Det har länge ryktats om en romans mellan Sångerskan Miriam Bryant och gangsterrapparen Yasin, nu har dem släppt en låt tillsammans med en musikvideo med en 50 tals vibe.
Det har länge ryktats om en romans mellan Sångerskan Miriam Bryant och gangsterrapparen Yasin, nu har dem släppt en låt tillsammans med en musikvideo med en 50 tals vibe.
Helt värdelös. Är det killen som sitter och skriver om Yasin några gånger i veckan som startat denna med eller?
Drog killen "det som göms i snö"-raden igen? Han har väl för fan döpt en hel låt till det innan om jag inte misstar mig.
Kanske hade blivit en somalisk klassiker om de gjort den på somaliska. Rekommenderar att du tipsar din kompis Yasin om det inför nästa låtsläpp
Edit: Efter att ha kikat TS historik verkar det mycket riktigt vara killen som är kär i Yasin som startat denna med. Ett tips till denne är att sluta fascinera sig för kriminella och deras kärleksrelationer och koncentrera dig på gymnasiet istället så att du slipper flytta från ditt svenska medelklassområde till Angered, Tensta eller Rosengård.
Senast redigerad av aaerlig 2020-11-13 kl. 16:35.
Helt värdelös. Är det killen som sitter och skriver om Yasin några gånger i veckan som startat denna med eller?
Drog killen "det som göms i snö"-raden igen? Han har väl för fan döpt en hel låt till det innan om jag inte misstar mig.
Kanske hade blivit en somalisk klassiker om de gjort den på somaliska. Rekommenderar att du tipsar din kompis Yasin om det inför nästa låtsläpp
Edit: Efter att ha kikat TS historik verkar det mycket riktigt vara killen som är kär i Yasin som startat denna med. Ett tips till denne är att sluta fascinera sig för kriminella och deras kärleksrelationer och koncentrera dig på gymnasiet istället så att du slipper flytta från ditt svenska medelklassområde till Angered, Tensta eller Rosengård.
Du kan väl erkänna att det är bättre än typisk förortshiphop eller är alla svenska rappare exakt lika dåliga enligt dig? Ungefär såhär brukar andra svenska raplåtar låta..... : Jag har en glock, tjejen suger min snopp, du får smaka på mitt skott, jag kommer som en chock"
Du kan väl erkänna att det är bättre än typisk förortshiphop eller är alla svenska rappare exakt lika dåliga enligt dig? Ungefär såhär brukar andra svenska raplåtar låta..... : Jag har en glock, tjejen suger min snopp, du får smaka på mitt skott, jag kommer som en chock"
Precis så låter Yasin med.
Han är inte bra bara för att han försöker särskilja sig från övrigt skräp (adidasriddare) med en ny outfit.
Du som är störtförälskad i killen känner ju redan till följande låtar, men förklara gärna hur det särskiljer sig från övrig förortshiphop.
Trakten min
Lallish (denna är ju rent av komisk)
Mina trakter
Området
Chicago
Ska jag fortsätta?
För den oinvigde kan jag bidra med några rader av adidasriddarens texter:
Chicago:
Jag och Fayye in the backseat med en Glock-19, förlängd mag
De kollar in i mina ögon sen de säger till mig att jag har förändrats
Om vi skjuter, vi gör mål (Brr)
Så det är bäst att ni är snabbtänkta
Jag och Ayye, vi skyttekungar
Nästa år, vi spelar allsvenskan
Jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas
Sluta upp med din fasad, vi skickar upp dig till Allah
Sen vi flyger till Qatar
Trakten min:
Okej de Yasin Byn aka money mitch jag kan ge dig allt från LV till Armani bitch
Jag har huvudet i spelet jag stashar varje sedel
Jag följer inga regler vi släpper bara mord vi borde bli torpeder
Min äzi den är sjuk folk dom säger den har feber
Sponsra din grabb sex och fem, jag släpper kakor
Om du röker nå't just nu ja svär, det säkert mina varor
Lallish:
Gör de för Louis V
Gör de för Armani
Gör de för Gucci mannen gör de för versace
Gör de för Ralphi
Gör de för Cavalli
Gör de för Pengarna
Gör de för Punani
Gör de för att över, mannen allt de här lallish
Gör de här för brudarna, jag drömmer om bli hallick
Gör de här för BWM
Gör de här för AUDI
Gör de här för AMG
Gör de här för Bugatti, bäst i denna branschen, mannen hämta min ferrari
Det är verkligen oerhört dåligt. Född adidasriddare - alltid adidasriddare (alltid i utanförskap) medan vi andra faktiskt tjänar pengar. När dessa rappare är 40-50 är de feta, med ett tält till fru och boendes i en hyreslägenhet längst ut på linjen.
Miriam är duktig som artist. Personligen tycker jag dock hennes egenskrivna låtar varit tunna. Rapparen, och rap generellt, är inte riktigt min grej. Inte många rappar som blivit svenska klassiker. Produktionen stack väl ändå ut lite tycker jag, på ett positivt sätt. Jag tyckte det var snyggt gjort. Men klassiker är jag högst tveksam till att vi kommer att kalla detta alster om 10 år.
MB har alltid varit en nigga´ whigga´, så det är väl en våt dröm att få göra en medelmåttig låt med en äkta gangsterrappare. Ren skit imho. Till nåt annat; var det bara jag som tyckte hon hade feta silikonläppar?
Han är inte bra bara för att han försöker särskilja sig från övrigt skräp (adidasriddare) med en ny outfit.
Du som är störtförälskad i killen känner ju redan till följande låtar, men förklara gärna hur det särskiljer sig från övrig förortshiphop.
Trakten min
Lallish (denna är ju rent av komisk)
Mina trakter
Området
Chicago
Ska jag fortsätta?
För den oinvigde kan jag bidra med några rader av adidasriddarens texter:
Chicago:
Jag och Fayye in the backseat med en Glock-19, förlängd mag
De kollar in i mina ögon sen de säger till mig att jag har förändrats
Om vi skjuter, vi gör mål (Brr)
Så det är bäst att ni är snabbtänkta
Jag och Ayye, vi skyttekungar
Nästa år, vi spelar allsvenskan
Jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas
Sluta upp med din fasad, vi skickar upp dig till Allah
Sen vi flyger till Qatar
Trakten min:
Okej de Yasin Byn aka money mitch jag kan ge dig allt från LV till Armani bitch
Jag har huvudet i spelet jag stashar varje sedel
Jag följer inga regler vi släpper bara mord vi borde bli torpeder
Min äzi den är sjuk folk dom säger den har feber
Sponsra din grabb sex och fem, jag släpper kakor
Om du röker nå't just nu ja svär, det säkert mina varor
Lallish:
Gör de för Louis V
Gör de för Armani
Gör de för Gucci mannen gör de för versace
Gör de för Ralphi
Gör de för Cavalli
Gör de för Pengarna
Gör de för Punani
Gör de för att över, mannen allt de här lallish
Gör de här för brudarna, jag drömmer om bli hallick
Gör de här för BWM
Gör de här för AUDI
Gör de här för AMG
Gör de här för Bugatti, bäst i denna branschen, mannen hämta min ferrari
Det är verkligen oerhört dåligt. Född adidasriddare - alltid adidasriddare (alltid i utanförskap) medan vi andra faktiskt tjänar pengar. När dessa rappare är 40-50 är de feta, med ett tält till fru och boendes i en hyreslägenhet längst ut på linjen.
Ja, hans låtar 2015-2017 var inga mästerverk men det sjuka är att dem där texterna är AVSEVÄRT bättre än t.ex Einar.
Dem flesta svenska rapparna har ordförrådet av en tolv åring, Lyssna på denna nya låten och kolla på texten, ingen annan förortsrappare försöker ens göra metaforer, En av Einars största låt går såhär :
"Dom här hororna är ej på min nivå
Jag är så bra att jag har varvat min idol
Och hon har pattar och det ingen sillikon
Det bara fakta som jag nämner i min låt
Du förstår, du förstår
Här man ger, här man får
Här vi står tio tår
Samma ort, samma gård ey
Om det blir ett bråk då det kommer bli ett dråp
Och bror det blir en hit varje gång jag gör en låt
Hon suger på min dick fast jag inte ens är kåt"
VARENDA låt går såhär, bara rimmar för att rimma utan substans. Ingenting som han har upplevt heller. Till och med Yasins texter runt 2016-2017 var betydligt bättre än t.ex Einar med ett mycket mer varierat språk. Sen är Yasin idag inte i närheten av samma artist, mycket mer metaforer osv i hans texter. Jag är mycket medveten om att Yasin inte är någon kendrick lamar när det kommer till texter men jag tror att du underskattar hur dåliga andra svenska gangster rappare är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!