2006-05-15, 19:24
Medlem
LOL!!s avatar
Jag såg för en tid sedan en bil som hade regskyltar med enbart siffror på. Har letat på nätet efter den typen av regskylt men inte hittat någon information.

Någon som vet?
Citera
2006-05-15, 19:26
Medlem
Barschs avatar
En personlig skylt kanske?

http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx
Citera
2006-05-15, 19:27
Medlem
Evaristos avatar
Jag antar att du är säker på att det är en svenska bil. I såna fall kan det vara ett militärt fordon, under förutsättning att skylten var svart med gula siffror. Annars återstår nog endast att det är en personlig nummerskylt.
Citera
2006-05-15, 21:27
Medlem
LOL!!s avatar
För att vara ärlig så var det en svart skylt med svarta reliefnummer (utstickande) på, men jag tror att den kan ha varit målad svart men jag kan ha fel? Finns det något skäl till att måla regskylten svart, annat att man är ute på hyss?

Har sett bilen flera gånger, och det är inget militärfordon utan en vanlig svensk familjebil.
Citera
2006-05-15, 22:06
Medlem
woofers avatar
Så både siffror och skylt är svarta? Det låter ju inte som någon officiell skylt. Det är inte bara bandvagnar och skumma specialfordon som har militära regskyltar. Försvarsmakten kör även bilar som volvo och saab i glada familjefärger.
Citera
2006-05-17, 00:02
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Så både siffror och skylt är svarta? Det låter ju inte som någon officiell skylt. Det är inte bara bandvagnar och skumma specialfordon som har militära regskyltar. Försvarsmakten kör även bilar som volvo och saab i glada familjefärger.

Nej jag vet, men eftersom jag jobbar inom FM kan jag med största säkerhet säga att det inte var ett fordon som tillhörde militären i Sverige iaf.

Jag skulle gissa på att skylten var översprejad/målad eftersom det inte är det mest lättläsliga med svart på svart.

Ska nog ta kontakt med vägverket och kolla med dem.
Citera
2006-05-17, 00:08
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
Jag såg för en tid sedan en bil som hade regskyltar med enbart siffror på. Har letat på nätet efter den typen av regskylt men inte hittat någon information.

Någon som vet?

vart såg du den bilen? I Israel har reg numren bara siffror, det är gula skyltar.
Citera
2006-05-17, 11:31
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
vart såg du den bilen? I Israel har reg numren bara siffror, det är gula skyltar.

Sett den tre gånger i Skåne. Röd, ny Volvo körd av en person med ursprung från mellanöstern. Skulle ju kunna vara importerad från Israel-området då kanske, och sen sprejat över skylten i väntan på ny?
Citera
2006-05-17, 13:42
Medlem
klyks avatar
Ser typsnittet på siffrorna ut som typsnittet på vanliga svenska skyltar då?

En (mycket) långsökt förklaring kan ju vara att det är en personlig skylt som flagat. På de gamla plastskyltarna kunde ju reflexlagret trilla bort efter några år.
Citera
2006-05-20, 09:54
Medlem
I Gbg finns det en som kör runt med en MB G-wagon, bilen har svarta regplåtar för att matcha bilen. Ser ut som en engelska plåtar men det är ett svenskt regnr. Kommer dock inte ihåg det just nu.

Militären har ju inte heller bara bandvagnar, det finns ett stort antal vanliga "Svenssons"-personbilar som är militärreggade. Okej "Stort antal" var kanske överdrivet med tanke på all nedskärning inom försvarsmakten
Citera
2006-06-19, 21:23
Medlem
Ned Seagoons avatar
Lincoln med registreringsnummer A1?!

Körde idag om en silverfärgad Lincoln Town Car, på E22an mot Malmö.

Tjusig bil, men kanske inget särskilt uppseendeväckande i övrigt, kan tyckas. Men - det märkliga var att registreringsnumret var "A1"*, vilket naturligtvis gjorde mig smått nyfiken, så när jag väl var stillastående med fordonet igen begärde jag en sökning i bilregistret via SMS.

Svar: "REGNR OKÄNT".

Såå... Vad är nu detta? Mig veterligen finns kungens bilar med i bilregistret precis som alla andra? Är A1 "extra hemlig" p.g.a. bepansring och whatnot?

Eller är det bara så enkelt att A1 kanske inte alls tillhör hovstallet, utan bara är så ny att den inte har kommit med i registret ännu?

* För den som är historielös meddelas att "A1" var registreringsnumret på kungens bil i den gamla nummerplanen (med begynnelsebokstav som indikerade registrerande län).
Citera
2006-06-19, 21:26
Medlem
Kanske kan vara nån slags temporär regplåt för provkörnings bilar eller nåt? Det kanske är en testbil?

Jag undrar vad blåa skyltar är brukar oftast vara finare bilar. Är det diplomater kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in