• 1
  • 2
2020-11-10, 19:48
Medlem
Messerschmitts avatar
Du hade en miljon i kredit på Avanza och de erbjöd dig att höja till två miljoner. Är det rätt uppfattat?

När du accepterade deras erbjudande så sänkte de istället krediten till en krona. Är det rätt uppfattat?

Vad säger de när du frågar dem om varför de sänkte istället för att höja krediten? Du har väl frågat dem?
Citera
2020-11-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är aktierna redan belånade?
Jan använde inte krediten hela tiden. Jag brukar handla med mina pengar, men ibland som jag är mycket säkert att marknaden går upp använder krediten eller belånen.
Alltså när de sänkte min kredit från 1 mkr till 1 krona hade jag inte aktier på krediten.
Senast redigerad av 280S 2020-11-12 kl. 14:08.
Citera
2020-11-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Du hade en miljon i kredit på Avanza och de erbjöd dig att höja till två miljoner. Är det rätt uppfattat?

När du accepterade deras erbjudande så sänkte de istället krediten till en krona. Är det rätt uppfattat?

Vad säger de när du frågar dem om varför de sänkte istället för att höja krediten? Du har väl frågat dem?
Ja, de skulle erbjuda mig mer superränta. De säger att jag måste skicka min anställdavtal och 3 sista lönespecifikationer och de vet att jag jobbar med min kapital.
Jag är inte rik men jag har lärt att om man är rik i Sverige måst ha ett traditionellt anställningsavtal för att kunna hyra bostad/lokal eller köpa lägenhet eller ha kredit på nätmäklare och mm. Därför att föreningen tar kreditupplysning också när du vill köpa en lägenhet.
Citera
2020-11-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Varför behöver du kredit om du kan leva på ditt sparande?
Menar jag aktier belåning som hade jag, inte vanlig kreditkort.
Citera
2020-11-12, 20:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 280S
Jan använde inte krediten hela tiden. Jag brukar handla med mina pengar, men ibland som jag är mycket säkert att marknaden går upp använder krediten eller belånen.
Alltså när de sänkte min kredit från 1 mkr till 1 krona hade jag inte aktier på krediten.

Spontant låter detta som deprimerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in