Citat:
Ursprungligen postat av
Mangelina
ÄLSKAR denna kyckling-buljongfondue med mycket citron som ger en underbart frisk känsla; långt hälsosammare än andra feta varianter, fast utan att tumma på smak.
Strimlad salladskål, purjo, tomat, broccoli, tunt skivad kyckling samt vermicelli-nudlar. Toppas med koriander för den som älskar den smaken. SÅ SUPERGOTT!!!!👅💦
Viktigt att man lägger i de tunna kycklingskivorna på slutet, kanske 3 minuter innan upptag så de inte blir torra och trista
För de som är ärligt intresserade: hojta till så delger jag gärna recept på buljongen

Allting låter spännande. Även om jag är sen så tar jag gärna recept på buljongen och även på kalla såser. Hur många kalla såser bör man ställa fram när man bjuckar på fondue, två, tre?
Minns dom kalla såserna när man var en liten parvel och jag vill försöka återskapa det. Minns att en sås var lite lätt rödfärgad, vad kan det ha varit? Har kollat runt lite och Ica mfl skriver typ "ställ fram en smaksatt creme fraiche", jag menar vafan?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Skulle fan kunna äta pannkakor på liknande vis - att man typ satte sig till bords runt en stekpanna på en kokplatta och sen lagade en pankis när man blev sugen. Snarare än att försöka göra en stor trave på en gång.
Så äter man pannkaka! Gärna med drottningsylt, sen rullar man ihop och skär i bitar.