Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-09, 22:57
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
att TQ inte är mentalt frisk. fortfarande är förmodligen sant och att vi inte har sett den sista av honom är förmodligen så också...

Hadde nok takka nei til en telttur med Bergwall!
Citera
2020-12-15, 12:33
  #62
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hadde nok takka nei til en telttur med Bergwall!

Även om TQ förmodligen är en intressant kille att prata med, skulle jag också säga nej till camping med honom...
Citera
2020-12-15, 12:36
  #63
Medlem
Nottelitens avatar
På lördag 2020-12-12 inledde Thereses mamma en online-insamlingskampanj. Målet är att lova en dusör till den som har information som leder till klargörande av ärendet , eller kommer med viktig information som ger familjen svar...

länk till vg-artikeln om detta och till denna insamling :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...i-haap-om-svar
https://www.spleis.no/project/157987/description
Citera
2021-03-11, 11:40
  #64
Medlem
Någon som vet om serien om Therése går att se på svensk tv ? Theres jentan som försvann.
Citera
2021-09-16, 10:44
  #65
Medlem
Så dokumentarserien nå. Jeg lurer på om noen vet hvem sekten er? navn på de? det ble hevdet hun ble gravd ned, selv om de som gravde der ikke fant henne. Dette vitner var troverdig sa politiet. Mye rart.

Ellers tenker jeg at den personen som ringte de som arbeidet med søppeltømmingen og brenningen og spurte om alt man brenner forsvinner helt burde vært navngitt og leiligheten til vedkommende burde vært undersøkt nøye der og da - og søppelposene som kom i nærmeste tid etter dette. Det holder ikke å stille opp i tv-program flere år senere og si at man husker en slik episode og innse alvoret i ettertid. Alle hadde skjønt at denne innringeren har noe å skjule!!!

Jeg tror hun ble tatt med i bil og at noen ga henne penger til godteri, dette må da være noen hun kjenner tenker jeg ettersom hun gikk tilbake til vedkommende. Ingen så henne gå tilbake i leilighetskomplekset og hva når det var regn? Hvis hun ikke kom tilbake til blokka ble hun antagelig tatt av noen. Politiet brukte tonnevis med ressurser på å kartlegge alle menneskene på Fjeld og deres bevegelser denne dagen, men de nevnte ikke ting som hvor det var videoovervåkning og ikke, eller om det befant seg mennesker på den parkeringsplassen ved trappen ned fra kiosken.

Hvis hun ble tatt med i bil av noen fra den pakistanske familien burde hun vært funnet i pakistan og jenta burde selv ønsket å ta kontakt med sin mor for lenge siden.

Det er foruroligende at det var en mann i en rød volvo som så på henne og det mest foruroligende er bildet av den rockeren som politiet måtte ha mange avhør med. Han må det ha vært noe rart med. Bildet av han er noe av det mest skremmende mennesket jeg har sett, og han må være den verste stereotypen på en pedofil.

Mannen som forsøkte å få med seg den lille jenta, observert av soldaten, ligner jo ikke på rockeren, så dette var litt forvirrende for meg.

Jeg hadde en teori om at hun løp raskt i pøsregnet uten paraply og at hun uventet løp inn i en bil eller ble plukket opp av noen som sa de kunne kjøre henne hjem.

Det finnes lydopptak der 2 personer snakker sammen og den ene spør den andre om den dagen på Fjeld hvor en person ble fuglemat og det virker som begge er påvirket av alkohol eller narkotika. Det er en veldig spesiell samtale der det virker som de holder på en spesiell hemmelighet og damen som stilte motparten spørsmål gikk til politiet med dette lydopptaket senere, og politiet intervjuet vedkommende, men fikk ingen tilståelse. Men det har i seg selv ingen bevis for at vedkommende er uskyldig. Det er vedkommende som antas å være drapsmannen i Birgitte- og Tina-sakene et godt eksempel på. Han ble jo til og med intervjuet i serien og nektet plent for å være involvert i noen av sakene.

En mann i blokkene hadde leiligheten full av søppel, og da sier det seg selv at det var sosialtilfeller som bodde her. Personlig skjønner jeg ikke hvordan moren til Therese fikk sjans på disse kjekke mennene med tanke på hennes eget utseende som var svært dårlig.

Jeg synes utrolig synd på Inger Lise, men synes livsførselen hennes virket litt simpel med tanke på hvor tidlig hun fikk barn og det med 2 ulike menn på kort tid, begge av utenlandsk opprinnelse.

Jeg håper den som vet noe står frem og hjelper familien til Therese med å komme videre. Vedkommende bør i alle fall gjære det en viss tid før sin død slik at alle spor kan sjekkes.
Citera
2022-11-04, 18:09
  #66
Medlem
Jag har ett avsnit tkvar och ja serien går atts e via finska yle om du ladda ned en vpn och ansluter tills server i finland tog mig 10 minuter max. Efter att ha tittat på marianne saken så var jag bara tvungen att forska lite i detta case också. Jag tror nämligen att dom 2 sakena hänger ihop. Kan mannen som senare flyttat till sverige först ha begått marianne mordet det gick bra för han inga spår och sen 7 år senare slå han till igen denna gång blir det mer pådrag då fallets sköts på ett bättre sätt iaf inledningsvis mannen får då panik och inser att det bästa är att dra till sverige. Men 1997 slår han till igen denna gång i sverige med 6 åriga Jasmina som inte heller hittats. Alltså för mig är det otroligt att polisen i norge inte brytt sig mer om att checka kring marianne saken och jämfört mer än avd man gjort.Det är ca 2 timmar och 20 min i bil mellan risör och drammen 2 flickor försvinenr ju inte bara sådär i en medelstor stad. I marianne saken var det einar vaerland och quick som kom upp i threse saken bara TQ.


Men jag anser att det är något som inte stämmer med TQ dessa benrester hävdar han som gjorde undersökningen först att det är ben det säger han än idag! Plast och trä inehller inte calium vilket är så sant. Quick har även lett polkisen till en skog där en likhund har markerat utan att hita något hunden markerade likdoft i tjärnen TQ säger tt det bara är mjudelar och därför fanns ingenting kvar 1996. Jag är heklt övertygad om att pakistanspåret är för långsökt ja menar mamman till therese hade inget otalt så med pakistaniern och den röda volvo. Det tydligaste spåret vem som är gärningsman är ju soldaten som ser mördaren i trapphuset i fjell han som var på permision. Fantombilden tror jag kan avslöja en hel del!!
Citera
2023-11-01, 16:10
  #67
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Krimjournalist Per Asle Rustad har skrevet boka «Hvem tok Therese?», hvor han har forsøkt å finne ut hva som skjedde i 1988, da Therese Johannessen forsvant fra Fjell i Drammen.

Mysteriet om den 9 år gamle jenta er fortsatt uløst. Rustad mener han har funnet hull i etterforskningen, både når det gjelder tidspunktet Therese forsvant, vitners troverdighet og andre spor, ifølge en pressemelding fra forlaget Bonnier.
– To menn og deres forklaringer peker seg ut som særlig interessante, sier Rustad.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/osloogviken/forfa...ken-1.16619470
Citera
2023-11-01, 16:27
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Nrk :
Krimjournalist Per Asle Rustad har skrevet boka «Hvem tok Therese?», hvor han har forsøkt å finne ut hva som skjedde i 1988, da Therese Johannessen forsvant fra Fjell i Drammen.

Mysteriet om den 9 år gamle jenta er fortsatt uløst. Rustad mener han har funnet hull i etterforskningen, både når det gjelder tidspunktet Therese forsvant, vitners troverdighet og andre spor, ifølge en pressemelding fra forlaget Bonnier.
– To menn og deres forklaringer peker seg ut som særlig interessante, sier Rustad.
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/osloogviken/forfa...ken-1.16619470

Du kom meg i forkjøpet, Notteliten 😉 Er det nå det skal komme en klarere kobling til Marianne-saken? Det hadde vært ekstremt interessant.
Citera
2023-11-01, 16:32
  #69
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exitevolve
Du kom meg i forkjøpet, Notteliten 😉 Er det nå det skal komme en klarere kobling til Marianne-saken? Det hadde vært ekstremt interessant.


Ja, jag tror att det är mannen som körde den gula VW Passaten i Marianne-fallet som också är GM i det här fallet...
Citera
2023-11-01, 17:32
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Ja, jag tror att det är mannen som körde den gula VW Passaten i Marianne-fallet som också är GM i det här fallet...

Fytti, det er så spennende 😬 dette må vi følge godt med på
Citera
2023-11-01, 17:43
  #71
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exitevolve
Fytti, det er så spennende 😬 dette må vi følge godt med på

Ja om detta ändå hade lett till en uppklarande av fallet, även om Bever-Jensen är död, så hade det betytt mycket att bara veta vem och vad...
Nu tror jag att det är samma GM i dessa två fall och också Bjørnar-fallet och det vore trevligt om någon kunde göra en bok eller podcast om det fallet också, det behöver lika mycket nya ögon som det här fallet...
Citera
2023-11-01, 19:43
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja om detta ändå hade lett till en uppklarande av fallet, även om Bever-Jensen är död, så hade det betytt mycket att bara veta vem och vad...
Nu tror jag att det är samma GM i dessa två fall och också Bjørnar-fallet och det vore trevligt om någon kunde göra en bok eller podcast om det fallet också, det behöver lika mycket nya ögon som det här fallet...

Jaja, dette er jo et nasjonalt, om ikke skandinavisk traume (ref. Thomas Quick), så dette er viktig å få svar på, selv om han er død.
Et eksempel på at det er viktig for mange å få svar, selv om det er en annen sak med en helt annen historie, er Fritz Moen-saken. Selv om den saken viser at sannheten også kan bli et slags antiklimaks hvor politi og rettsvesen ikke tar særlig selvkritikk og historien om den egentlige drapsmannen, Tor Hepsø, forsvinner i mylderet.

Bjørnar-saken kan jeg ikke noe særlig om. Tror jeg må lese meg opp der. Jeg har jo registrert at det navnet har blitt nevnt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback