2020-11-10, 21:35
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernyt...arby.BOfKcM5a5
Polisen har haft en större insats i Vårby gård i Huddinge kommun under dagen idag. Ett stort område är avspärrat och man är fortfarande på platsen och jobbar.

Det nationella bombskyddet har också varit på platsen
Vet någon mer?
Citera
2020-11-10, 22:37
Medlem
Bilder från platsen
https://www.instagram.com/p/CHbMIzBn...d=fyqhg4ln111u

Film från platsen
https://www.instagram.com/p/CHa6pawn...=16vsfwvrd6aw8
Citera
2020-11-10, 22:43
Medlem
halaltarzans avatar
De intervjuade någon som inte fick komma in och hämta sin hund och den personen bodde på Nygårdsvägen 8.
Citera
2020-11-11, 03:11
Medlem
babelfiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://live.aftonbladet.se/supernyt...arby.BOfKcM5a5
Polisen har haft en större insats i Vårby gård i Huddinge kommun under dagen idag. Ett stort område är avspärrat och man är fortfarande på platsen och jobbar.

Det nationella bombskyddet har också varit på platsen
Vet någon mer?

– Polisen kom och sa åt oss att ta med det viktigaste, och sen fördes ett tjugotal av oss boende till en skola där fritidsledare tog emot oss och gav oss mackor och frukt. En del blev lite stressade av det här, men jag är mest stressad för jag glömde mina läxor och jag har prov i morgon, berättar Julia

– Jag fick inte komma in i lägenheten så polisen fick hämta min hund och nu är jag hos en granne i väntan på att få komma hem igen, det är ju lite läskigt, säger Karin

– Polisen har inte sagt något mer än att vi får återvända hem nu, men det känns lite läskigt när man inte vet något, säger Julia.

Enligt vittnen på ska polisen ha burit ut föremål i påsar från området men polisen kan ännu inte bekräfta att något föremål säkrast från platsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...bot-i-huddinge
Citera
2020-11-11, 07:37
Medlem
Vaknar upp igår morse runt 07:30 bor huset mitt emot. Ser massa civil poliser och vanliga poliser förbereda sig att gå in. Ser hur dom griper en kille i 30-35 års åldern? Killen skrattar på väg till polis bilen. Killen bär svarta arbets byxor och har invandrar bakgrund. Jag åker och jobbar och tänker inte mer på det. Kommer hem runt 16:00 med min son och ser att det är mer poliser än på morgonen samt att dom spärrat av. Misstänker redan då att det är nått skumt på gång eftersom dom redan gripit en snubbe och är fortfarande kvar. Säger till en polis att jag har barn och bor mitt emot och att jag anar vad som pågår. Polisen svarar med att eran byggnad är säker. Läser mellan raderna och fattar att det är bomb/terror skit relaterat. Kommer hem och ser hur polisen evakuerar närstående portar och tar ut människorna därifrån. Ser efter en stund att bomb gruppen/poliserna dyker upp med robot. Det var inte lite grejer/påsar/kartonger som tömdes. Känns så jävla otryggt här. Djungelboken.....
Citera
2020-11-11, 08:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morre7
Vaknar upp igår morse runt 07:30 bor huset mitt emot. Ser massa civil poliser och vanliga poliser förbereda sig att gå in. Ser hur dom griper en kille i 30-35 års åldern? Killen skrattar på väg till polis bilen. Killen bär svarta arbets byxor och har invandrar bakgrund. Jag åker och jobbar och tänker inte mer på det. Kommer hem runt 16:00 med min son och ser att det är mer poliser än på morgonen samt att dom spärrat av. Misstänker redan då att det är nått skumt på gång eftersom dom redan gripit en snubbe och är fortfarande kvar. Säger till en polis att jag har barn och bor mitt emot och att jag anar vad som pågår. Polisen svarar med att eran byggnad är säker. Läser mellan raderna och fattar att det är bomb/terror skit relaterat. Kommer hem och ser hur polisen evakuerar närstående portar och tar ut människorna därifrån. Ser efter en stund att bomb gruppen/poliserna dyker upp med robot. Det var inte lite grejer/påsar/kartonger som tömdes. Känns så jävla otryggt här. Djungelboken.....

Kriminell babbe igen. Men det måste ha varit små laddningar om huset mittemot var "säkert". Ibland evakuerar dom nästan hela kvarter.
Citera
2020-11-11, 17:22
Medlem
Europes avatar
Citat:

Du råkade inte se mer exakt vilken trappuppgång det handlade om?
Senast redigerad av Europe 2020-11-11 kl. 17:54.
Citera
2020-11-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du råkade inte se mer exakt vilken trappuppgång det handlade om?
Ingen aning...
Senast redigerad av morre7 2020-11-11 kl. 20:44.
Citera
2020-11-11, 20:39
Medlem
vårby gård nätverket
Citera
2020-11-11, 21:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ingen aning...

Jag har fått infot att det var 10:an. Jag har även fått info om vilken lägenhet, men håller det för säkerhets skull för mig själv, då den som står på bostaden inte stämmer in på den gripne.
Citera
2020-11-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har fått infot att det var 10:an. Jag har även fått info om vilken lägenhet, men håller det för säkerhets skull för mig själv, då den som står på bostaden inte stämmer in på den gripne.
Stämmer att det är 10an och förmodligen den lägenheten du tänker på. Människan som bor där har ofta olika (oftast yngre) män i sin lägenhet titt som tätt. Alltid trott attt det är olika ragg/kk's. Om jag inte minns fel även en son som flyttade ut för mååååånga år sen.
Citera
2021-03-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalani
Stämmer att det är 10an och förmodligen den lägenheten du tänker på. Människan som bor där har ofta olika (oftast yngre) män i sin lägenhet titt som tätt. Alltid trott attt det är olika ragg/kk's. Om jag inte minns fel även en son som flyttade ut för mååååånga år sen.

Släpptes en ganska intressant P3 Krim idag om gänget från Vårby Gård. Jävla tomtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in