2020-11-12, 07:15
Medlem
Har numera behov av att ibland flytta mina gitarrer från en bostad till en annan. Hade ett hårt fodral som jag fick med till min första akustiska gitarr samt ett mjukt jag köpte till min Hagström (hagbag). Båda dessa använder jag för första gången och i bägge fallen lossnar skruvar till handtaget så jag nästan får mina dyrgripar att ramla i backen.

Är det ofta dålig kvalitet på dessa eller har jag otur? Ska man tänka på något särskilt när man köper? Jag vill kunna bära dem tryggt.
Citera
2020-11-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Har numera behov av att ibland flytta mina gitarrer från en bostad till en annan. Hade ett hårt fodral som jag fick med till min första akustiska gitarr samt ett mjukt jag köpte till min Hagström (hagbag). Båda dessa använder jag för första gången och i bägge fallen lossnar skruvar till handtaget så jag nästan får mina dyrgripar att ramla i backen.

Är det ofta dålig kvalitet på dessa eller har jag otur? Ska man tänka på något särskilt när man köper? Jag vill kunna bära dem tryggt.

Tror du hade otur, men det kan vara bättre att köpa gamla gitarrfodral på blocket än nytillverkade. Jag har ett gammalt hårt till min hagström, och det kommer nog att överleva mig.
Citera
2020-11-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicunderpants
Tror du hade otur, men det kan vara bättre att köpa gamla gitarrfodral på blocket än nytillverkade. Jag har ett gammalt hårt till min hagström, och det kommer nog att överleva mig.

Ja det låter som ett bra tips. Att köpa något som varit med lite och beprövat håller. Betalade ändå uppemot 1000 kr för väskan till Hagströmgitarren så trodde på god kvalitet, men det var kanske ett måndagsexemplar.
Citera
2020-11-30, 04:20
Medlem
Pungsvings avatar
Om det är tillverkat i Kina så avstå. Det gäller allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in