2020-11-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja TQ kan erkänna flera gånger, men jag tror inte att han har något att göra med det här fallet och jag menar att han förstörde detta och ett antal andra fall med sina erkännande...
Ja, ett märke i ett träd är allt,
för allt vi vet kan han han ha varit där av en anledning eller pratat med någon som har haft den platsen som en permanent plats att slå läger på vägen till en plats i Norge...

Jag har en tydlig teori som sagt, den gäller samma man som i Marianne-fallet och att teorin stärks utifrån det sätt denna bortförande utfördes,
GM här är en person som hade sin egen förmåga att komma i kontakt med barn, baserat på det faktum att TJ var vid kiosken tre gånger den dagen och handlade för helt andra summor än hon hade och inte minst att hon gick till parkeringshuset sista gången,
hon ungjikkk sina vänner, förmodligen har hon gått om garaget flera gånger den dagen och GM är en människa som har tillbringat tid med TJ före bortförandet...
Den här mannen har inte bara tagit ett skrikande barn och kört som en idiot därifrån, det här är en tyst bortförande...

Jeg er enig i alt dette. Dette er en «smart» gjerningsmann, som har tatt med seg et barn (kanskje to, Marianne) uten å vekke oppsikt, uten å legge igjen spor. Jeg har ingen tro på Thomas Quick i denne saken.

At Cold Case-gruppen ikke forsøkte å koble Thereses forsvinning mot andre, lignende saker, er rart, når de hadde så få andre spor. Når journalistene i Marianne-serien greide å grave fram så mye relevant info om mannen i den gule bilen, burde det vært mulig for Cold Case å finne ut det samme. Jeg klarer ikke slippe at journalistene og den erfarne, tidligere politimann Jørn Lier Horst, forsøkte igjen og igjen å sjekke MGM i gul bil UT av Marianne-saken, men klarte det ikke. OG han hadde tilknytning til Fjell.
Citera
2020-11-27, 20:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg synes Göran Lambertz har en edruelig tilnærming til fenomenet Quick.

TQ tok ikke søksmålet videre til domstolen da han fikk avslag. Han er ikke utelukket som gjerningsmann for noen av drapene han ble dømt for, noe også den norske riksadvokaten har erklært.

Det at han trakk tilbake tilståelsen skapte den nødvendige tvil som skulle til for at påtalemyndigheten alene frifant TQ.

http://goranlambertz.se/book-extra/p...-i-alla-malen/

När det gäller TQ vet jag inte helt, men kanske har han 6 sans att säga saker som är sanna, han har sakt mycket som inte är sant också och hur mycket han har lärt sig av människorna omkring honom, från andra patienter eller andra , nej några konstiga ledtrådar får mig inte att tro att han är skyldig, men intresangt att läsa den länken

Citat:
Ursprungligen postat av tove77
Jeg er enig i alt dette. Dette er en «smart» gjerningsmann, som har tatt med seg et barn (kanskje to, Marianne) uten å vekke oppsikt, uten å legge igjen spor. Jeg har ingen tro på Thomas Quick i denne saken.

At Cold Case-gruppen ikke forsøkte å koble Thereses forsvinning mot andre, lignende saker, er rart, når de hadde så få andre spor. Når journalistene i Marianne-serien greide å grave fram så mye relevant info om mannen i den gule bilen, burde det vært mulig for Cold Case å finne ut det samme. Jeg klarer ikke slippe at journalistene og den erfarne, tidligere politimann Jørn Lier Horst, forsøkte igjen og igjen å sjekke MGM i gul bil UT av Marianne-saken, men klarte det ikke. OG han hadde tilknytning til Fjell.

Ja, det verkar för mig att CC-gruppen huvudsakligen tittar igenom informationen som är arkiverad i ärendet och drar slutsatsen från den...
Åh i det här fallet finns det mycket information som polisen inte har i sina arkiv och förmodligen lika mycket som de har men i andra fall runt om i landet...
Jag har också stor tro på mannen med den gula bilen...
Citera
2020-11-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
När det gäller TQ vet jag inte helt, men kanske har han 6 sans att säga saker som är sanna, han har sakt mycket som inte är sant också och hur mycket han har lärt sig av människorna omkring honom, från andra patienter eller andra , nej några konstiga ledtrådar får mig inte att tro att han är skyldig, men intresangt att läsa den länken

Ja, det verkar för mig att CC-gruppen huvudsakligen tittar igenom informationen som är arkiverad i ärendet och drar slutsatsen från den...
Åh i det här fallet finns det mycket information som polisen inte har i sina arkiv och förmodligen lika mycket som de har men i andra fall runt om i landet...
Jag har också stor tro på mannen med den gula bilen...

Ja, som Kripos-etterforskeren sa i Marianne-serien - Norsk politi har ikke vært flinke til å se utenfor sitt eget politidistrikt. Det gjaldt nok også i Therese-saken. Man skulle tro man hadde bedre etterforskningsmetoder og strategier nå, men det virker ikke sånn....
Citera
2020-11-27, 20:58
Medlem
Her er noen bilder fra Fjell fra tiden rundt Therese forsvant, 1988. Jeg har skrevet inn litt forklaringer på hva som er hva. Det gjør det lettere å visualisere hvordan det så ut på Fjell den gangen, og hvilke muligheter gjerningsmannen hadde.

Fjell 1988
"Skumleveien" fører rett ut av Fjell, ca ett minutt med bil, ut av bildet til høyre. Vi ser også hvor sentralt Thereses blokk ligger, med veier og parkeringsplasser på alle kanter
https://imgur.com/gallery/kaHXVQH

Senteret på Fjell, med videokiosken, og veien Therese gikk fra blokka til kiosken. Rett under videokiosken, i underetasjen i senteret, ligger parkeringskjelleren, med åpen fasade mot "Skumleveien"
https://imgur.com/gallery/q2ZPAM9

Videokiosken med gangbro "Fjell Video Center" med trappen Therese gikk ned til parkeringskjelleren under. "Skumleveien" i forgrunnen. (Den er ikke særlig skummel, men skjønner litt at barna syns det)
https://imgur.com/gallery/4a8O0B1

Et nærmere bilde av trappen utenfor videokiosken. Jenta i kiosken stod under taket utenfor og røyket da hun så Therese gå ned trappen.
https://imgur.com/gallery/j6Nxwo2

Et bilde tatt fra parkeringskjelleren mot Thereses blokk. Vi ser gangbroen fra kiosken og hvor nært Thereses blokk ligger. Rett utenfor parkeringskjelleren går skumleveien.
https://imgur.com/gallery/j109uX0
Citera
2020-11-27, 21:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, som Kripos-etterforskeren sa i Marianne-serien - Norsk politi har ikke vært flinke til å se utenfor sitt eget politidistrikt. Det gjaldt nok også i Therese-saken. Man skulle tro man hadde bedre etterforskningsmetoder og strategier nå, men det virker ikke sånn....

Det verkar som att den norska polisen var bättre på att se hela Norge som et före andra världskriget en efter...
på 70-, 80- och 90-talet så finns det några exempel på att det var svårt att ringa ett telefonsamtal till närliggande Lensmannen..
ja tragiskt att sådana allvarliga saker med små barn är olösta...
Citera
2020-11-27, 21:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Vi har nok dessverre ikke sett det siste av TQ, det har vært stille rundt han en stund. Han sier seg frisk som en fisk, men det tror jeg ikke noe på.

Han må ha oppmerksomhet, noe jeg tror han bare får ved å forgripe seg på andre eller blir verdensberømt som gjennom tilståelsene og senere tilbaketrekking.
Citera
2020-11-27, 21:18
Medlem
Citat:
Vi har nok dessverre ikke sett det siste av TQ, det har vært stille rundt han en stund. Han sier seg frisk som en fisk, men det tror jeg ikke noe på.

Han må ha oppmerksomhet, noe jeg tror han bare får ved å forgripe seg på andre eller blir verdensberømt som gjennom tilståelsene og senere tilbaketrekking.

Ja, det blir interessant å se om han kommer tilbake. Han var jo tungt medisinert i perioden hvor han tilsto alt mulig og virker mildt sagt å ikke være helt i balanse på videoen fra vallningen, der han begynner å knurre og oppføre seg sprøtt

Jeg sier ikke at TQ er uskyldig i alt, Saken er så rar og innviklet at han kan godt ha gjort ting, men jeg tror ikke han har noe med Therese å gjøre, det er for mye som ikke stemmer. Han kan godt ha vært i Örje og laget merke på treet i en helt annen sammenheng.

TQ påstod at han hadde brent opp Therese, men selv i kremeringsovner blir det flere rester igjen av kroppene, enn det knøttlille fragmentet som ble funnet i skogen, som man ikke er sikre på hva er. TQ trengte mer enn noen leirbål og mye sterkere varme for å få kroppen til Therese til å forsvinne så totalt.
Citera
2020-11-27, 23:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja, det blir interessant å se om han kommer tilbake. Han var jo tungt medisinert i perioden hvor han tilsto alt mulig og virker mildt sagt å ikke være helt i balanse på videoen fra vallningen, der han begynner å knurre og oppføre seg sprøtt

Jeg sier ikke at TQ er uskyldig i alt, Saken er så rar og innviklet at han kan godt ha gjort ting, men jeg tror ikke han har noe med Therese å gjøre, det er for mye som ikke stemmer. Han kan godt ha vært i Örje og laget merke på treet i en helt annen sammenheng.

TQ påstod at han hadde brent opp Therese, men selv i kremeringsovner blir det flere rester igjen av kroppene, enn det knøttlille fragmentet som ble funnet i skogen, som man ikke er sikre på hva er. TQ trengte mer enn noen leirbål og mye sterkere varme for å få kroppen til Therese til å forsvinne så totalt.
Tja, mye kan endres på 8 år, og jeg tviler på at saken ville endt med tiltale hvis det var helt utenkelig.
Citera
2020-11-28, 00:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

att TQ inte är mentalt frisk. fortfarande är förmodligen sant och att vi inte har sett den sista av honom är förmodligen så också...
Citera
2020-11-28, 00:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Her er noen bilder fra Fjell fra tiden rundt Therese forsvant, 1988. Jeg har skrevet inn litt forklaringer på hva som er hva. Det gjør det lettere å visualisere hvordan det så ut på Fjell den gangen, og hvilke muligheter gjerningsmannen hadde.

Fjell 1988
"Skumleveien" fører rett ut av Fjell, ca ett minutt med bil, ut av bildet til høyre. Vi ser også hvor sentralt Thereses blokk ligger, med veier og parkeringsplasser på alle kanter
https://imgur.com/gallery/kaHXVQH

Senteret på Fjell, med videokiosken, og veien Therese gikk fra blokka til kiosken. Rett under videokiosken, i underetasjen i senteret, ligger parkeringskjelleren, med åpen fasade mot "Skumleveien"
https://imgur.com/gallery/q2ZPAM9

Videokiosken med gangbro "Fjell Video Center" med trappen Therese gikk ned til parkeringskjelleren under. "Skumleveien" i forgrunnen. (Den er ikke særlig skummel, men skjønner litt at barna syns det)
https://imgur.com/gallery/4a8O0B1

Et nærmere bilde av trappen utenfor videokiosken. Jenta i kiosken stod under taket utenfor og røyket da hun så Therese gå ned trappen.
https://imgur.com/gallery/j6Nxwo2

Et bilde tatt fra parkeringskjelleren mot Thereses blokk. Vi ser gangbroen fra kiosken og hvor nært Thereses blokk ligger. Rett utenfor parkeringskjelleren går skumleveien.
https://imgur.com/gallery/j109uX0

bra länkar, intressant att se annat än bilder i tidningar från området..
Citera
2020-12-05, 17:30
Medlem
Nottelitens avatar
Från tidningen Gubrandsdølen 1989-06-22 side22 :
https://i.imgur.com/aN0xkVc.png
Citera
2020-12-09, 15:42
Bannlyst
Citat:

Thomas Quick eller Sture Bergvald som han heter i dag har tilstått mye. Jeg så en dokumentar om han. Han er virkelig skrudd. Meget syk person, både med og uten medisiner. Han kan fremstå som at han i dag er helt frisk, prater helt normalt i intervju, men han er ikke det. Men jeg tror han tok bare gutter, eller tar jeg feil her? Mener det kom fram i den dokumentaren at han hadde forgrepet seg på et par gutter på 70-tallet. Han hadde en kiosk sammen med sin bror.

Jeg så en annen dokumetar om denne Theresesaken, og da var det reportere som var nede i Pakistan og leitet etter henne, men uten hell. På den tiden var det lettere å få med seg et barn på et fly. I dag går ikke det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in