• 1
  • 2
2020-11-12, 11:22
Medlem
Hej

Har träffat en till synes underbar man men en viss oro har infunnit sig.
Han är bra på att se och ge bekräftelse till både mig och sina kvinnliga vänner. (De är många)
Och inget fel i det.
Men.
Han har berättat ett antal mycket lustiga situationer som han kunnat hamna i. På ett humoristiskt sätt och menar i underhållande syfte. Men även endel som jag skulle se som gränsöverskridande. Detta har hänt honom när han befunnit sig i tidigare relationer och jag vet inte andra partens åsikt om det hela.
För mig låter detta mycket olustigt.
Funderar om det är omedvetet att han söker sig till sådana situationer och jag är antagligen inte så bekväm i att få sådant återberättat för mig senare.

Finns det någon generell grej med män som har mycket kvinnliga vänner som man ska vara medveten om och passa sig för?
Citera
2020-11-12, 11:36
Medlem
Låter som en lite speciell person och situation du beskriver.

En man med många kvinnliga vänner är bra på- och tycker om att umgås med kvinnor. Ungefär som du själv skriver. Tror det är svårt att generalisera mer än så. Verkar troligt att han har lätt att gå från vänskap till mer i de fall han vill, men det är bara spekulation. Du har många möjliga konkurenter, men det gäller ju i de flesta fall då man har en åtråvärd relation.

De humoristiskt gränsöverskridande situationerna han gärna berättar om låter tyvärr som någon sorts varningsklocka. Uppfattar det som att du också känner det och därför startar tråden. Kan du berätta något mer om dem utan att outa för mycket tror du?

En tolkning är att han använder humor för att bearbeta dig och kanske förbereda dig på att det kan komma att hända att han hamnar i liknande situationer med dig eller andra i framtiden. Han pejlar läget och känner av dina reaktioner. Beroende på hur du reagerar är det också möjligt att det kan komma flera, ännu mer gränsöverskridande, berättelser snart. Det han berättat nu skulle kunna vara toppen på ett gränsöverskridande isberg där du bara fått ett litet smakprov hittills.

Påminner igen om att det jag skriver båda är väldigt fria och lösa spekulationer.

Ändå, var lite försiktig.
Senast redigerad av flushbuch 2020-11-12 kl. 11:42.
Citera
2020-11-12, 11:38
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Har du träffat en man med många kvinnliga vänner är han förmodligen halvbög. Han vill nog ha bekräftelse av kvinnorna eftersom han förmodligen inte är omtyckt av männen. Kan tänka att han flörtar med alla tjejer han ser och är supertrevlig mot dem, eller hur?
Bara att lämna ...
Citera
2020-11-12, 12:32
Medlem
Dakota74s avatar
Jag har många kvinnliga vänner och är inte halvbög 😁.
Min fru tyckte väl i början att det var lite obekvämt men insåg att det var henne jag älskade. Jag har dock inte berättat en massa historier om olika situationer. Jag är alltid öppen med mina vänner och nu har vi varit gifta i 25+ år.
Citera
2020-11-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirpa
Hej

Han är bra på att se och ge bekräftelse till både mig och sina kvinnliga vänner. (De är många)
Och inget fel i det.
Men.
Han har berättat ett antal mycket lustiga situationer som han kunnat hamna i. På ett humoristiskt sätt och menar i underhållande syfte. Men även endel som jag skulle se som gränsöverskridande. Detta har hänt honom när han befunnit sig i tidigare relationer och jag vet inte andra partens åsikt om det hela.
Funderar om det är omedvetet att han söker sig till sådana situationer och jag är antagligen inte så bekväm i att få sådant återberättat för mig senare.

Finns det någon generell grej med män som har mycket kvinnliga vänner som man ska vara medveten om och passa sig för?

Kan du ge ett exempel på nån av dessa "lustiga situationer" du fått återberättade som fick dig att börja fundera?
Citera
2020-11-12, 12:53
Medlem
CompressorVanes avatar
En man är inte kompis med kvinnor.

Kvinnor använder manliga "vänner" att berätta vilka dem ligger med för.
Sen får han vara psykolog när deras badboys behandlar dem illa.

Helt ointressant.

Den där snubben blir antingen utnyttjad, eller så är det tvärt om. Han utnyttjar dem.
Kanske du är en som vill bli used up också.
Citera
2020-11-12, 13:25
Medlem
Citat:
Hej

Och inget fel i det.
Men.

Du har alla skäl att vara misstänksam. Intuitionen brukar oftast stämma problemet är när man som kvinna slutar lyssna på den. Bäst att inte göra förhastade slutsatser utan se över tiden hur det utvecklar sig, avslöja dig inte för snabbt.
Ser också ett problem i det faktum att han berättar om dessa situationer med andra kvinnor åt dig (antar du menade så) . Skulle han vara normal och bara jobba i en kvinnodominerad bransch är det ju ok. Det är mera sättet han tar upp det på som man ska vara vaksam på.
Är det bra kvinnor i hans närhet som också kan bli dina vänner är det bra men män och kvinnor kan sällan bara vara vänner. Många kvinnor är fejk och ligger gärna med ens ex utan att man vet om det. Lita inte på honom eller på kvinnorna runt honom. Vore jag ihop med någon är det fan noll kontakt med kvinnliga vänner och ex utanför arbetstid. När man jobbar rår man inte för sina kollegor.
Citera
2020-11-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Kan du ge ett exempel på nån av dessa "lustiga situationer" du fått återberättade som fick dig att börja fundera?

Låt säga såhär utan att outa för mycket; situationer där kvinnor varit nakna eller visat upp sig för personen i fråga har skett.
Inte helt sällan med alkohol inblandat och utan att det uttalat hänt mer än så.
Citera
2020-11-12, 16:00
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Låt säga såhär utan att outa för mycket; situationer där kvinnor varit nakna eller visat upp sig för personen i fråga har skett.

Fast detta är ju vad han har återgivit för dig. De gångerna han varit med nakna kvinnor och knullat dem samtidigt som han varit i ett förhållande kan han ju inte dra som en rolig anekdot för dig. Han väljer ju ut de historierna som är klädsamma nog att återberätta.

En man som sätter sig i den typen av situationer har i en majoritet av tillfällena en benägenhet att skörda frukten så att säga. Du får som man inte av en kvinnas kläder utan att ha ett sexuellt intresse för henne, i 9 fall av 10.
Citera
2020-11-12, 16:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag är en med många kvinnliga kompisar. Jag har alltid haft lätt få kvinnliga kompisar, men har bara haft relation med fåtal av dem. Har varit gift med en 9 år för sedan skilt mig, för sedan "hitta en ny" men har ej funnit några.

I dag är jag lycklig gift sedan många år. Min fru var orolig i början av våran äktenskap på grund av jag har många kvinnliga vänner. Men efter hand så har det lugnat sig, nog för många av mina tjejkompisar har jag ej legat med. Så det har nog haft en lugnade effekt.

Men det du berättar nu, gör mig orolig. Det verka han gör sig lustig över andras bekostnader. Vad vet man vad han kommer berätta om dig? Jag hade hoppat över honom. Jag har aldrig någonsin berättat sådana saker för min väninnor om andra. Det är en privatsak tycker jag, sedan har man lärt sig hur kvinnor funkar när de får höra skit om andra kvinnor.

I första hand varför inte berätta för honom att du är obekväm med vad han berättar om? Kan man inte vara så öppen i sin vänskap?
Citera
2020-11-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
En man är inte kompis med kvinnor.

Kvinnor använder manliga "vänner" att berätta vilka dem ligger med för.
Sen får han vara psykolog när deras badboys behandlar dem illa.

Helt ointressant.

Den där snubben blir antingen utnyttjad, eller så är det tvärt om. Han utnyttjar dem.
Kanske du är en som vill bli used up också.

Hahaha, känner igen det så väl. Dessutom är det väl en sak om man själv sätter sig i "friendzonen", men när man blir som en slags automatisk killkompis genom att man är tillsammans med hennes väninna och pga. detta blir vänner, och liksom inte ens försöker eller ens önskar, och blir placerad i det facket, blir "tvingad" att vara det utan att ens ha hopp om att det skall ge något. Då är det illa.

Så blir det som betahane, ens flickvän orkar själv inte lyssna på sina väninnors gnäll så hon lånar istället ut en som killkompis. Friendzone by proxy.
Citera
2020-11-12, 20:15
Medlem
Citat:
Hej

Och inget fel i det.
Men.

Inget fel i att män och kvinnor har många och eller nära vänner av motsatta könet. Vad som skiljer sig är vad eller hur de hanterar det.

Sen vad som är rätt eller fel är individuellt... Tror det är viktigt att ni matchar i vad som är sunt förnuft.

Fyra saker måste funka för att ett förhållande ska fungera i längden
Sex
Ekonomi
Tillit
Trohet

Tar man bort en eller flera av dessa fyra väntar oftast stora problem...

Rent generellt finns det god möjlighet för en kvinna att kontrollera killens trohet och gränsdragning redan vid första träffen. En insikt som brukar förmedlas från kvinna till kvinna och ska inte killar ha reda på. (Har fått svära tysthetslöfte inför frugan om detta) Så nej kommer inte delge detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in