2020-11-14, 23:13
Medlem
DaChiefs avatar
Ja kvinnor vill ha män som är större eller längre än de själva så de inte ser ut som de fetton de är bredvid sin man när andra ser dem tillsammans.

Detta är en typ av diskriminering ja. Vad ska man göra åt det?

Ignorera det faktum att du är kort. Fysisk styrka är på sätt och vis relevant men en större man än dig har inget övertag om du kan utmanövrera honom med intelligens eller skjutvapen.

Så egentligen spelar inte din längd någon roll för dig eller för en tjej. Det är bara uppfattningar i ditt och hennes medvetande.

Så om du utvecklar dig som person kommer längden endast spela roll för kvinnor med ett stort ego.

Världen styrs av korta män.
Citera
2020-11-14, 23:14
Medlem
kalkryggars avatar
Jag vet en kille som är 1.64 och ser lite grann ut som en smällkaramell i ansiktet. Han är visserligen ganska rolig och pratar med alla. Han har knullat med hur mycket brudar som helst och han håller hela tiden uppe en kedja med brudar som han kan ringa upp.

Sitter vi ute på krogen och det ser lite dött ut så ringer han några samtal tills han får tag på någon tjej som också är ute och när vi sen går och käkar nattmat så kommer hon dit och sitter med oss, äter och följer sen med honom hem för jöka. Jag har för fan blivit god vän med flera tjejer som kommer och möter honom.

Saken är den att tjejer ser på en potentiell man på ett helt annat sätt än killar ser på tjejer. Det måste du förstå. När du gör det så inser du att det inte handlar så mycket om utseende och yttre attribut som du tror när tjejer väljer. Du kan se till att bli en åtråvärd personlighet. Är du bara trist och grå så kommer tjejer att avfärda dig som minimannen och låta dig stå i ett hörn.
Citera
2020-11-14, 23:18
Bannlyst
Klart du ska ragga på längre kvinnor!

Här ser vi Daniel Radcliffe (som är kortare än vad du är) och hans flickvän går på stan.

https://i.pinimg.com/originals/91/be/25/91be253c038c4803cdebb0699db3007b.jpg
Citera
2020-11-14, 23:22
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Fast jag är ingen casanova tyvärr.

Problemet är att tjejer som är säg 1.60 vill ha män som är långa. Jag raggar ju inte på längre kvinnor, och har aldrig gjort.

Det är det jag menar. Liksom jag var på gymmet nyligen och såg tjejer som såg ut att vara 13-14 i ansiktet och nästan alla var längre än mig.

Du är bra med kvinnor, det är bara det att du har en success barrier. Du hindrar dig själv från att misslyckas och känna dig sårad. Man up och inse att det inte handlar om att undvika misslyckanden utan att resa sig upp och fightas varje gång man blir knockad. Det är mindsetet hos en champ.

Kvinnor kan känna att en man har gett upp på en mils avstånd. Detta är extremt avtändande och de kommer inte att prata med han om det inte är för medömkan och att de ska ”fixa han”, med nån annan tjej ofc, inte hon själv, ewww.

Dessutom så ja, du kan skippa att ragga på tjejjer. Men du bör allvarligt börja prata med fler tjejjer och försöka förstå hur de upplever dig. Se det som träning inför den stora matchen, för om du gör detta kommer din match med tiden och då har du ditt A-game. Roliga historier, du kan uttrycka dig som du vill, du kan leda henne, du kan sätta en inramning om att ni är på g på riktigt och att du inte är en toffel som hon kan behandla hur som helst.

Sätt ett mål, prata med minst 1 ny tjej om dagen. Även om det bara innebär att hejja på en tjej som du inte känner, på stan. Bygg ett track record av erfarenheter, ta inte dig själv på så stort allvar. Skojja till det och skratta bara för att det roar dig själv.

Good luck champ.
Senast redigerad av DaChief 2020-11-14 kl. 23:30.
Citera
2020-11-14, 23:39
Medlem
Knackts avatar
Kvinnor bryr sig inte om HUR lång du är, bara att du är LÄNGRE henne. Hitta en tjej under 166 cm så ska du se att de fixar sig.
Citera
2020-11-15, 00:07
Medlem
Haft mycket liknande tankar. Det gäller att värdera det man har, och det kan alltid vara (eller bli) värre. Försök värdera din stund på jorden med det du har. Tycker heller inte att du är överdrivet kort.
Citera
2020-11-15, 00:10
Medlem
Bästa tips jag kan ge dig är att inte vara den dryga lilla killen som alltid har sitt mindervärdeskomplex, och visar det öppet. sådana finns det gott om. Och se till att du aldrig hamnar där. utan var bara glad och bjud på dig själv. Var genuin och öppen i sinnet så kommer allt lösa sig.
Citera
2020-11-15, 00:12
Medlem
storkmammas avatar
Citat:
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Kort, det värsta man kan vara? Kom inte och snacka om kort, det finns killar födda undan armar och ben, där kan du snacka kort! Jobba på självförtroendet så kommer du med lite skicklighet att kunna vända kortheten till något charmigt och unikt.
Citera
2020-11-15, 00:21
Medlem
Är du populär, känd, rik, eller har hög status i samhället så lär du knappast få problem med att få kvinnor. 166 cm är heller inte någon katastrof. Kort visst, men tycker män på 170 cm inte är direkt konstigt, och du är bara fyra cm ifrån.
Citera
2020-11-15, 00:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort.

Nej, du har flörtat med för långa tjejer. Sedan är det omgivningen som tycker det ser komiskt ut med stor längdskillnad, och därför blir du bortvald. Vi kvinnor vill ha gott rykte och därför är det viktigt vad andra tycker.

Gå ner i utseendekrav och längdkrav på dom tjejer du flörtar med, så ska du se att du får napp till slut.
Citera
2020-11-15, 00:33
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
166cm.

Jag vet vad du ska göra. Om du jämför dig med nysvenskar så är du normal. Jag jobbade på ett ställe där 90% av alla där var nysvenskar majoriteten var nästan alla max 1.7 meter höga. De bryr sig inte om sin längd. Lätt för mig att säga som är längre än dig. Men jag menar allvar det går vara under 1.7 meter hög. Svårt också för jag hade nog varit förbannad om jag varit 1.66, jag vet ej vad jag ska säga. Jag är cirkus 1 dm längre.
Citera
2020-11-15, 01:04
Medlem
Citat:
Finns det något som är värre än att vara kort som man egentligen? Är det kanske det värsta man kan bli?

Jag är en 30+ man som aldrig haft ett förhållande och knappt sex i mitt liv och jag är helt övertygad om att den största anledningen till det är att jag är kort. Jag levde ett ganska socialt aktivt liv fram tills 25 då jag var på en jäkla massa hemmafester och även en del krogbesök. Men tjejer på krogen nobbade mig för att jag var för kort, dom sa det rakt ut. Jag har haft min egen mamma som påtalat att en man borde vara längre än mig.

Visst har jag en del andra problem också som många men längden gå ju verkligen inte att göra något åt. Och ni kommer säga säga "Det finns korta killar som får tjejer" ja det känner jag också till men då är dessa verkligen sociala genier eller ett jäääävla snyggt ansikte tillsammans med det. Det har inte jag.

Vad kan jag egentligen göra för att släppa denna tanke? Tänk om man la ner lika mycket tid och pengar på forskning om detta som får män att må dåligt som näsförminskningar och bröstförstoringar. Skulle lätt rensa hela mitt sparkonto för att bli normallång.

Flytta. Vi är längst i världen här i skandinavien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in