Citat:
Ursprungligen postat av
mommy123
Nä de som bor i området Ribersborg har inte förändrats , men områdena runtomkring har förändrats. Ribersborg ligger vid Limhamn. År 2020 så kallar man Limhamn för "förrådet" eftersom att det bara är att gå o plocka något där om man behöver pengar. Det kallade man inte Limhamn år 2005 vad jag vill minnas.
Vid Limhamn är ju att ta i. Du har både Fridhem, Erikslust, Västervång och Bellevue/Rosenvång. innan du kommer till Limhamn. När jag lämnade Ribersborg flyttade jag till Limhamn och det var 2005. Invandrare började från Rosengård flyttade till Linnéskolan runt 2007 för dom skulle renovera så det blev stökigt där och då.
Det är först nu då Limhamn blivit Rosengård by the sea för att bidragstagare får flytta in i nya hyresrätter vid Limhamns hamnområde och runt Ön. Det är fortfarande lugnt i Limhamn även om det blivit lite stökigare. Sen tycker jag att detta mer borde klassas som Slottstaden än Ribersborg då Ribersborg oftast refererar till det som ligger mot stranden på andra sidan Tessins Väg.
Hur som, ja det har ju förändrats en aning.