• 1
  • 2
2020-11-10, 17:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Precis som kommunismen masscensurerar, även idag, så sker det även hos SVT.
https://www.svt.se/kultur/sven-wollter-ar-dod

Inte ett ena ord om att Sven Wolter var kommmunist och ville sprida elitism över Sverige för att tvinga folk dansa efter den kommunistiska gevärspipan.

Även Aftonbladet följer samma censur. Kommer det det finnas högermedier t.ex. liberala medier, som berättar om Sven Wolters mörka sidor?

Sven Wolter dog av det kommunistiska kinesviruset men han hade diagnosen alzheimers.
Citera
2020-11-10, 18:10
Medlem
Soterns avatar
Adolf Hitler är också död. Ska vi tala lågt om att han var nazist?

Jag antar att Sven Wolter inte skämdes för att han var kommunist, så då är det väl inte fel att ta upp det i samband med hans död.
Han var ju trots allt minst lika känd som kommunistisk agitator som skådespelare.
Citera
2020-11-10, 18:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu var han ju ingen politiker i första hand utan skådespelare vilket är anledningen till att man berättar om hans skådespelarinsatser i första hand.
Sedan kan jag hålla med om att det i Sverige är besvärande att hela kultureliten tillhör radikalvänstern och finansieras av skattemedel men så länge folk inte kräver att kulturen ska finansiera sig själv så är vi i den situationen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-11-10 kl. 18:19.
Citera
2020-11-10, 18:24
Medlem
Mosbulles avatar
Hans politiska uppfattning har ju inget med hans skådespel att vara, eller hur?

Han var en riktigt bra artist. Vila i friden.
Citera
2020-11-10, 18:24
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Jag antar att Sven Wolter inte skämdes för att han var kommunist, så då är det väl inte fel att ta upp det i samband med hans död.
Han var ju trots allt minst lika känd som kommunistisk agitator som skådespelare.
Inte jämförbart. Hitler var känd eftersom han var nazist; Sven Wolter var känd eftersom han var skådespelare.
Citera
2020-11-10, 18:26
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Inte jämförbart. Hitler var känd eftersom han var nazist; Sven Wolter var känd eftersom han var skådespelare.

Och kommunist.
Citera
2020-11-10, 18:38
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Arbetarbladet har en bild från torgdemonstration med texten: "Sven Wollter var aktiv i kommunistiska KPML(r), här demonstrerar han i Gävle 1983."
Citera
Pojken med guldbyxornas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Pojken med guldbyxorna 2020-11-10, 19:11
Moderator
Använd Kändisskvallers och andra trådar för att diskutera Wollters person och gärning; denna tråd i M&J skall behandla SVT:s (och eventuellt andra mediers) rapportering kring hans bortgång.

/Moderator
2020-11-10, 19:12
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Hitler hade många strängar på sin lyra, målade bl.a. tavlor. Varför vill ingen prata om hans konstnärliga gärning istället för tråkig lampskärmspolitik?

Skit åsido, Wollter var öppen med sin politiska läggning, skämdes inte ett dugg. Är det inte att spotta honom i ansiktet när man nu försöker sopa folkmordskramandet under mattan?
Citera
2020-11-10, 19:18
Medlem
Dundersnubbens avatar
https://youtu.be/chL3k1vbLUk

Hade någon skådespelare som varit SD symptatisör haft Hitler på väggen och sedan försvarat det med att han var bra i grunden och inte under hans ”paranoida” period och att nazismen inte skadat någon så skulle han bli grillad, oavsett hur bra skådis han var.

Men SVT håller det bakom ljuset, kanske för att kommunism och vänsterideologi är ju lite hippt igen, plus att hur skulle de annars få finansiering om det inte vore för kommunistiska idéer att ta pengar från hela folket.
Citera
2020-11-10, 19:19
Medlem
Censur vet jag inte. Det är allmänt känt.
Citera
2020-11-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Han har så vitt jag vet inte spridit hat mot SD eller Moderaterna. Mycket klokt tycker jag till
skillnad från en del yngre kolleger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in