Citat:
Ursprungligen postat av
duden83
Jag har köpt lägenhet och håller på och pratar bolån-räntor med min nya bank (nordea).
De är villiga att sänka bolåneräntorna en del om jag flyttar mitt sparkapital till nordea.
Blir väl inga enorma belopp i skillnad (typ 400 kr per månad). Men pengar är ju pengar..
Men samtidigt så blir det ju en del extra tjafs med att flytta mina aktier tänker jag (har aldrig gjort det innan så gissar bara).
Vet inte..
Vad tänker ni? Är det värt att flytta aktier och annat sparande till Nordea?
Har ingen aning om hur det är att köpa aktier via Nordea (courtage kostnader och hur bra Nordea sidan för köpa aktier funkar etc. )
Jag har en hel del pengar i aktier.
Om ni bara pratar bolån så antar jag att du har ett lånelöfte från Nordea, men inget mer än så än så länge? Lånelöfte är inte bindande på något sätt, du kan fortfarande kolla runt med andra banker och förhoppningsvis hitta något bättre hos annan bank. Kolla SBAB tex, så kan du behålla nuvarande bank/banker.
Tycker inte du ska byta, dels för att det är fult gjort av Nordea, och dels för att avanza är ljusår bättre på aktiehandel.
Kan bara svara för egen del, haft dom flesta bankerna, och Nordea är sämsta banken i alla kategorier jag någonsin haft. Enda banken jag varit direkt missnöjd med.
Bankbyte i sig är inget krångligt, banken du flyttar till sköter allt åt dig.