
Citera
2020-11-15, 09:54
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nej, du har flörtat med för långa tjejer. Sedan är det omgivningen som tycker det ser komiskt ut med stor längdskillnad, och därför blir du bortvald. Vi kvinnor vill ha gott rykte och därför är det viktigt vad andra tycker.

Gå ner i utseendekrav och längdkrav på dom tjejer du flörtar med, så ska du se att du får napp till slut.
Huvudet på spiken angående svenska tjejer. Ni bryr er inte om kärlek, om man är en bra pappa osv. Ni bryr er bara om rykte, Instagram, public image.
Sorgligaste och ytligaste samlingen kvinnor i världen
Citera
2020-11-15, 09:57
Medlem
" Sträck på dig ", var stolt över dig själv.

Förutom ett hyggligt jobb, så kan du behöva nåt bra intresse. Kanske skaffa en hund, gå valpkurser osv ? ( om du vill ha en hund så klart ) Gå med i en kör.

Många kvinnor gillar lite humor, att skratta, bli sedd, trivas och ha roligt ihop. Det vill förstås även män.

Handlar ju om personkemi, så sök inte flirtkontakt med vem som helst, eller ragga på allt och alla samtidigt. Det ska ju vara lite exklusivt att just ni kan ha nåt. Ibland behöver man också komma lite närmare, ge en kram och blick, för att det ska hända nåt. Men där avgör ju sammanhanget.
Senast redigerad av Tissetiss 2020-11-15 kl. 10:19.
Citera
2020-11-15, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Min egen erfarenhet:
1. Det är framförallt osäkra (ofta yngre) kvinnor som har starka hangups kring hur lång killen ska vara.
2. Ju kortare tjejen själv är, desto vanligare är ovanstående osäkerheter, generellt.
3. Ju kortare tjejen själv är, desto längre kille vill hon ha, generellt. Konstellationen köttbulle/spagetti är inte ovanlig.
4. En kort/halvkort man, som är med en lång, läcker, självsäker kvinna, blir av någon anledning väldigt attraktiv för ”alla” kvinnor.
Jag har fått precis samma uppfattning. Tjejer runt min egen längd är lättare än riktigt korta då deras komplex är för stora. Kanske rädda för att få riktigt korta barn eller något.
Citera
2020-11-15, 10:01
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackt
Kvinnor bryr sig inte om HUR lång du är, bara att du är LÄNGRE henne. Hitta en tjej under 166 cm så ska du se att de fixar sig.

Många tjejer har som utgångspunkt att mannen ska vara längre än dem i klackar så man måste slänga på ett antal cm ytterligare för att det ska vara rätt.
Citera
2020-11-15, 10:06
Medlem
Det är knappast längden som gör det. Som någon annan har skrivit finns det skor som kan hjälpa någon cm (överdriv inte, då blir det löjligt). Annars behöver du se över ditt utseende i övrigt. Frisyren? Ansiktet? Försök att undvika att se skum ut generellt. Klä dig snyggt och tänk på färger etc. Det finns massor med tips på nätet, men generellt kanske mörka byxor och mörk tröja/skjorta. Undvik att se ut som en pyssling... Undvik allt vad fritidskläder heter.

Men håll dig snygg och proper, det finns inget värre än killar som går till billigaste invandrarfrissan runt hörnet 1-2 ggr per år och gnäller på att de inte får någon tjej. Klipp dig var femte vecka och spara inte ut något jävla talibanskägg.
Citera
2020-11-15, 10:09
Medlem
tuffkatts avatar
En betraktelse i sammanhanget: jag är ca 183 cm och därmed varken kort eller lång, däremot attraheras jag av långa och slanka kvinnor (180 cm +) så det är främst detta jag letar efter när jag är ute. Faktum är att jag har mycket lättare med kvinnor som är lika långa som mig eller kanske till och med någon cm längre i klack, än vad jag har med korta kvinnor. Kan inte minnas sist jag gick hem med eller dejtade en kvinna under 175 cm.

Nu är jag inte intresserad av korta kvinnor i vilket fall eftersom jag tycker deras proportioner kan vara lite skeva och oattraktiva, men jag är även av uppfattningen att korta kvinnor är närmast besatta av att killen ska vara lång och då pratar jag inte 180-185 cm lång utan snarare 190 cm +. Jag med min genomsnittliga längd faller därmed bort. För en kvinna som är 180 cm tycks det dock inte vara ett problem att jag bara är några cm längre. Är det fråga om komplex hos korta kvinnor? Jag vet inte, men lite intressant är det.
Senast redigerad av tuffkatt 2020-11-15 kl. 10:11.
Citera
2020-11-15, 10:21
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Luke Skywalker var ju bara 170 cm och han hade ju inga problem att få brudar.

Daisy Ridley åkte ju hela vägen till Ahch-To för att få träffa honom!
Citera
2020-11-15, 10:31
Medlem
Karmans avatar
Kan förstå dig men jag tror nog att det mest är en psykoligisk grej, som givetvis kan vara nog så svår att komma runt. De flesta har något att skylla på att det inte hittar en partner: längd (även för lång), för stor näsa, för liten näsa låghalt, blyg, stammar...

Din uppgift blir att strunta i ditt "handikapp" och bara köra på. Försök också bygga upp några fördelar som gör att du får ett försteg. Gör dig själv mer intressant, tex. jobba på din karriär och dina intressen. Det finns massor med korta kvinnor där ute som du kan fokusera på, men det finns också långa kvinnor som struntar i längd, eller kanske till och med föredrar korta män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in