Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-13, 20:09
Medlem
Caspern50s avatar
Jag ser när jag går in på min Apple-sida Mitt Apple.ID att mitt mobilnummer bara har 9 siffror

+46- 707XXXXXX Det rätta ser ut så här +46-0707XXXXXX Första 7:an saknas. När jag försökte lägga till en 7:a vägrade den detta.Det borde innebära att när Apple behöver ringa mig som har tillgång till uppgifterna inte når mig.

Dessutom ber dom om ett extra mobilnummer som behövs för att verifiera inloggningen med tvåfaktorsautentisering. Men jag har bara ett telefonummer och en telefon så jag kan inte ge Apple detta, med påföljd att jag får upprepade irriterande meddelanden om detta. Det sjuka är att jag kan intre skicka meddelanden till dem om detta. Typiskt Apple.

https://i.postimg.cc/fR9ZfJ3F/Apple-ID.png

Tack.
2020-11-13, 20:19
Bannlyst
Jag tror du skrivit fel. Saknas den första sjuan? Nej, det är nollan som saknas. 070 = inrikes, ringer du från utrikes så ersätter du första nollan med +46.

Med andra ord:
072 123 7654
+4672 123 7654

Går till samma telefon.
2020-11-13, 20:25
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myphilosophy
Jag tror du skrivit fel. Saknas den första sjuan? Nej, det är nollan som saknas. 070 = inrikes, ringer du från utrikes så ersätter du första nollan med +46.

Ursäka jag skrev fel. Självklart skall det vara 0707. När jag ringer med min mobil så används alla tio siffrorna för jag har som alla andra numret ligger i kontakter. Jag har inte testat men skulle jag utesluta första nollan då skulle jag inte kunna ringa för det finns inget nummer med 9 siffror. Eller har jag fel?
2020-11-13, 20:47
Medlem
spermaoffrets avatar
Testa ringa någon du känner genom att knappa in +46 följt av numret och uteslut första nollan så ska du se att du kommer fram.

Till fast telefon utesluts nollan i riktnumret.
2020-11-13, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Ursäka jag skrev fel. Självklart skall det vara 0707. När jag ringer med min mobil så används alla tio siffrorna för jag har som alla andra numret ligger i kontakter. Jag har inte testat men skulle jag utesluta första nollan då skulle jag inte kunna ringa för det finns inget nummer med 9 siffror. Eller har jag fel?
Alltså förlåt men jag är lite full så förlåt om jag missförstår dig, men: 070 000 0000 = 10 siffror, men du kan ta bort första nollan, så 9 siffror återstår, och ersätta den nollan med +46.
2020-11-13, 20:57
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Testa ringa någon du känner genom att knappa in +46 följt av numret och uteslut första nollan så ska du se att du kommer fram.

Till fast telefon utesluts nollan i riktnumret.

Det kan inte stämma. I min kontaktbok ligger kanske 50 nummer. Hälften från sådana jag lagt in när dom ringt, och dom andra man träffat på stan där man med penna och papper skrivit ner mobilnumren. Ingen av mina nummer har 46 framför numren. Jag har lärt mig att 46-används bara när man ringer utlandet och det gör jag aldrig. Om man nu inte behöver första nollan varför finns den då.
2020-11-13, 21:01
Medlem
spermaoffrets avatar
För att slippa +46 😂

Citat:
På telefoner som har en "+"-tangent kan man istället för utlandsprefixet använda den. Exemplen ovan blir då +355 respektive +46. Denna form kan användas också då man inte ringer utlandssamtal. Det är nästan enbart mobiltelefoner som har tangenten.

Citat:
När man ska ringa till utlandet ska man först slå ett prefix för utlandssamtal, i EU vanligen 00 följt av landsnummer och sedan telefonnumret (första siffran i riktnumret ska för flertalet länder inte slås).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Landsnummer
Senast redigerad av spermaoffret 2020-11-13 kl. 21:07.
2020-11-13, 21:22
Moderator
Rassas avatar
Hänvisar till befintlig tråd:

(FB) Stora tråden om frågor eller problem med Apple ID

Tråd låst. /Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in