2020-11-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Håller med allt! Utom Melania. Hon är väll ganska uppriktig och seriös?
Det har i 4 år varit intressant att se alla dessa "toleranta" älskare av massinvandring och mångkultur håna Melania för att hon är invandrare och pratar med brytning. De är så jävla noga med att vara toleranta mot somaliska vandrande tält med tittglugg, men kan samtidigt vara öppet rasistiska och sexistiska mot en kvinna bara för att hon råkar komma från Jugoslavien.
Citera
2020-11-05, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det har i 4 år varit intressant att se alla dessa "toleranta" älskare av massinvandring och mångkultur håna Melania för att hon är invandrare och pratar med brytning. De är så jävla noga med att vara toleranta mot somaliska vandrande tält med tittglugg, men kan samtidigt vara öppet rasistiska och sexistiska mot en kvinna bara för att hon råkar komma från Jugoslavien.

Ja. Men vad bör Trump göra innan han lämnar vita huset?

Jag tycker, benåda Assange och dra hem alla USA trupper i Mellanöstern. Demokraterna kommer skrika!
Citera
2020-11-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ja. Men vad bör Trump göra innan han lämnar vita huset?

Jag tycker, benåda Assange och dra hem alla USA trupper i Mellanöstern.
Det tycker såklart jag också, men det finns gränser för vad han kan göra och de där sakerna låter de honom inte komma undan med. Kunde man önska precis vad som helst så skulle jag såklart säga: Lämna över all insiderinfo han fått tillgång till om CIA och andra korrupta grenar av fasciststaten till Wikileaks.

Vi får vara nöjda med det han gjort och det han avstått från att göra. Ingen amerikansk president i modern historia har gjort så mycket för mänskligheten som Trump. Bara sådana saker som att låta Syrienkriget pysa ut, att få ett antal arabländer att bli sams med Israel, och att på 4 år inte starta ett enda nytt krig. Ett passande eftermäle vore att krigsförbrytaren Obomba ställs inför rätta i Haag, att Nobelkommittén återkallar hans fredspris, och att Trump retroaktivt tilldelas fredsprisen för 2017, 2018, 2019 och 2020.

Men istället kommer man för all framtid att gnälla om att Trump hade ful frisyr, twittrade för mycket och någon gång skojat om att ta någon på fittan. För att folk är idioter.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2020-11-05 kl. 14:53.
Citera
2020-11-05, 14:58
Medlem
Vi vet ju inte om han måste lämna sitt ämbete men om så så bör han nog försöka vara vuxen för en gångs skull och bara lämna vita huset utan en massa pinsamma uttalanden om hur illa han behandlats av väljarna och media. Självömkan är ju knappast ett vinnande koncept, särskilt inte för gnällspiken Trump om han nu vill få ett något så när godkänt eftermäle.

Men kanske han har turen på sin sida och får sitta i fyra år till och då är han ju sedan inte valbar någon mer gång. Då kan han lämna utan att behöva utse syndabockar.
Citera
2020-11-05, 15:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det tycker såklart jag också, men det finns gränser för vad han kan göra och de där sakerna låter de honom inte komma undan med. Kunde man önska precis vad som helst så skulle jag såklart säga: Lämna över all insiderinfo han fått tillgång till om CIA och andra korrupta grenar av fasciststaten till Wikileaks.

Vi får vara nöjda med det han gjort och det han avstått från att göra. Ingen amerikansk president i modern historia har gjort så mycket för mänskligheten som Trump. Bara sådana saker som att låta Syrienkriget pysa ut, att få ett antal arabländer att bli sams med Israel, och att på 4 år inte starta ett enda nytt krig. Ett passande eftermäle vore att krigsförbrytaren Obomba ställs inför rätta i Haag, att Nobelkommittén återkallar hans fredspris, och att Trump retroaktivt tilldelas fredsprisen för 2017, 2018, 2019 och 2020.

Men istället kommer man för all framtid att gnälla om att Trump hade ful frisyr, twittrade för mycket och någon gång skojat om att ta någon på fittan. För att folk är idioter.
Du har rätt om allt om Trump.

Och. Folk ÄR verkligen idioter. Jag kommenterar politik på twitter och läser mycket nätmedia. Har också femtusen vänner på Facebook genom spel/appar. De amerikaner som twittrar håller koll på båda sidor och sätter sig in i politiken och kräver resultat av sin kandidat.
De amerikaner på Facebook är mähän, utfyllnaden, totala får som bara följer vad det mest högljudda fåret säger.
Den högljudda massan fb-får tror på allvar att Trump är rasistnazist, hatar bruna människor, är manschauvinist och går omkring och tar kvinnor på fittan 24/7.
Samtidigt verkar de inte ens veta vad deras kandidat heter. Allt handlar om att hata - och i detta fall specifikt Trump!
Republikanerna på Facebook är mycket lugnare, normalare människor, tryggare, kärnfamilj-människor, egna företagare. Det enda som kanske är lite konstigt är att många säger "Pray for Trump" för att de tror att Gud skulle kunna göra skillnad i ett val (som är så tätt redan) .
Citera
2020-11-05, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vi vet ju inte om han måste lämna sitt ämbete men om så så bör han nog försöka vara vuxen för en gångs skull och bara lämna vita huset utan en massa pinsamma uttalanden om hur illa han behandlats av väljarna och media. Självömkan är ju knappast ett vinnande koncept, särskilt inte för gnällspiken Trump om han nu vill få ett något så när godkänt eftermäle.

Men kanske han har turen på sin sida och får sitta i fyra år till och då är han ju sedan inte valbar någon mer gång. Då kan han lämna utan att behöva utse syndabockar.

Tycker du att han ska benåda Assange och dra hem alla USA trupper från mellanöstern?
Citera
2020-11-05, 15:11
Avslutad
Citat:

Trump har rätt att dra hem alla trupper och benåda Assange. Han behöver inte senatens hjälp till det.
Commander in Cheif har rätt att placera trupper överallt i världen, enligt USA's konstitution.
Citera
2020-11-05, 15:15
Bannlyst
Om Trump är smart konverterar han till judendomen precis som sin dotter. Då slipper han fängelse och annat skit från sina fiender.
Citera
2020-11-05, 15:36
Avslutad
Hur många av er kommer skriva till vita huset och efterfråga att Trump ska benåda Assange och dra hem alla USA trupper från Mellanöstern?

Jag gjorde det helt o-anonymt. Adress, telefon, namn osv. Jag hoppas dom läser detta meddelande.

Detta skulle ställa till ett helvete för Biden. En fri Assange och ett självständigt Mellanöstern kommer ge Biden's regering desperationer.
Citera
2020-11-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det är hon, och hon har varit en god valarbetare. Förstår inte vad man har emot denna kvinna.

Vad borde Trump göra innan han lämnar över? Det finns många bra förslag i tråden.

1 släppa Julian Assange
2 berätta hur det ligger till med utomjordingarna
3 berätta allt han vet om valfusket
4 dra tillbaka all militär
5 vara medveten om att han är den bäste presidenten i USA haft sedan JFK och George Washington
6 fortsätta vara i opposition
7 fortsätta avslöja korruptionen
8 lämna en "present" under skrivbordet i ovala rummet

Definitivt utomjordingarna.
Citera
2020-11-05, 15:48
Medlem
Citat:
Trump har rätt att dra hem alla trupper och benåda Assange. Han behöver inte senatens hjälp till det.
Commander in Cheif har rätt att placera trupper överallt i världen, enligt USA's konstitution.
Det är en sak vad han formellt sett har rätt att göra; en annan sak vad han i praktiken kan komma undan med att göra. Det finns givetvis folk som har olika former av hållhakar på Trump och det begränsar hans möjligheter. Vi får vara tacksamma över allt han gjort. Han har töjt på gränserna med skicklighet och mod på ett sätt ingen annan amerikansk president i modern tid har klarat eller vågat.

Nu går livet vidare. Nästa etapp blir att beskåda hur det amerikanska samhället trasas sönder i en orgie av identitetspolitik, hur demokratin slocknar under den gemensamma tyngden av teknikjättar och säkerhetstjänster, och hur nya krig planeras och instigeras för att återigen få fart på det globala söndrandet och härskandet.
Citera
2020-11-05, 16:08
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Håller med allt! Utom Melania. Hon är väll ganska uppriktig och seriös?

Du skämtar va? Hon framstår som en blåst slovensk hora, enligt mig då. Hon utstrålar en enorm kyla. Jag fan fattar inte hur han kan stå ut med henne. Hon är den sämsta första damen i staternas historia.

När hon pratar så låter precis som nån som nyss korsat gränsen. Jag pratar bättre än henne. Jag verkligen avskyr hennes person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in