Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-12, 21:05
  #1
Medlem
Zebran99s avatar
Går sista året på gymnasiet och har godkänt i allt annat, har en skit tråkig individuell kurs som man inte behöver få godkänt i för att få en gymnasieexamen. Funderar på att sjukanmäla mig resten av året varje dag den är. Vad kommer hända förutom att jag får F? Kommer mitt CSN bli avdraget? Isåfall kan väll inte allt bli avdraget eftersom jag fortfarande har full närvaro förutom dem 3 timmararna lektionen är.
Citera
2020-11-12, 21:33
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
För din egna självrespekt så skall du naturligtvis gå kursen och få bra betyg. Även om den är tråkig.

Om du missar för mycket så kommer du att bli återbetalningsskyldig till CSN. Varför inte bara visa alla och dig själv att du är en människa att räkna med?
Citera
2020-11-12, 21:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Går sista året på gymnasiet och har godkänt i allt annat, har en skit tråkig individuell kurs som man inte behöver få godkänt i för att få en gymnasieexamen. Funderar på att sjukanmäla mig resten av året varje dag den är. Vad kommer hända förutom att jag får F? Kommer mitt CSN bli avdraget? Isåfall kan väll inte allt bli avdraget eftersom jag fortfarande har full närvaro förutom dem 3 timmararna lektionen är.

Jag tror inte att du får något betyg på kursen. För ett F skall läraren ha ett betygsunderlag.
Citera
2020-11-12, 22:15
  #4
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Går sista året på gymnasiet och har godkänt i allt annat, har en skit tråkig individuell kurs som man inte behöver få godkänt i för att få en gymnasieexamen. Funderar på att sjukanmäla mig resten av året varje dag den är. Vad kommer hända förutom att jag får F? Kommer mitt CSN bli avdraget? Isåfall kan väll inte allt bli avdraget eftersom jag fortfarande har full närvaro förutom dem 3 timmararna lektionen är.
Efter 25% frånvaro (du får faktakolla själv, för helvete) så tas du in på möte för att diskutera din närvaro med prövning på bidrag.

Det är rätt så lugnt faktiskt.
Citera
2020-11-13, 07:34
  #5
Medlem
Zebran99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Efter 25% frånvaro (du får faktakolla själv, för helvete) så tas du in på möte för att diskutera din närvaro med prövning på bidrag.

Det är rätt så lugnt faktiskt.
Vad innebär prövning på bidrag?
Citera
2020-11-13, 07:41
  #6
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Vad innebär prövning på bidrag?
Allt finns väl dokumenterat på CSN. Var xx år sedan jag behövde tänka på det där, kolla upp själv, för helvete.

Edit: är rektor som är ansvarig att lämna rekommendation till CSN eller nåt sånt, alltså en prövning. Blir man sjuk men utan frånvarointyg och hamnar under gränsen så passerar man, skippar man lektioner som du planerar så passerar man inte, prövning.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2020-11-13 kl. 07:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback