2020-11-12, 22:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Hej. Idag såg jag denna lappen i min hiss: https://pasteboard.co/JA42M5I.jpg och jag var positivt överraskad av att grannarna engagerar sig. Personen i fråga som skulle fira sin födelsedag tog ner lappen, men jag hade velat sätta upp en ny lapp i hans namn. Vad för kul kan jag skriva? Jag lovar att visa er grannarnas reaktioner.
Klart att det ska vara fest. En stor hink med renat och 52 sugrör att mumsa i det är viktigt att sprita ordentlig!
Citera
2020-11-12, 22:56
Medlem
sommarlovs avatar
Upphittat: 100-pack munskydd, 50-pack kondomer och några flaskor handsprit.
Återfås mot beskrivning av plastpåsen det låg i...
Citera
2020-11-12, 23:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag tycker att det är väl bara att skriva om att man följer givetvis folkhälsomyndighetens råd på festen med 2 m avstånd mellan deltagarna, munskydd och godkänd skyddsklädsel.

Lägg till:
"RFSL sponsrar festen med gratis smittskydd, dvs. kondomer!"
(Klistra upp en liten "regnbågsflagga" med ett fint hjärta på, i hissen som picken över i!)

-RFSL ska inte förväxlas med RFSU..

Edit: "Picken" var med vilje felstavat.
Citera
2020-11-12, 23:20
Medlem
betlebubs avatar
skriv: Grattis till att du fått aids.
Citera
2020-11-13, 02:47
Medlem
Beror ju lite på hur stort krig du vill starta.

"RE:Födelsedagsfest

Tack för omtanken kära grannar. Jag vill att ni ska veta att jag är fullt medveten om risken min fest utgör i nuvarande situation. Jag kommer därför att personligen stå dörrvakt och grundligt undersöka anländande gästers munnar och slemhinnor med mitt "instrument". Även ni som inte tänkt deltaga är välkomna förbi på ett snabbtest.

(OBS! Tjockisar, icke-fertila kvinnor över 30 och andra män undanbedes)."

Alternativt: dumförklara hela trapphuset, säg att du läst på flashback att coronaviruset är en myt och att du nu har slickat på hälften av alla dörrhandtagen i byggnaden för att bevisa det.
Citera
2020-11-13, 02:59
Medlem
Mandingos avatar
"Jag känner inte en käft, så jag tänkte ensamsupa och spela musik helt socialt distanserat för att fira min födelsedag... ni som vill delta kan joina min twitch"
Citera
2020-11-13, 03:06
Medlem
Citat:
Hej. Idag såg jag denna lappen i min hiss: https://pasteboard.co/JA42M5I.jpg och jag var positivt överraskad av att grannarna engagerar sig. Personen i fråga som skulle fira sin födelsedag tog ner lappen, men jag hade velat sätta upp en ny lapp i hans namn. Vad för kul kan jag skriva? Jag lovar att visa er grannarnas reaktioner.

’Det här är mitt hyreshus och här är det jag som bestämmer.’

Edit: gillar dina grannars inställning, där jag bor hade folk på allvar inte brytt sig.
Senast redigerad av dogeatingadog 2020-11-13 kl. 03:09.
Citera
2020-11-13, 04:53
Medlem
Efter ert bittra svar angående min födelsefest, har jag valt att ändra mina planer.

Det blir istället grillfest.

Datumet förblir hemlig, men kl 03.00 någon gång dom närmsta veckorna kommer jag lämna spisen på och lämna Sverige via Öresundsbron.

Sov gott och glöm inte att tvätta händerna!

MVH
Namn
Våning
Citera
2020-11-13, 06:12
Bannlyst
Gillar att det bli en kommentarstråd med lappar. Full på med lappar istället.
Citera
2020-11-13, 07:23
Medlem
irrelevants avatar
Löjligt. Tycker hela landet kan ställa till med brakfest så att alla får corona, skönt att bli av med alla svaga och sjuka. Ett lyft för Sverige.
Citera
2020-11-13, 11:06
Medlem
Citat:

Du kan ju skriva att det bara kommer att vara du själ, illern Göran och uppblåsbara Barbara på festen som dina grannar behöver inte vara oroliga. Men tacka gärna för omtanken.
Citera
2020-11-13, 12:35
Medlem
sandyhells avatar
"Vem tar ni mig för?! Både jag och alla inbjudna har pågående covid-19-infektion. Fy fan för såna missunsamma jävlar som er! Låt oss sjuka göra nåt kul, det kanske blir sista gången vi träffas!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in