2021-08-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
I sådana lägen ska väljarens avsikt tolkas

Så är det. Men just detta är en av de brister jag tycker det amerikanska systemet har. Tolkning av (okändas) avsikter tycker jag rent generellt är vanskligt och något som man egentligen inte borde göra. Men i och med att det är så många val på samma valsedel och i praktiken ett tvåpartisystem (samt lite oberoende kandidater) så går det ju naturligtvis att dra någorlunda säkra slutsatser. Men detta är en av de saker som jag tycker man borde ändra på om man nån gång kommer att revidera systemet.
2021-08-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är det som brister hos er? Synen eller förståndet? För någon av dessa fallerar uppenbarligen för att ni inte ska läsa och ta till er av det jag skriver.

Du har aldrig funderat på om det beror på skribenten att folk inte kan ta tills sig det skrivna?
2021-08-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Du har aldrig funderat på om det beror på skribenten att folk inte kan ta tills sig det skrivna?
Du menar att du inte är läskunnig och behöver få texten uppläst för dig? Föreslår att du ber närmaste vuxen där hemma att hjälpa dig med det!
2021-08-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du kör ju samma teknik som Rudy - påstår att du har bevis men när det väl är dags att visa upp dom så skyller du ifrån dig. Din teknik - att istället för att lägga fram bevis välja att påminna oss alla här inne om att Trump står anklagad för sexuella ofredanden av flera kvinnor - är fortfarande en höjdpunkt i tråden dock, så fortsätt gärna på det spåret!
Jag skyller inte ifrån mig. Jag säger det jag har sagt.
2021-08-09, 21:23
Medlem
Hur gick det med bevisen som skulle släppas i dag, och när börjar alla mass arrests och military tribunals på Gitmo?
2021-08-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu skrev du faktiskt att domarna inte orkade göra sitt jobb. Du skrev: "Skälet till att det inte togs upp i domstol för ju helt enklet för att HD-somarna inte orkade göra sitt jobb. Egentligen skulle de flesta ha pensionerats av för många decennier sedan."

Hur vill du att det ska tolkas? Visst jag kan köpa att du med "inte orkade" menade att de var för fega. Men tycker du att det gör saken bättre att man utser fega domare som inte vågar följa lagen än om man utser slöa domare som inte vill arbeta? Jag tycker båda varianterna tyder på katastrofalt dåligt omdöme av den som utsåg dessa domare.
Jo, jag håller med om att Clinton, Obama och George W. Bush (med ett enda undantag) utsåg riktigt usla domare. De som kan avgå med hedern i behåll är domare Thomas, Alito och i viss mån öven Gorsuch, för de grabbarna är de enda som tar sin uppgift på allvar och som vet vad det innebär att tjänstgöra som HD-domare och som fattat galoppen med att det finns en långt större princip med att vara där än att kamma hem lättförtjänta pengar utan att behöva jobba!
2021-08-09, 21:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jo, jag håller med om att Clinton, Obama och George W. Bush (med ett enda undantag) utsåg riktigt usla domare. De som kan avgå med hedern i behåll är domare Thomas, Alito och i viss mån öven Gorsuch, för de grabbarna är de enda som tar sin uppgift på allvar och som vet vad det innebär att tjänstgöra som HD-domare och som fattat galoppen med att det finns en långt större princip med att vara där än att kamma hem lättförtjänta pengar utan att behöva jobba!

Och domaren som inte ansåg att Melissa Carones vittnesmål (där hon hävdade att valarbetare förfalskade signaturer på valsedlar) var trovärdigt är usel, korrupt och oseriös antar jag?
2021-08-09, 21:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Lin Wood, Sidney Powell och Mike Lee inkom alla med varsitt fall till domstolen, så ditt resonemang faller ganska pladask.
Har du läst dessa inlagor? Har du sett de ofta konservativa och duktiga domarnas utlåtanden över inlagorna? De sågar Lin Wood och Powerll med fotknölarna. Vad värre är att inlagorna inte är allvarligt menade, det är bara en show.

Läs gärna Axios utmärkta insider-beskrivning av mötet på Vita huset där bl.a. Sydney Powell var med och Rudy var med per telefon. Fucking absurd. Trump hade inte bara idiotier i sin nära stab, det var faktiskt några som vågade stå emot den värsta idiotin. Det ska mänskligheten vara tacksam över. Hade kunna sluta mycket värre annars.

En diamant bland flera från Axios-artikeln:
Senast redigerad av Enterprise 2021-08-09 kl. 21:55.
2021-08-09, 21:53
Medlem
Citat:
Du verkar inte veta skillnad på att prata och skriva.
2021-08-09, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Har inget med valststatistik att göra.
Det är put up or shut up time.
Vilken statistik menar du ska styrka valfusk?
2021-08-09, 22:00
Medlem
Citat:
Okej, vad skönt att du inte skyller ifrån dig!
Citat:
Det är direkta lögner att det inte skulle finnas bevis. Det fanns horder av edsvurna vittnessmål och observationer.
Ge ett enda exempel på ett sådant edsvyret vittnesmål som du tycker borde hållit i rätten.
2021-08-09, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och domaren som inte ansåg att Melissa Carones vittnesmål (där hon hävdade att valarbetare förfalskade signaturer på valsedlar) var trovärdigt är usel, korrupt och oseriös antar jag?
Hatet mot bruna människor verkar få en att tro på vilken lögn som helst inkl deep state och fake news media

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in