• 1
  • 2
2020-11-09, 21:50
Medlem
Örebro TR B 5117-19
* Stämningsansökan
Man född 1990
Medborgare i Jordanien och Sverige

Åtalas för
1. Grov kvinnofridskränkning (mot hustrun Emma)
a) Misshandel
b) Misshandel och olaga hot
c) Misshandel
d) Misshandel
e) Misshandel
f) Misshandel
g) Misshandel och olaga hot
h) Misshandel och olaga hot
i) Olaga hot

Utdrag ur åtalet:

2. Grov fridskränkning (mot sonen)
a) Misshandel
b) Misshandel

Ur förhör:
Var jobbar Laiths? Arbetstider?
Han jobbar på KGA Logistic industriområde Bista Örebro.

Berätta om Laiths kontroll av dig
Jag fick inte klä mig som jag ville, prata med män. Det började med att jag inte fick bada i badkläder, inte någonstans, om jag inte var i ett stängt rum med bara tjejer vilket hände någon gång, jag var på ett bubbelbadkalas. Sen blev det mer och mer. Jag fick inte ha urringning, jag fick inte ha bara axlar, tshirt, Jag fick inte ha tunna tights, man kunde se hud igenom, isf fick jag ha dubbla tights, viket jag hade till klänning. Generellt tyckte han att jag skulle ha långärmat till handlederna och kläder ner till fötterna. Helst ville han att jag skulle ha kofta då han inte tyckte att man skulle se mina former/rumpa. Jag fick inte träna med min kompis. Generellt fick jag fråga om lov. Han bestämde vilka som var ok att umgås med. Det var väldigt få som han tyckte var ok. Jag skulle då ha med med mig barnen och vara hemma för kl 19.

Berätta om din och Laiths relation. Hur länge varit tillsammans? Gifta? Var bott tillsammans? Barn? Vårdnad? Hur har relationen varit?
Vi har varit ihop sen 2012/2013. Vi träffades i Sthlm. Jag hyrde ett rum i en lägenhet av Laith och hans kompis. Vi blev ihop efter några månader. Jag flyttade därifrån under vår 2013. Sommaren 2013 blev han utvisad från Sverige. Emma åkte till Jordanien och de gifte sig där. Vi ansökte om att han skulle få uppehållstillstånd i Sverige. Vi gifte oss efter krav från hans familj, De är supertraditionella muslimer, bokstavstroende. Emma stannade där i några veckor sen åkt hon tillbaka till Sverige pga studier. Laith stannade i Jordanien i elva månader innan han fick uppehållstillstånd. Emma åkte till Jordanien så ofta hon kunde. Vi möttes halvvägs bla i Istanbul. Laith fick uppehållstillstånd i juli 2014.

Han kollade mitt schema på Universitetet, min almanacka. Om jag sa att jag skulle till Universitetet och det inte stämde med vad jag skrivit i min kalender ifrågasatte han det. Om jag sa att jag skulle göra ett grupparbete ville han veta med vilka. Han gillade inte att jag hade manliga kurskamrater. Om det var män i grupparbetet ringde han och kollade. Ringde han och någon skrattade i bakgrunden frågade han varför och sa "ni ska vara tysta och läsa". Under lunch på Universitetet skulle jag äta snabbt och och plugga, inte umgås med andra, han sa "du är inte där för att träffa kompisar utan plugga". Jag var hela tiden tvungen att messa nu är jag här, nu är jag på dagis, nu är jag på skolan. Om jag inte gjorde det började han ringa. Generellt var det "onödigt" att umgås med andra . Min kompis Malin bjöd oss på nyårsfest, han ville inte gå. Det var orimligt att jag skulle gå själv.

Emma var i Jordanien i två månader, hon ville gärna flytta till Jordanien.

Behöver Laith tolk vid förhör, vad för tolk isf? Sjukdom? Missbruk? Varför flyttade han till Sverige?
Han behöver inte tolk. Han har ingen sjukdom/ missbruk. Jag vet fortfarande inte varför han flyttade till Sverige. Han kom hit som flykting från Palestina men det var han inte. Han avbröt studier i Jordanien och åkte hit. Han har varit häktad för våld i Jordanien.

Söker man på Emma verkar ha hon skrivit en examensuppsats med titeln:
”Allt ordnar sig till slut” En kvalitativ studie om att se tillbaka på konsekvenser av livsval.
Hur ser Emma tillbaka på konsekvenserna av sitt livsval idag?

Ur förhör:
De gifte sig enligt Islam i Jordanien, äktenskapet registrerades i Sverige. Emma har ansökt om skilsmässa, betänketiden för det går ut mars 2020.
Laith är gift enligt folkbokföringen. Emma är inte sökbar, gissningsvis skyddad identitet. Vet någon om Emma tog ut skilsmässa när betänketiden gick ut?

Vet någon mer om detta?
Senast redigerad av fredag2010 2020-11-09 kl. 21:56.
Citera
2020-11-09, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Copy/paste-fel av mig... Observant , jag korrigerar.
Tråkigt för sonen, men den här Emma kan gärna dömas till stening för min del.
Citera
2020-11-09, 21:58
Medlem
Undrar vad Laith, i egenskap av bokstavstroende muslim, tyckte om sitt arbete. Söker man på KGA Logistic, får man detta:
https://kgalogistik.se/

KGA Logistik AB är en av de ledande distributörerna av alkoholprodukter i Sverige, med Systembolaget som största kund. Vi är ett helägt, fristående dotterbolag till Galatea Spirits AB, importör och producent av öl, vin och spritdrycker.
Citera
2020-11-09, 21:58
Medlem
franges avatar
Ännu ett sådant där fall där uttrycket "som man raggar får man ligga" passar väl in.

Ärligt talat, Emma. Vad hade du förväntat dig skulle hända, egentligen? Är du verkligen förvånad över vad som har skett?
Citera
2020-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil789
Hur många sådana fall har vi inte sett?

Intressanta att Emma läste psykologprogrammet medan de var gifta, men ändå inte lyckats läsa av honom. Tveksamt om hon är en lämplig psykolog i stånd att hjälpa andra i samma sits.
Citera
2020-11-09, 22:17
Medlem
Doktorphils avatar
aldrig rätt att en kvinna blir slagen , men hur jävla slut i huvet måste man vara som tjej om man åker till muslimens hemland och gifter sig bara för att han blivit utvisad , och speciellt när hon säger själv att släkten är bokstavstroende
Citera
2020-11-09, 23:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Undrar vad Laith, i egenskap av bokstavstroende muslim, tyckte om sitt arbete. Söker man på KGA Logistic, får man detta:
https://kgalogistik.se/

KGA Logistik AB är en av de ledande distributörerna av alkoholprodukter i Sverige, med Systembolaget som största kund. Vi är ett helägt, fristående dotterbolag till Galatea Spirits AB, importör och producent av öl, vin och spritdrycker.

Riktiga muslimer dricker inte alkohol så han är nog stolt över att hjälpa till att sprida alkohol till icke-muslimer. Så vi kan dövas så muslimerna får lättare att ta över vårat land. Många muslimer tänker så.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
aldrig rätt att en kvinna blir slagen , men hur jävla slut i huvet måste man vara som tjej om man åker till muslimens hemland och gifter sig bara för att han blivit utvisad , och speciellt när hon säger själv att släkten är bokstavstroende

Det finns en film som heter "Inte utan min dotter" som kanske borde vara obligatoriskt i skolundervisningen. Kanske skulle passa bra att visa för tjejerna när dom går i 8:an eller 9:an.
Citera
2020-11-09, 23:27
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Han kom hit som flykting från Palestina men det var han inte. Han avbröt studier i Jordanien och åkte hit. Han har varit häktad för våld i Jordanien.

Så med andra ord så gifte hon sig med en bokstavstroende muslimsk invandrare som redan hade blivit utvisad och dessutom hade hamnat i trubbel med rättvisan i sitt eget hemland på grund av sitt våld.

Hur kunde hon tro att detta skulle sluta väl?
Citera
2020-11-10, 00:24
Medlem
Kan ju bli arg för mindre. När dom lyckas ta rätt beslut och utvisa en dålig människa kommer Emma.
Detta kommer hela samhället få lida för så hoppas hon får lida och kanske blir klokare.
Citera
2020-11-10, 01:22
Medlem
Custom_mades avatar
Vilken jävla rikssopa den här Emma verkar vara.

Snacka om att inte ha en hjärna!
Citera
2020-11-10, 01:30
Medlem
Hahaha vilken jävla historia, rätt åt kärringen hur fan tänkte hon egentligen? Kan inte tycka mindre synd om människan.
Citera
2020-11-10, 05:37
Medlem
Facebacks avatar
Haha, verkligheten överträffar alltid dikten! Skulle vilja se bild på denna Emma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in