2020-11-13, 12:44
Medlem
sliskets avatar
sätt upp en lapp som det står att du har ollat hiss handtaget så att alla i huset kan stå och stirra i den ny ollade handflatan hela vägen upp till lägenheten.

Glad helg på er alla
Citera
2020-11-13, 14:06
Medlem
Skriv:

Angående kommenterna om min födelsedagsfest. Jag skrev bara att det kommer vara fest. Inte att det kommer vara fler personer där. Jag kommer supa, knarka, lyssna på musik, och skrika i min ensamhet. Avslutar vid 02:45 med att gråtrunka i duschen.

Hör av er om jag är för högljudd. Som sagt.
Citera
2020-11-13, 14:23
Medlem
Corona-Chans avatar
Skriv en lapp där du tackar för förståelsen och tillägg att alla grannar är bjudna till festen. Drop in.
Citera
2020-11-13, 14:28
Medlem
kopiluwaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
"Vem tar ni mig för?! Både jag och alla inbjudna har pågående covid-19-infektion. Fy fan för såna missunsamma jävlar som er! Låt oss sjuka göra nåt kul, det kanske blir sista gången vi träffas!"

Denna var solklart bäst!! Jag gillade särskilt "kanske blir sista gången vi träffas"..... Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!
Citera
2020-11-13, 14:33
Medlem
mr-virros avatar
Skriv något i stil med:
Krogarna stänger kl 22 och vi vill gärna fortsätta umgås, så jag kommer ha en liten sammankomst av några vänner kring 22.30, vi kommer hålla igång till cirka 03 på lördag. Kom gärna förbi på en öl.
Citera
2020-11-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Hej. Idag såg jag denna lappen i min hiss: https://pasteboard.co/JA42M5I.jpg och jag var positivt överraskad av att grannarna engagerar sig. Personen i fråga som skulle fira sin födelsedag tog ner lappen, men jag hade velat sätta upp en ny lapp i hans namn. Vad för kul kan jag skriva? Jag lovar att visa er grannarnas reaktioner.

Sätt upp en bild med en same i stället.
Lapp som lapp.
Citera
2020-11-13, 15:12
Medlem
Underbara svar!

Lappen nere nu, säger du? Bra!

Osså skriver vi följande nya lapp:

Födelsedagsfest.

Tack för synpunkterna på mitt planerade födelsedags firande. Jag funderar på vad ni svarat, och har lite frågor.

“EGOISM..
Anordnar du på riktigt fest i mitten av en andra våg, tvärtemot i princip alla riktlinjer din jävla horunge?”

Tack, jag förstår din ängslan utan svordomar.

“Det här är en riktigt dålig idé. De ökade fallen i Skåne kan framförallt spåras till denna typ av tillställningar.

MVH, ........, STI infektionsklinik”

Tack! Ska se till att alla är testade för sådana sjukdomar.

Därtill har vi även corona risk, men gästerna stannar givetvis på karantän i två veckor. Var inte orolig.

Med vänlig hälsning, födelsedagsfiraren.
Citera
2020-11-13, 15:52
Medlem
PrincessLunas avatar
Det är nu du sätter upp en lapp skriven av valfri annan granne i huset. Något i stil med:

"Hej granne [X],

Vi befinner oss just nu som sagt mitt i en fucking jävla pandemi. Andra vågen är här nu!!

Du ska vara jävligt glad att du ställde in din fest din snorunge. Nästa gång du tänker i dessa banor kommer vi att ställa in dig... förbaskade egoist!!

//[Maja Andersson], vån [6]"

PS ta bort hakarna och ersätt med rätt info

Edit: pucktvåa på denna tanke ser jag
Senast redigerad av PrincessLuna 2020-11-13 kl. 15:55.
Citera
2020-11-13, 17:32
Medlem
"Alltså det är bara jag själv som ska närvara fattar ni väl?"

Eller:

"Din mamma"
Citera
2020-11-13, 18:23
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
"Födelsedagsfesten.
Tack kära grannar för påminnelsen och visad omtanke! Jag har därför beslutat att inte bjuda in några gäster utan istället ta en rejäl kalsongfylla, lyssna på musik och kanske skråla med. Det kommer förmodligen bli högljutt och jag kommer antagligen inte minnas något dagen efter. Med tanke på coronan ber jag att ingen kommer och knackar på, för jag kommer ändå inte öppna. Jag kommer även stänga av telefonen så den inte ringer mitt i en skön Onkel Kånkel låt, som kommer spelas flitigt.
Trevlig helg!
Grannen"
Roligaste jag läst på länge, tack så jättemycket för fredagsskrattet!! 😂😂😂
Citera
2020-11-13, 18:49
Medlem
Vem har sagt att det blir gäster?
Citera
2020-11-13, 19:12
Medlem
Bromsklosss avatar
"Låt mig bar ha roligt den här gången. Jag har ebola och inte lång tid kvar."