Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-07, 10:25
Medlem
Nån som vet mer om vad som har hänt. På polisens hemsida stod följande :

06 november 02:51, Rån, Malmö

Två personer utsatta för personrån i lägenhet på Ribersborg.

Polis larmas till Kilian Zollsgatan i Malmö med anledning av ett rån.

På plats konstateras att det rör sig om två personer som blivit rånade utav tre, för dom okända, gärningspersoner som trängt sig in i lägenheten. Gärningspersonerna uppges ha hotat dom drabbade med någon form av tillhygge och på så vis tilltvingat sig tillhörigheter.

Polis har varit på plats och*hållit förhör med dom drabbade, som är två män i 20-års åldern, samt sökt efter gärningspersonerna i området. Samtliga beskrivs som unga män,*som delvis varit*maskerade. En av gärningspersonerna uppges ha skägg. *

För närvarande är ingen gärningsperson gripen.

Lägenheten är avspärrad i väntan på teknisk undersökning. Polisen är klara på brottsplatsen.

Under morgonen kommer fler förhör att hållas med dom drabbade.

Händelsen utreds som grovt rån.

*
Citera
2020-11-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renrakad00
Nån som vet mer om vad som har hänt. På polisens hemsida stod följande :

06 november 02:51, Rån, Malmö

Två personer utsatta för personrån i lägenhet på Ribersborg.

Polis larmas till Kilian Zollsgatan i Malmö med anledning av ett rån.

På plats konstateras att det rör sig om två personer som blivit rånade utav tre, för dom okända, gärningspersoner som trängt sig in i lägenheten. Gärningspersonerna uppges ha hotat dom drabbade med någon form av tillhygge och på så vis tilltvingat sig tillhörigheter.

Polis har varit på plats och*hållit förhör med dom drabbade, som är två män i 20-års åldern, samt sökt efter gärningspersonerna i området. Samtliga beskrivs som unga män,*som delvis varit*maskerade. En av gärningspersonerna uppges ha skägg. *

För närvarande är ingen gärningsperson gripen.

Lägenheten är avspärrad i väntan på teknisk undersökning. Polisen är klara på brottsplatsen.

Under morgonen kommer fler förhör att hållas med dom drabbade.

Händelsen utreds som grovt rån.

*

Baserat på en bild på Sydsvenskan är det vid Killian Zollsgatan 15 där polisbilarna stod. Typ mittemot Ribersborgsskolan. Växte upp i området och gick på skolan som är låg/mellanstadiet. Lugnt område och mest svenskar/europér som bor där. Byggnaderna har flera trappuppgångar ABC och D. Kollade fan hitta.se/ratsit och en från min parallellklass när jag gick där bor i en av trappuppgångarna.

https://www.sydsvenskan.se/2020-11-06/grovt-ran-i-bostad-pa-ribersborg

Flyttade därifrån 2005 men har inte förändrats nämnvärt sedan dess med vad för folk som bor där.
Senast redigerad av bubalinis 2020-11-07 kl. 10:55.
Citera
2020-11-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubalinis
Baserat på en bild på Sydsvenskan är det vid Killian Zollsgatan 15 där polisbilarna stod. Typ mittemot Ribersborgsskolan. Växte upp i området och gick på skolan som är låg/mellanstadiet. Lugnt område och mest svenskar/europér som bor där. Byggnaderna har flera trappuppgångar ABC och D. Kollade fan hitta.se/ratsit och en från min parallellklass när jag gick där bor i en av trappuppgångarna.

https://www.sydsvenskan.se/2020-11-06/grovt-ran-i-bostad-pa-ribersborg

Flyttade därifrån 2005 men har inte förändrats nämnvärt sedan dess med vad för folk som bor där.

Nä de som bor i området Ribersborg har inte förändrats , men områdena runtomkring har förändrats. Ribersborg ligger vid Limhamn. År 2020 så kallar man Limhamn för "förrådet" eftersom att det bara är att gå o plocka något där om man behöver pengar. Det kallade man inte Limhamn år 2005 vad jag vill minnas.
Citera
2020-11-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Nä de som bor i området Ribersborg har inte förändrats , men områdena runtomkring har förändrats. Ribersborg ligger vid Limhamn. År 2020 så kallar man Limhamn för "förrådet" eftersom att det bara är att gå o plocka något där om man behöver pengar. Det kallade man inte Limhamn år 2005 vad jag vill minnas.

Vid Limhamn är ju att ta i. Du har både Fridhem, Erikslust, Västervång och Bellevue/Rosenvång. innan du kommer till Limhamn. När jag lämnade Ribersborg flyttade jag till Limhamn och det var 2005. Invandrare började från Rosengård flyttade till Linnéskolan runt 2007 för dom skulle renovera så det blev stökigt där och då.

Det är först nu då Limhamn blivit Rosengård by the sea för att bidragstagare får flytta in i nya hyresrätter vid Limhamns hamnområde och runt Ön. Det är fortfarande lugnt i Limhamn även om det blivit lite stökigare. Sen tycker jag att detta mer borde klassas som Slottstaden än Ribersborg då Ribersborg oftast refererar till det som ligger mot stranden på andra sidan Tessins Väg.

Hur som, ja det har ju förändrats en aning.
Citera
2020-11-08, 00:33
Bannlyst
Detta är de finare delarna av Malmö, precis vid strandpromenaden. Hit har alla de toleranta öppna gränserna idioterna flytt i tron om att vara trygga ifrån den mångkultur de själva förespråkar.

Jag hoppas att detta sprider skräck bland Ribbans befolkning. Kanske vaknar de då upp.
Citera
2020-11-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Detta är de finare delarna av Malmö, precis vid strandpromenaden. Hit har alla de toleranta öppna gränserna idioterna flytt i tron om att vara trygga ifrån den mångkultur de själva förespråkar.

Jag hoppas att detta sprider skräck bland Ribbans befolkning. Kanske vaknar de då upp.

Tycker det borde rånas mer på ställen som dessa, man ska inte kunna gömma sig för det man låtsas att man vill ha!
Citera
2020-11-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

86.6% röstade på annat parti än SD

Källa: https://imgur.com/a/DX7ubgD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in