• 4
  • 5
2025-06-21, 18:44
Medlem
Nu har kommunikatörer inom Försvarsmakten börjat killgissa:

"– En svensk ubåt utan kaffe? Jag killgissar och säger att de blev ganska glada. Kaffe är viktigt på en ubåt, säger Mikael Ågren på Försvarsmakten."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ns-ett-allvar/
Citera
2025-06-22, 11:40
Tjejsnacka är ett roligare ord.

Detta ord betyder att individen (Ofta kvinnan) snackar en massa skit om andra kvinnor bakom deras rygg.

Tjejtjafsa.
När man bara är ute efter att argumentera utan grunder och vägrar inse att man har fel.
Citera
2025-06-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hejsan.

Jag hade en fundering. Jag har börjat gilla ordet killgissa. Hatade det verkligen till en början, men har på min arbetsplats börjat se att det fått lite annan betydelse, än den tilltänkta.

Jag använder det numera ganska ofta, när jag drar slutsatser som är rimliga, och arbetar in ordet i daglig konversation. På så sätt har jag ofta rätt (inte alltid) men kan ändå friskriva mig från felaktiga konsekvenser när det inte slår rätt ut.

Har jag rätt blir jag ju den smarta liraren som kan tänka till massa och få rätt, och har jag fel var det ju en killgissning och kan inte ligga till min last så mycket.

Jag har börjar inse att det är ett praktiskt ord, som stiger i rang. Är det bara jag som känner så? Kommer ordet bli ett ord som slutar tvärtemot den tilltänkta meningen?

Killgissa låter som en 10 åring i ord… väldigt ick i min mening om en man säger detta..
Citera
2025-06-27, 21:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det där med att "killgissa" är så festligt.
Alla tjejer på jobbet skulle först rasa över hur fel det är när män ger sig på uppskattningar, utan att veta säkert. Men om man som man, avstår från att "killgissa", så blir frustrationen hos kvinnorna enorm.

"Men vadå? Har du INGEN aning?".

Allt som kvinnor stör sig på, är exakt det som de förväntar sig av dig.

Samma sak med mitt förhållande till tjejer/kvinnor faktiskt. Blir alldeles ställd och illa till mods av kvinnor som inte tvekar, ältar eller övertänker.
Citera
2025-06-27, 21:10
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
Tjejsnacka är ett roligare ord.

Detta ord betyder att individen (Ofta kvinnan) snackar en massa skit om andra kvinnor bakom deras rygg.

Tjejtjafsa.
När man bara är ute efter att argumentera utan grunder och vägrar inse att man har fel.

Ja, antingen det eller så kan det betyda att de öppnar sin käft om någonting viktigt överhuvudtaget...

Tjejsnacka, ett riktigt bra ord i det svenska samhället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in