• 1
  • 2
2020-11-11, 19:47
Medlem
Jag har nästan aldrig haft sexlust. Jag tar aldrig några initiativ och saknar väldigt sällan sex i sig. Kan gå dagar utan att jag ens tänker på sex.
Min partner är däremot tvärtom. Han kan ha sex flera gånger per dag om det är en bra dag. Vill gärna ha avsugningar osv... Självklart så kan han få det när jag inte vill ha sex. Men varje dag går bort för min del då jag måste tänka på mig själv också.
I början så hade jag mer sexlust men efter många månaders misslyckande med att våga ta för mig och att jag inte har vågat komma har tagit all lust ur mig. Allt har blivit en ond cirkel av det hela. Han har slutat försöka få mig att komma, tänker från sina egna behov oftast. Vilket jag självklart förstår. Men det är så otroligt sorgligt....
Jag är annars väldigt närgången av mig. Vill gärna ha närhet och kramar. Men inte sex. Det där har han dock inte samma behov av, inte på senare veckor, lite smått kall och irriterand på lig. Sexet har bara blivit ångestladdat för mig som ger en stor klump i magen.... vilket inte hjälper alls.

Detta har då fått mig att bli väldigt osäker på mig själv, vår hållbarhet i relationen och får mig ännu mer stressad att prestera. Men det går inte.

Jag är kvinna och han en man.

Hur kan vi lösa detta? Nån som har varit med om samma onda spiral? Vill inte göra
Citera
2020-11-11, 19:48
Medlem
Säg exakt detta till honom?
Citera
2020-11-11, 19:51
Medlem
Jag orkar inte heller ha sex hela tiden, det vill däremot min flickvän. En gång började hon gråta bara för att jag inte ville så vi vill olika mycket helt enkelt! Inget att göra någon stor grej av. Be han dra en runk bara om han inte kan acceptera detta.
Citera
2020-11-11, 19:55
Bannlyst
Gör som han säger. Lyd mannen. Den dagen du inte lyder mannen är du ingen kvinna längre.
Citera
2020-11-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Gör som han säger. Lyd mannen. Den dagen du inte lyder mannen är du ingen kvinna längre.

Ah, incel
Citera
2020-11-11, 21:49
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ah, incel

Stjärtgosse!
Citera
2020-11-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrusnaDruvor
Jag har nästan aldrig haft sexlust. Jag tar aldrig några initiativ och saknar väldigt sällan sex i sig. Kan gå dagar utan att jag ens tänker på sex.
Min partner är däremot tvärtom. Han kan ha sex flera gånger per dag om det är en bra dag. Vill gärna ha avsugningar osv... Självklart så kan han få det när jag inte vill ha sex. Men varje dag går bort för min del då jag måste tänka på mig själv också.
I början så hade jag mer sexlust men efter många månaders misslyckande med att våga ta för mig och att jag inte har vågat komma har tagit all lust ur mig. Allt har blivit en ond cirkel av det hela. Han har slutat försöka få mig att komma, tänker från sina egna behov oftast. Vilket jag självklart förstår. Men det är så otroligt sorgligt....
Jag är annars väldigt närgången av mig. Vill gärna ha närhet och kramar. Men inte sex. Det där har han dock inte samma behov av, inte på senare veckor, lite smått kall och irriterand på lig. Sexet har bara blivit ångestladdat för mig som ger en stor klump i magen.... vilket inte hjälper alls.

Detta har då fått mig att bli väldigt osäker på mig själv, vår hållbarhet i relationen och får mig ännu mer stressad att prestera. Men det går inte.

Jag är kvinna och han en man.

Hur kan vi lösa detta? Nån som har varit med om samma onda spiral? Vill inte göra

Du går alltså med på sex när du inte vill? Du gör brott på dig själv och du är värd bättre! Hans egoism har fått dig avtänd säger du själv, du hade sexlust i början, han brydde sig inte tillräckligt och nu får inte du det du behöver. Ställ kravet att om ni ska ha sex ska du komma först. HA INTE SEX OM DU INTE VILL!!!
Dumpa, finns män som bryr sig om din orgasm
Citera
2020-11-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9

Den dagen mannen börjar behandla sin kvinna med respekt är den dagen han blir en man istället för en vuxen pojke.
Citera
2020-11-11, 22:26
Medlem
CompressorVanes avatar
Skylla på sig själv eller andra, det första som försvinner i ett förhållande på glid är sexet.

Det är skitviktigt att det fungerar.
Annars, vad har ni då!?
Be han köra en rejäl omgång med fingrar och tunga. Slappna av och tänk på nåt kul!?

Om det är du som inte trivs är det ju lite upp till dig att fixa det också. Du kan ju inte förvänta dig att han ska vara någon mind reader åt dig heller?
Citera
2020-11-11, 22:39
Medlem
Har sex när jag inte när jag inte har velat? Nja lite halvt. Säger ju såklart nej på skarpen om jag verkligen inte vill. Är väl mer att jag "ställer upp" mer än vad jag borde. Kvaliteten sänks ju också på själva akten om jag inte är kåt helhjärtat så det är ju också poänglöst.

Nej jag ber honom inte att läsa min tankar. Vi har diskuterat det här förut flera gånger. Jag tappar fokus under sex. Har har ett x antal många gånger försökt få mig att komma på alla sorters vis. Jag vet att det är upp till MIG mycket av det hela att få någon bukt på det. Men det är svårt när lusten inte finns där från början. Har otroligt svårt att släppa loss och njuta vilket han har tröttnat på.. därav problemet idag.
Citera
2020-11-11, 22:46
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrusnaDruvor
Har sex när jag inte när jag inte har velat? Nja lite halvt. Säger ju såklart nej på skarpen om jag verkligen inte vill. Är väl mer att jag "ställer upp" mer än vad jag borde. Kvaliteten sänks ju också på själva akten om jag inte är kåt helhjärtat så det är ju också poänglöst.

Nej jag ber honom inte att läsa min tankar. Vi har diskuterat det här förut flera gånger. Jag tappar fokus under sex. Har har ett x antal många gånger försökt få mig att komma på alla sorters vis. Jag vet att det är upp till MIG mycket av det hela att få någon bukt på det. Men det är svårt när lusten inte finns där från början. Har otroligt svårt att släppa loss och njuta vilket han har tröttnat på.. därav problemet idag.

Om man vänder på det.

Vad vill du göra med situationen?

Han har tröttnat på att du inte bjuder till, att du är apatisk inför ert sexliv, så han tar vad han vill ha och går sen 75% nöjd därifrån.

Han var uppenbarligen försökt göra det bra för dig men märkt av ditt eget ointresse för att det ska bli bra.

Sen sitter du här och tycker det suger att det inte är bra.

Vad krävs för att du ska ta tag i det hela och beskriva för honom hur du känner kring er relation och sexliv?
Citera
2020-11-12, 10:35
Medlem
Unisertits avatar
Du får väl helt enkelt börja säga vad du vill ha. Om du tycker det går för snabbt, säg till, om du vill kyssas lite längre, säg till. Det är ett samspel och han kanske har svårt att läsa dig och vad du tänker på?

Finns det inget du tänder på? Hångel, petting, bli dominerad, dominera den andre osv? Gör det som gör dig kåt så blir du nog mer sugen på att göra honom kåt och därefter blir nog erat sex mer uppfyllande för er båda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in