Citat:
Ja TQ kan erkänna flera gånger, men jag tror inte att han har något att göra med det här fallet och jag menar att han förstörde detta och ett antal andra fall med sina erkännande...
Ja, ett märke i ett träd är allt,
för allt vi vet kan han han ha varit där av en anledning eller pratat med någon som har haft den platsen som en permanent plats att slå läger på vägen till en plats i Norge...
Jag har en tydlig teori som sagt, den gäller samma man som i Marianne-fallet och att teorin stärks utifrån det sätt denna bortförande utfördes,
GM här är en person som hade sin egen förmåga att komma i kontakt med barn, baserat på det faktum att TJ var vid kiosken tre gånger den dagen och handlade för helt andra summor än hon hade och inte minst att hon gick till parkeringshuset sista gången,
hon ungjikkk sina vänner, förmodligen har hon gått om garaget flera gånger den dagen och GM är en människa som har tillbringat tid med TJ före bortförandet...
Den här mannen har inte bara tagit ett skrikande barn och kört som en idiot därifrån, det här är en tyst bortförande...
Ja, ett märke i ett träd är allt,
för allt vi vet kan han han ha varit där av en anledning eller pratat med någon som har haft den platsen som en permanent plats att slå läger på vägen till en plats i Norge...
Jag har en tydlig teori som sagt, den gäller samma man som i Marianne-fallet och att teorin stärks utifrån det sätt denna bortförande utfördes,
GM här är en person som hade sin egen förmåga att komma i kontakt med barn, baserat på det faktum att TJ var vid kiosken tre gånger den dagen och handlade för helt andra summor än hon hade och inte minst att hon gick till parkeringshuset sista gången,
hon ungjikkk sina vänner, förmodligen har hon gått om garaget flera gånger den dagen och GM är en människa som har tillbringat tid med TJ före bortförandet...
Den här mannen har inte bara tagit ett skrikande barn och kört som en idiot därifrån, det här är en tyst bortförande...
Jeg er enig i alt dette. Dette er en «smart» gjerningsmann, som har tatt med seg et barn (kanskje to, Marianne) uten å vekke oppsikt, uten å legge igjen spor. Jeg har ingen tro på Thomas Quick i denne saken.
At Cold Case-gruppen ikke forsøkte å koble Thereses forsvinning mot andre, lignende saker, er rart, når de hadde så få andre spor. Når journalistene i Marianne-serien greide å grave fram så mye relevant info om mannen i den gule bilen, burde det vært mulig for Cold Case å finne ut det samme. Jeg klarer ikke slippe at journalistene og den erfarne, tidligere politimann Jørn Lier Horst, forsøkte igjen og igjen å sjekke MGM i gul bil UT av Marianne-saken, men klarte det ikke. OG han hadde tilknytning til Fjell.