2020-11-11, 07:36
Medlem
Västerbottens-Kuriren 11/11-20

En kvinna står åtalad för mordbrand efter att det börjat brinna i hennes lägenhet. I polisförhör har kvinnan själv berättat att hon plockat ner brandvarnaren, tänt eld på soffan och därefter gått ut från lägenheten och låst dörren.

Nån som har info kring detta ??
Citera
2020-11-11, 07:43
Medlem
SolidSteels avatar
Är väl inget att grotta ner sig i en psyksjuk kärring som ville ta livet av sig!?
Citera
2020-11-11, 07:48
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Är väl inget att grotta ner sig i en psyksjuk kärring som ville ta livet av sig!?
Varför inte? Kvinnan har begått brottsliga handlingar genom att försöka tända eld på kåken. Dessutom är det högst otroligt att hon ämnade ta livet av sig eftersom hon lämnade bostaden och låste dörren EFTER att hon tuttat eld på soffan. Detta handlar som lindrigast om allmänfarlig vårdslöshet och troligare om försök till mordbrand.

Tycker du att ämnet är tråkigt föreslår jag att du surfar vidare istället för att gnälla.
Citera
2020-11-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel

"...och därefter gått ut från lägenheten och låst dörren."

Tror inte det var suicid det var tal om.
Citera
2020-11-11, 07:59
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Varför inte? Kvinnan har begått brottsliga handlingar genom att försöka tända eld på kåken. Dessutom är det högst otroligt att hon ämnade ta livet av sig eftersom hon lämnade bostaden och låste dörren EFTER att hon tuttat eld på soffan. Detta handlar som lindrigast om allmänfarlig vårdslöshet och troligare om försök till mordbrand.

Tycker du att ämnet är tråkigt föreslår jag att du surfar vidare istället för att gnälla.

Var lite snabb på tangenterna där, läste inte att hon gick ut från lägenheten.

Rejält psykiskt sjuk lär hon vara iaf, det står jag fast vid.
Citera
2020-11-11, 08:43
Medlem
Då detta är i Umeå så ligger det nära till hands att tänka att det är T*res* L*ndgr*n det handlar om ... ?
Citera
2020-11-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garntanten
Då detta är i Umeå så ligger det nära till hands att tänka att det är T*res* L*ndgr*n det handlar om ... ?
Kanske. Eller någon av de andra ~44 999 andra kvinnorna i Umeå.

Med tanke på att du inte motiverar din gissning så är sannolikheten ur mitt perspektiv ca 0.0002%
Citera
2020-11-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garntanten
Knappast om kvinnan erkänt. En San vänn kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in