• 1
  • 2
2020-11-11, 21:32
Medlem
För tredje gången beskjuts samma hus i Malmö.

https://www.sydsvenskan.se/2020-11-1...l-ingen-skadad

upps såg en länk redan / Moderator kan ta bort denna.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-11-11 kl. 21:51.
Citera
2020-11-12, 15:14
Moderator
Mappings avatar
Uppdatering i Sydsvenskan idag, de menar att det befann sig en 24-årig, tungt kriminell man, i lägenheten som blev beskjuten:

"24-åringen satt häktad i 3,5 månad som misstänkt för mordet på en annan gängman på Professorsgatan den 2 december ifjol. Han är fortsatt misstänkt, men bevisen har inte räckt för att hålla honom inlåst.
24-åringen var tidigare häktad för medhjälp till ett annat mord på Hermodsdal – dödsskjutningen av en ung man den 4 september 2018. Men i det fallet har misstankarna mot 24-åringen avskrivits."

Så, 24-åringen är alltså Nabil Gass*d, han var häktad för mordet på Sammi Alzuriey, d.v.s. översta av de två händelser som Sydsvenskan nämner. Min uppfattning är att Nabil är lierad mer med Mekky än med andra aktörer i Malmö, vad säger ni andra?
Citera
2020-11-12, 15:26
Medlem
Orechovskajas avatar
En parasit som det kan vara är
Butrint Bajrami 24 år även kallad ”Butte” av sina vänner.
Bor på Docentgatan 6 A lgh 1203
Citera
2020-11-12, 15:55
Medlem
Sanna mina ord, blodet kommer rinna i malmö. Akta er för Makawi brödern, dem e kriminella.

Hur svårt kan det vara att knacka på alla dörrar i malmö? Kan max ta en vecka. Kan garantera att vapen kommer up i 25+. Fuck detta landet
Citera
2020-11-12, 17:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orechovskaja
En parasit som det kan vara är
Butrint Bajrami 24 år även kallad ”Butte” av sina vänner.
Bor på Docentgatan 6 A lgh 1203
Fast han satt inte häktad för mordet på Sammi
Citera
2020-11-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressYourselfNow
Sanna mina ord, blodet kommer rinna i malmö. Akta er för Makawi brödern, dem e kriminella.

Hur svårt kan det vara att knacka på alla dörrar i malmö? Kan max ta en vecka. Kan garantera att vapen kommer up i 25+. Fuck detta landet

Det e bara Maysem kvar av Mekawi bröderna. Vad hade du tänkt han ska göra?
Alla hans vänner vände ryggen mot honom och hans golning ledde till att många åkte dit så han har en massa folk mot sig, samt att alla som han skulle ha anledning att skjuta sitter bakom galler och lås. Så är nog minimal risk att han ska göra något, tror inte ens han bor kvar i Sverige.
Citera
2020-11-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Uppdatering i Sydsvenskan idag, de menar att det befann sig en 24-årig, tungt kriminell man, i lägenheten som blev beskjuten:

"24-åringen satt häktad i 3,5 månad som misstänkt för mordet på en annan gängman på Professorsgatan den 2 december ifjol. Han är fortsatt misstänkt, men bevisen har inte räckt för att hålla honom inlåst.
24-åringen var tidigare häktad för medhjälp till ett annat mord på Hermodsdal – dödsskjutningen av en ung man den 4 september 2018. Men i det fallet har misstankarna mot 24-åringen avskrivits."

Så, 24-åringen är alltså Nabil Gass*d, han var häktad för mordet på Sammi Alzuriey, d.v.s. översta av de två händelser som Sydsvenskan nämner. Min uppfattning är att Nabil är lierad mer med Mekky än med andra aktörer i Malmö, vad säger ni andra?

Jag tänker att Mekkys gruppering numera har upphört att existera. Splittrats åt alla håll och kanter. Delvis till andra grupperingar, delvis till nya, delvis anarki och var och en för sig själv. Varför sköts Sammi? Vilka var hans vänner?
Citera
2020-11-12, 19:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Det e bara Maysem kvar av Mekawi bröderna. Vad hade du tänkt han ska göra?
Alla hans vänner vände ryggen mot honom och hans golning ledde till att många åkte dit så han har en massa folk mot sig, samt att alla som han skulle ha anledning att skjuta sitter bakom galler och lås. Så är nog minimal risk att han ska göra något, tror inte ens han bor kvar i Sverige.

Jag håller med dig, och i FUPen minns jag det som att han var ganska uppgiven kring sin situation, vänner osv. Tror inte han har våldskapital nog att hämnas.
Citera
2020-11-12, 19:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag tänker att Mekkys gruppering numera har upphört att existera. Splittrats åt alla håll och kanter. Delvis till andra grupperingar, delvis till nya, delvis anarki och var och en för sig själv. Varför sköts Sammi? Vilka var hans vänner?

Ja, jag tror du har rätt, många i Mekkys krets är döda nu.

Sammi verkar ha skjutits av Nabbil som ett rent infall, användaren AmirMekky (numera avstängd) som jag tycker brukade ha koll nämnde att snacket i Malmö gick om att Sammi gett Nabbil en lavett, och att Nabbil flippat och bara skjutit honom. Så det har nog ingen direkt koppling till andra konflikter.
Citera
2020-11-12, 21:03
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:

Maysem bor Bagdad resterande bröder är döda samt ingen backar Maysem efter all information han har gett Polisen.
Citera
2020-11-12, 22:56
Medlem
Citat:

Vad heter Mekavibröderna i förnamn?
Citera
2020-11-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, jag tror du har rätt, många i Mekkys krets är döda nu.

Sammi verkar ha skjutits av Nabbil som ett rent infall, användaren AmirMekky (numera avstängd) som jag tycker brukade ha koll nämnde att snacket i Malmö gick om att Sammi gett Nabbil en lavett, och att Nabbil flippat och bara skjutit honom. Så det har nog ingen direkt koppling till andra konflikter.

Svårt att gissa motivet för beskjutningen. Det kan ju vara vänner till Sammi som ville skicka en hälsning eller sådana som inte vågade agera så länge Nabbe hade beskydd. Han har säkert haft åtskilligt med dumheter för sig som ”folk” kan tycka han ska få betalt för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in