Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Intressant tråd.
Hur bred är du i .NET? Vad jobbar du med och vad jobbar du med helst? Exempelvis:
Det är inte helt ovanligt att man träffar på utvecklare som jobbat några år och ändå har problem att lösa FizzBuzz. Klarar du att lösa det utan att gågla för hjälp på under 10 minuter?
Man får ju den bredd som uppdragen ger en i någon mån. Med tre barn och hus och bilar och allt vad det är så räcker tiden och orken tyvärr inte riktigt till att sitta på kvällarna med det jag faktiskt skulle vilja, även om jag labbar en hel del med tekniker när möjligheten finns. Jag vill ha en stor bredd - djupet kan jag ta vid behov tänker jag.
* ASP.NET
Har jobbat en hel del med detta
* ML.NET
Tyvärr inte ens labbat, men av det jag sett så känns det kraftfullt och straight forward på samma gång
* Unity
Tyvärr inte, men har kompisar/kollegor som suttit och sitter en hel del i Unity så jag har exponerats för det
* Azure
Jag har inga uppdrag i molnet, men jag försöker att labba på hemmavid. Med MSDN-konto så följer ju Azure-krediter med varje månad, vilket jag försöker (läs ovan) att utnyttja, men det är inte alltid tid finns.
* Sharepoint
Jag är ingen Sharepoint-utvecklare, men brukar joxa med Sharepoint internt i projekten och uppdragen för ingen annan vill göra det :-)
* 365
Inte min bit
* Blazor
Jag har suttit med Blazor sedan preview 2 hela vägen fram till rc1+rc2 och sedermera 1.0. Jag vågar säga att jag nog jobbat om inte mest i det av alla i mitt område, så i alla fall topp 5. Idag sitter jag inte med det, men jag är lite sugen på att slänga ihop en blog hemmavid - då blir det nog Blazor, bara för att.
* Javascript
Jag. Hatar. Javascript. Men jag tvingas ju sitta med det i omgångar. Men det ändrar inte min syn av det :-)
I övrigt arbetar jag med Docker, gRPC, *SQL, *MQ och andra backend-tunga grejer. Jag gillar också att skripta en hel del - kör Linux hemma sedan många år och med det kommer ju skalet (Bash i mitt fall).
Angående FizzBuzz - skulle säkert inte klara det inom 10 minuter utan att Googla ;-)