Citat:
Ursprungligen postat av
Frawjon
Jag är individualanarkist. Jag vill inte ha några stater eller lagar överhuvudtaget. Man kan inte reformera något genomont och genomsjukt som staten, som bygger på förtryck till att börja med.
Lidandet är ofrånkomligt, eftersom det bara finns lidande. Att ha en stat är dessutom att skapa mer lidande för några maktkåta psykopaters skull.
Sådana som min svekfulle "vän" som inte står fast vid sina ideal när det verkligen gäller och idioterna här som förespråkar vapenlagar går dessa psykopaters ärenden, fast de i slutändan bara förlorar på det själva.
Vapenlagar finns för att vanliga människor inte ska ha skuggan av en chans att göra ett lyckat uppror och täppa till käften på förtryckarna en gång för alla, inte för att hindra skolskjutningar eller vendettor mellan yrkeskriminella (de senare är dessutom för det mesta på ett eller annat sätt indirekt skapade av staten).
Hmm.. När du lägger upp det så låter det annorlunda.
Jag håller med om att några andra skapar lidande för andra ja.. Jag vill inte heller ha en stat så.. Corona hade inte funnits om en stat inte fanns som exempel.. jag vill ha rättvisa..
Kan förstå dig, men jag vill samtidigt inte att massa idioter som han i klippet ska få tag i vapen eller att fler ska råka illa ut. Men tro du enda sättet anarkister kan få tillbaka makten är genom våld eller? Finns det smartare sätt än så? Vad tycker du om Noam chomsky?
Jag känner mig olycklig av detta system dock indirekt. Vill mest dra till nån fri djungel nånstans känns det som, och leva fritt känns det som just nu bort från skeva, giriga och korrupta samhällen.. Bort från förtrycket av en statlig maskin med. Känner mig typ trött på människor. Måste ta hand om mig mer och försöka tänka mer positivt.. Alla kämpar så bra dom kan.. Finns bra människor som vill väl såklart. Men korruptionen kan göra så vissa mindre godhjärtade får mer kontrol med så. Jag tror nästan jag "skyller" på pengarna.. Vissa blir för giriga och maktkåta, och det kvittar om dom är onda om dom har pengar. Dom styr ändå då.. Då staten och samhället värderar människor i hur mycket pengar och skatt dom kan ge, inte på deras mänskliga värde. Kapitalismen och uppköpta genomruttna politiker och annat, som följer pengarna..
Om kärlek och omtanke hade vart en valuta istället för pengar hade vi kommit långt. Utan att ha ett dystopiskt 1984 system som nosedive avsnittet i black mirror då såklart. Där är staten och pengar det som är negativt.. Övervakningen.
Men en värld utan en stat och pengar där valutan baseras på kärlek och omtanke.. Ja, då har vi primitiva skogsfolk. Dom är dom enda fria människorna idag om dom lyckas överleva från oss och vi inte eldar upp dom p.g.a girigheten att ha kossor för kött. Pengar så..
Jag vill inte heller ha en stat faktiskt. Vi människor måste fokusera på en omgivning som ger mest lycka!!! En stat, skatteslavar och allt sånt skapar inte mest lycka. Går att ha system som är rent utformade för lycka och kärlek. Så funkar det inte idag. Lagar skapas inte för att vi ska bli lyckligare av en stat! Dom skapas för kontroll, makt och pengar ja mest. Vi lever i en omgivning som blivit fel för oss själva. Dom lever naturligt som vi är gjorda av evolutionen för att leva, dom är garanterat mest lyckliga. Sålänge inte girigheten eldar upp amazonas regnskog då som sist.. Där förstörde vi deras lycka som i filmen avatar nästan.
Men jag fattar du tänker lite såhär kanske.
https://www.youtube.com/watch?v=WD3lgI9QIV8
Går att skriva böcker såhär med:
https://www.amazon.com/Plague-Corruption-Restoring-Promise-Science/dp/1510752242
Och som noam chomsky med många böcker.. Få alla att fatta saker mera. Utbilda dom mer, och mindre propaganda omkring. Önskar nästan jag växte upp inom en bättre tidsålder just nu, men börjar bli jävligt negativ och pessimistisk. Måste kämpa med att försöka se det goda hos alla nu och mig.. Måste sprida mer positivitet.. Inte lätt att leva i 2020 alltså. Kämpa på alla. Jobba mot lycka och kärlek för alla nu. Fuck vilket år..
Det positiva är nog att många vaknar upp och ser att staten inte är så hälsosam för oss alls. Vi får vända på detta nu, men utan vapen helst. =) Jobba för en bättre värld än detta nu!