1000kr på Trump som president, räknar med att jag förlorar om inget exceptionellt händer
1000kr På republikansk senat vilket jag ser ut att kunna räkna hem.
Vadet på Trump 2016 var mitt första online någonsin, och det på Biden nu var mitt andra.
(Om man undantar alla satsningar på lågoddshästar i obskyra galopplopp i USA som jag var tvungen att göra för att omsätta Trumpvinsten, innan jag kunde få utbetalt den.)
Som tur var lyckades jag till och med landa på en bit över 50 papp när omsättningssatsningarna var klara.
Hade kontakter i USA då som alla indikerade påtagligt stark medvind för Trump, medan mätningarna kraftigt visade motsatsen, så jag reggade mig på en sida som dubblade min insats som ny spelare. The rest is history, så att säga.
I år tänkte jag att mätningarna nog inte kunde vara lika snett ute, och dessutom hade ju Biden ett fantastiskt mediaövertag, alla strök honom medhårs på ett sätt som Hillary inte råkade ut för. Så jag satsade på honom.
Nu orkade jag dock inte hitta nån ny sajt som dubblade min insats, så jag körde på samma som 2016. Tänkte oddsen ändå var så låga att det kvittade.
Spelar som sagt inte annars.
Sparar mycket, så både Trump o Biden har bidragit till min pension...
Presidenten är inte vald än, utan endast hur många elektorröster som kandidaterna får.
Presidenten väljs av elektorerna den första måndagen som inträffar efter 12 December. I år är det 14 december 2020. (I de flesta delstater blir det dock klart, eftersom det är olagligt i de flesta delstater för elektorerna att rösta på annat sätt än vad väljarna har valt. Biden verka också ligga långt över 270 stycken).
Och om det är vem som är president när nästa mandatperiod börjar så är det 20 januari 2021 som man behöver vänta till.
De spelbolag som redan betalar ut tar en risk att få den rejält i tvåan om det osannolika skulle inträffa. Betfair exchange håller i pengarna än. Nog ett klokt beslut att inte riskera skicka 6 miljarder åt fel håll.
Det är inte över förrän feta damen sjunger.
Detta gäller om man bettat på vem som blir nästa president. Självklart kan andra vad vara avgjorda.
Senast redigerad av KalleAnkare 2020-11-08 kl. 21:28.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!