• 1
  • 2
2020-11-05, 10:32
Bannlyst
hej, har i ca 8 månader snusat General XR STRONG! ett stort misstag om man säger så. men nu från ingenstans har hela tandköttet på framtanden frätt bort? läker det om man slutar snusa, är endast 14 år ska även till tandläkaren snart. kommer dem på mig blir det samtal hem. VAD FUCK SKA MAN GÖRA BRE!
Citera
2020-11-05, 10:42
Medlem
tnems avatar
Sluta snus är ju ett första steg.
Har det inte blivit bättre på någon vecka så bör du nog kontakta sjukvården.
Citera
2020-11-05, 10:44
Medlem
regelbrotts avatar
Aj aj vad ska mamma säga?

14 år och golvläggare?
Citera
2020-11-05, 10:48
Medlem
SweetBrowns avatar
Ja, tandköttet reparerar sig tids nog om du slutar snusa men det kommer inte hinna bli bra tills du ska till tandläkaren. Har aldrig hört talas om att tandläkaren ringer hem till mamma om de misstänker tobaksintag. Eller ska mamsen vara med på besöket?
Citera
2020-11-05, 11:11
Medlem
Helt normalt att tandköttet "fräter bort" och du får en snusgrop.
Antingen slutar du snusa, så kommer det bli bra så småningom eller så lägger du snusen på ett nytt ställe i munnen.

Snusade i din ålder med. Tandläkaren ser lätt om du snusar eller inte. Det enda som hände i mitt fall var att dem bad mig sluta och drog upp lite risker med snusning och sen var det bra. Samtal behöver du nog inte oroa dig för. Det är ju inget som angår dem.
Citera
2020-11-05, 12:17
Medlem
Muwltipliers avatar
Sluta snusa.

Återkom om 4 år med rapport.

Lycka till!
Citera
2020-11-05, 12:40
Medlem
Misantrop1891s avatar
Tandkött läker INTE tillbaka.
Citera
2020-11-05, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Aj aj vad ska mamma säga?

14 år och golvläggare?
jag använder min brors konto.
Citera
2020-11-05, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweetBrown
Ja, tandköttet reparerar sig tids nog om du slutar snusa men det kommer inte hinna bli bra tills du ska till tandläkaren. Har aldrig hört talas om att tandläkaren ringer hem till mamma om de misstänker tobaksintag. Eller ska mamsen vara med på besöket?
ja, hon ska vara med under besöket, tror du att tandläkaren kommer nämna detta medan min mamma sitter i rummet?
Citera
2020-11-05, 13:52
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Tandkött läker INTE tillbaka.

Det flyttas uppåt och blottar tanden mer där du har sämre skydd. Men bra att du belyser felaktigheter. därför jag kvoterar dig.
Citera
2020-11-05, 14:47
Medlem
Tandköttet läker inte.
Tandläkaren kommer inte ringa dina föräldrar.
Vad du ska göra är att sluta snusa innan det är för sent.
Välkommen tillbaka om 4år.
Senast redigerad av CB1 2020-11-05 kl. 14:49.
Citera
2020-11-05, 14:57
Medlem
SweetBrowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxorjan
ja, hon ska vara med under besöket, tror du att tandläkaren kommer nämna detta medan min mamma sitter i rummet?

Oj, varför ska mamma vara med, du är ju 14 år, har inget minne av att mina päron var med efter i alla fall 11-12 års ålder.
Hur som helst så är det bara att blåneka. Tandläkaren kommer fråga om du snusar, röker eller gör något annat som kan påverka tänder och tandkött, det är rutin men det är bara att säga nej och att du inte vet varför det ser ut som att du snusat.

Tar för övrigt tillbaka mitt påstående om att tandköttet läker, iaf inte om det hunnit gå så långt att du har blottade tandhalsar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in