2020-11-11, 15:01
Medlem
Kunde inte hitta någon tidigare tråd om detta men som man kanske har sett på olika sociala medier så finns det en relativt ny mäklarbyrå vid namn Blok. Ganska häftigt faktiskt då de hittat ett gap på marknaden som de ämnar fylla genom automatiserade processer, tydliga uppdelningar i arbetsuppgifter internt och således mycket bättre arvoden för säljare.

Någon som har testat? Min nuvarande offert från en annan, etablerad byrå ligger på 50-60 tkr medan Blok kan erbjuda knappt 25 tkr, en frestande summa att betala i jämförelse. Någon som har använt de eller hört något om deras anseende på marknaden bland köpare i Stockholm?
Citera
2020-11-11, 15:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoRagrets1
Kunde inte hitta någon tidigare tråd om detta men som man kanske har sett på olika sociala medier så finns det en relativt ny mäklarbyrå vid namn Blok. Ganska häftigt faktiskt då de hittat ett gap på marknaden som de ämnar fylla genom automatiserade processer, tydliga uppdelningar i arbetsuppgifter internt och således mycket bättre arvoden för säljare.

Någon som har testat? Min nuvarande offert från en annan, etablerad byrå ligger på 50-60 tkr medan Blok kan erbjuda knappt 25 tkr, en frestande summa att betala i jämförelse. Någon som har använt de eller hört något om deras anseende på marknaden bland köpare i Stockholm?

Det beror helt på vilket objekt du ska sälja. inte lönt att försöka spara 25 tuss om du får en sämre mäklare med sämre kontaktnät. Inget jag skulle rekommendera iaf.

Bättre att kolla efter en mäklare som sålt för höga nivåer i ditt område och välja den mäklaren även om det kostar lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in