Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Det tycker såklart jag också, men det finns gränser för vad han kan göra och de där sakerna låter de honom inte komma undan med. Kunde man önska precis vad som helst så skulle jag såklart säga: Lämna över all insiderinfo han fått tillgång till om CIA och andra korrupta grenar av fasciststaten till Wikileaks.
Vi får vara nöjda med det han gjort och det han avstått från att göra. Ingen amerikansk president i modern historia har gjort så mycket för mänskligheten som Trump. Bara sådana saker som att låta Syrienkriget pysa ut, att få ett antal arabländer att bli sams med Israel, och att på 4 år inte starta ett enda nytt krig. Ett passande eftermäle vore att krigsförbrytaren Obomba ställs inför rätta i Haag, att Nobelkommittén återkallar hans fredspris, och att Trump retroaktivt tilldelas fredsprisen för 2017, 2018, 2019 och 2020.
Men istället kommer man för all framtid att gnälla om att Trump hade ful frisyr, twittrade för mycket och någon gång skojat om att ta någon på fittan. För att folk är idioter.
Du har rätt om allt om Trump.
Och. Folk ÄR verkligen idioter. Jag kommenterar politik på twitter och läser mycket nätmedia. Har också femtusen vänner på Facebook genom spel/appar. De amerikaner som twittrar håller koll på båda sidor och sätter sig in i politiken och kräver resultat av sin kandidat.
De amerikaner på Facebook är mähän, utfyllnaden, totala får som bara följer vad det mest högljudda fåret säger.
Den högljudda massan fb-får tror på allvar att Trump är rasistnazist, hatar bruna människor, är manschauvinist och går omkring och tar kvinnor på fittan 24/7.
Samtidigt verkar de inte ens veta vad deras kandidat heter. Allt handlar om att hata - och i detta fall specifikt Trump!
Republikanerna på Facebook är mycket lugnare, normalare människor, tryggare, kärnfamilj-människor, egna företagare. Det enda som kanske är lite konstigt är att många säger "Pray for Trump" för att de tror att Gud skulle kunna göra skillnad i ett val (som är så tätt redan) .