• 1
  • 2
2020-11-09, 16:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Utdrag ur Aftonbladet 12:38 9/11

https://live.aftonbladet.se/supernyt...urce=share-btn

-”Polisen i Stockholm har gjort ett av de största beslagen av narkotika någonsin, med över fyra kilo amfetamin och tusentals narkotikaklassade tabletter. Tillslaget började med en kontroll av ett sällskap på en restaurang i Vasastan i maj, vilket ledde vidare till ett hotellrum i Hammarby sjöstad samt ett lägenhetshotell i Sollentuna där narkotikan hittades.”

Har letat men inte hittat någon startad tråd om detta.

Vilket är hotelllet som nämns i artikeln?

Och varför kontrollerades sällskapet sittandes på en restaurang?
Senast redigerad av MissDecibella 2020-11-09 kl. 16:32.
Citera
2020-11-09, 17:51
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...arkotikabrott/

Citat:
Det visade sig att det pågick postorderverksamhet där narkotika postades till personer i Sverige. I en dator hittades dokument med ett hundratal namn med adresser med angiven narkotika och mängd vid adresserna.

- Arbetet hade initierades av polisområdets särskilda grupp DISA som fokuserar särskilt på restauranger och krogar. Denna gång höll det hela vägen, säger Kristoffer Samsing, insatsledare DISA.

De fyra dömda:

En man döms till 5 års fängelse för grovt narkotikabrott.
En man döms till 4 års fängelse för grovt narkotikabrott
En man döms till 1 års fängelse för narkotikabrott av normalgraden.
En kvinna döms till 2,5 års fängelse för grovt narkotikabrott. Hon är tidigare ostraffad.
Citera
2020-11-10, 07:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...arkotikabrott/

Ah tack.

Att spara ”kundinformation” är väl inte det smartaste..🙇🏼‍♀️

Var det någon av köparna som dömdes för något?

Sen undrar jag ff vilket lägenhetshotell det var..🤔
Kan inte komma på mer än 2 stycken i Sollentuna nämligen 🤭
Citera
2020-11-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ah tack.

Att spara ”kundinformation” är väl inte det smartaste..🙇🏼‍♀️

Var det någon av köparna som dömdes för något?

Sen undrar jag ff vilket lägenhetshotell det var..🤔
Kan inte komma på mer än 2 stycken i Sollentuna nämligen 🤭

Ett ligger iaf. vid Sollentunavägen mellan Hersby och Kung Agnes hög.
Citera
2020-11-11, 23:54
Medlem
Stockholms Tingsrätt
B 6876-20
Citera
2020-12-19, 19:15
Medlem
https://docdro.id/kJL9QrG
Domen
Citera
2020-12-22, 02:12
Medlem
Är Terese helt dum i huvudet? Skönt drag mot sin pojkvän
https://www.youtube.com/watch?v=YJxLKQ1Q4PQ
Citera
2020-12-22, 02:25
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet

Ska lyssna hela sen. Men orkar du berätta vad du syftar på? E nyfiken
Citera
2020-12-22, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Ska lyssna hela sen. Men orkar du berätta vad du syftar på? E nyfiken
Definitionen av en glappande käft Hon redovisar i detalj om hur det hela gått till.
Citera
2020-12-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
...som hon hade känt i en och en halv månad innan de åkte fast. Tjejen inser sitt misstag att ansluta sig till det här pundargänget och vill att sanningen skall fram även om det leder till skärpt straff för hennes egen del. Hon är tidigare ostraffad, men de tre männen är alla tidigare dömda för narkotikabrott.

Robert A skall nog vara glad att han bara åkte på ett års fängelse med tanke på att hans DNA fanns på det stora beslaget med 375 bensotabletter samt adressregister med viktuppgifter i hans dator. Borde varit möjligt att rubricera det som grovt brott.
Citera
2020-12-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
...som hon hade känt i en och en halv månad innan de åkte fast. Tjejen inser sitt misstag att ansluta sig till det här pundargänget och vill att sanningen skall fram även om det leder till skärpt straff för hennes egen del. Hon är tidigare ostraffad, men de tre männen är alla tidigare dömda för narkotikabrott.

Robert A skall nog vara glad att han bara åkte på ett års fängelse med tanke på att hans DNA fanns på det stora beslaget med 375 bensotabletter samt adressregister med viktuppgifter i hans dator. Borde varit möjligt att rubricera det som grovt brott.

Inser sitt misstag? Hennes enda misstag är att vara en glappande hora.

Citat:
Jag själv kontrollerade sedan kvinnan Terese Marits och hon "bröt ihop" och uppgav att hon hade en relation med Bergman och Andersson var deras kamrat. I Terese Marits högra jackficka hittades ett
liknande hotellkort som Andersson hade.

Terese Marits sa vidare att de alla tre bodde på ett hotell i närheten, hon kom inte ihåg vad hotellet
hette men det ligger vid Odenplan. Jag frågade henne flera gånger om vilket hotell de bor på.
Terese Marits ville inte uppge det. Efter vissa inre spaningar och registerslagningar samt slagningar på Internet framkom ett hotell i Hammarby Sjöstad som det skulle kunna vara. Jag frågade då Terese Marits om hotellet låg i Hammarby Sjöstad. Terese Marits sa då "ja, jag tror det". Jag sökte sedan på internet om olika ev. tänkbara hotell. Jag frågade sedan om flera olika hotell och då jag sa BIZ Apartment sa hon "ja, det är det nog".

Vi åkte till aktuellt hotell tillsammans med Terese Marits och sa när vi kom fram att det var rätt hotell. Vi talade med kvinnan i receptionen och då hon tittade i sitt system vem som hade checkat in på de aktuella korten dök Bergman upp. Terese Marits visade sedan vilket rum som hon och Bergman bodde i, hon pekade på rum 326 på våning tre. Aktuellt hotell ligger på Heliosgången 20, i Hammarby Sjöstad. På fråga vad vi kommer att hitta i rummet sa hon "mycket knark". Hon sa även att hon hade varit med och paketerat och hjälpt till att sälja narkotikan. Terese Marits sa även att hon och Bergman hade bott hos en väninna till henne men att de inte fick bo kvar då "de höll på med knark". Hon sa även att de hade bott på olika hotell i Stockholm därefter.

Pa Garter och mt Marits väntade utanför rummet. Mt Marits uppgav att det även hade varit flera män i lägenheten och "hållit på med narkotikan". Mt Marits uppgav att en av de andra männen som tidigare hade varit i rummet med narkotikan skulle heta Robert. Den mannen som greps på Odengatan heter Robert Andersson, men enligt Marits skulle det vara en annan, ytterligare Robert.
Senast redigerad av fimpalivet 2020-12-22 kl. 13:18.
Citera
2020-12-22, 17:44
Medlem
Vilken säljare handlar detta om? Verkar inte som att polisen lyckats koppla det till någon på FS men någon lär ju ha försvunnit i samband med gripandet..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in