2021-08-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vid det här laget så är det (åtminstone för mig) ganska självklart att Mike Lindell troligen inte tror på det han säger utan använder det för att försöka sälja sina kuddar.

De har spytt ur sig rabattkoder i tid och otid under "symposiet" så jag tror nog att vi får börja utgå från att det absolut aldrig kommer att komma fram något via den karln.

Så är det absolut. Symposiet handlade nog, förutom att sälja kuddar, om att han var tvungen att "löpa linan ut". Han var säkert tidigare ärligt övertygad om att fusk förekommit och antagligen trodde han också på att han skulle kunna få tag i bevis. Men istället så målade han in sig i ett hörn. Till slut var det få utvägar kvar och ingen av dem var bra. Så det gick som det gick....
Senast redigerad av Auric 2021-08-15 kl. 20:20.
2021-08-15, 20:41
Medlem
prominentens avatar
Tack för respektfull utläggning.

QUOTE=aloc|76916976]Så är det ju, men mest troligt är dessa 59% just 59%. Omräkningar har genomförts DOJ har granskat men det enda de som tror på valfusk då säger är bara "de är också en del av konspirationen" och rycker på axlarna. En till audit är inte relevant så länge vi vet att de som förespråkar valfusk inte kommer acceptera ett resultat annat än det de vill se. Jag har påtalat det många gånger i den här tråden men att både dominion flippat röster och att man smusslat in valsedlar i systemet är ett extremt påstående, och att de flesta som påstår det gör det utan eftertanke om vad det skulle betyda i komplexitet, hur många personer som hade behövts och hur mycket fysiska bevis som skulle finnas (lagerlokaler för valsedlar, transporter, inbrott i kameraövervakade bankvalv etc), säger mig att deras tro är baserat på vad de vill se snarare än vad de ser.

Som det här, 59% av dominions röster i Wisconsin gick till Trump. Då fokuserar man på ett specifikt county istället, säger att det flippats röster där. Att de inte ens använder dominion nämner artikeln inte, för de bryr sig inte om att de helt plötsligt slänger in ett helt annat företag i konspirationen.[/quote]
2021-08-15, 20:46
Medlem
prominentens avatar
Jag har Mike Lindell på Telegram och jävla vad han spammar med täcke- och kuddrea.
Känns sjukt oseriöst på en sådan plattform. Men... han tappar ju distributörer....
QUOTE=Ondahamstern|76919081]Videt här laget så är det (åtminstone för mig) ganska självklart att Mike Lindell troligen inte tror på det han säger utan använder det för att försöka sälja sina kuddar.

De har spytt ur sig rabattkoder i tid och otid under "symposiet" så jag tror nog att vi får börja utgå från att det absolut aldrig kommer att komma fram något via den karln.

Sista spiken i kistan om att han genuint skulle tro på det han själv har sagt var i samband med att han nekade att han har sagt att Trump är tillbaka den 13:e augusti samt hans tillbakadragande av de där 5 miiljoner dollarna.[/quote]
2021-08-15, 20:48
Medlem
prominentens avatar
Jag är trumpfantast och symposiet var svindåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Att
symposiet var mycket bra måste du vara helt ensam om att tycka på din sida av spelplanen. Alt right media är full av besvikna röster och många känner sig lurade på konfekten. Allt ifrån Gateway Pundit till Steve Bannon. Lindell var så besviken över Gateway Pundits skribent Larry Johnson att han påstod att han var planterad av CIA.

https://www.newsweek.com/this-mistake-steve-bannon-slams-mike-lindells-symposium-not-proving-voter-fraud-1618546

https://www.mediaite.com/tv/watch-mike-lindell-makes-bonkers-accusation-even-for-him-live-on-stage/

Och då pratar vi bara om vad dina meningsfränder tyckte. Det blir än värre när man läser och lyssnar till vad resten av världen tyckte. Åtminstone den värld som ägnade lite tid och intresse åt Lindells symposium, de flesta i det du kallar MSM, verkar inte ens ha tyckt att detta hade något nyhetsvärde. Mina favoritrubriker av de som trots allt publicerade måste vara de tre jag länkar nedan, i följande ordning:

1. MyPillow maestro Mike Lindell held the world's worst cybersecurity conference

2. MyPillow CEO's election fraud 'proof' implodes in front of a live audience

3. MyPillow Guy’s ‘Cyber Expert’ Admits They Have No Proof of Election Hack

Vilken är din bästa rubrik från symposiet?

https://edition.cnn.com/videos/business/2021/08/13/mike-lindell-symposium-osullivan-pkg-ac360-vpx.cnn

https://www.mic.com/p/mypillow-maestro-mike-lindell-held-the-worlds-worst-cybersecurity-conference-82815482

https://www.thedailybeast.com/mypillow-guy-mike-lindells-cyber-expert-admits-they-have-no-proof-of-election-hack

Du missade visst några frågor som jag, mfl vill ha svar på. Därför tacksam för dina svar på nedan frågor:

- Är Trump återinsatt som President?
- Påvisades det att Kina flippat röster för Biden på Lindells Cyber Symposium?
- Varför kunde ingen av Lindells Cyber experter bekräfta valfusket?
- Hur gick det med informationen i de sk Packet captures, vad visade dessa?
- Du påstod att Frankfurtservern skulle visas upp på symposiet, gjorde den det?
- Varför drog Lindell tillbaka de 5 M USD som den som motbevisade honom skulle få?

- Är Gina Haspel fängslad på Gitmo?
- Är hennes skottskada läkt, eller får hon några men?
- Var är de döda CIA agenterna begravda?
2021-08-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag är trumpfantast och symposiet var svindåligt.

Du må vara Trumpfantast, vilket du har all rätt att vara, men du verkar samtidigt väldigt öppen för diskussion och försöker, vad det verkar, väga uppgifter och påståenden utefter graden av sannolikhet.

Debatten i sig, och utbytet av åsikter är alltid positivt och tar sanningen framåt, oavsett vad denna utgörs av.

Såg själv närmare 15 timmar av Lindells symposium i livesändningen för att utsätta min egen uppfattning för motstånd. Dock framkom det ingenting, under de timmar jag tittade, som gav mig anledning att tvivla över den uppfattning jag redan hade.
2021-08-15, 21:14
Medlem
prominentens avatar
Imponerande att du orkade.
Jag kan bingekolla t.ex. presidentdebatter men tröttnade snabbt på denna.
Kändes som ingen "ägde" eventet. Det var ett gäng juniorer som oplanerat bara babblade på. Som Steve Bannon mkt riktigt förklarade för några dagar sedan.
Japp, nya tag nu och åter till on topic.

Citat:
Du må vara Trumpfantast, vilket du har all rätt att vara, men du verkar samtidigt väldigt öppen för diskussion och försöker, vad det verkar, väga uppgifter och påståenden utefter graden av sannolikhet.

Debatten i sig, och utbytet av åsikter är alltid positivt och tar sanningen framåt, oavsett vad denna utgörs av.

Såg själv närmare 15 timmar av Lindells symposium i livesändningen för att utsätta min egen uppfattning för motstånd. Dock framkom det ingenting, under de timmar jag tittade, som gav mig anledning att tvivla över den uppfattning jag redan hade.
2021-08-15, 21:43
Avslutad
Utan att veta något om valfusk i valet 2020, en ledare som terroristämplar människor som hävdar valfusk, HAR fuskat!
2021-08-15, 22:06
Medlem
Historien om PCAPS,

Varför Mike Lindell i månader sa att han skulle lägga fram bevis men INTE hade några PCAPS.

Lång men värd att lyssna på

https://rumble.com/vl4me5-the-pcaps-august-13th-2021.html
2021-08-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caduceus
Historien om PCAPS,

Varför Mike Lindell i månader sa att han skulle lägga fram bevis men INTE hade några PCAPS.

Lång men värd att lyssna på

https://rumble.com/vl4me5-the-pcaps-august-13th-2021.html

Du har visst inte fattat något av det som hände i samband med Lindells symposium. Historien om PCAPS, eller Package Captures, är historien om hur en bedragare med namnet Dennis Montgomery, också kallad ”The man who conned Pentagon”, lyckades sälja offentlig valinformation, tillgänglig för alla som är villig att betala några tiotal dollar, för åtskilliga miljoner till Mike Lindell och när detta skulle avslöjas på symposiet fick Montgomery en påstod stroke och visade sig sedan aldrig. Lindell har blivit riktigt blåst, då det aldrig funnits någon PCAPS med information om hur Kina, Iran och andra länder flippat röster från Trump till Biden. Det blev dyra läropengar för Lindell.

Än dyrare blir det när han tvingas betala 1,3 miljarder dollar till Dominon. Domaren dömde precis att det inte fanns något hinder med att gå vidare med denna stämning.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dennis_L._Montgomery
2021-08-15, 23:25
Medlem
Citat:
Du har visst inte fattat något av det som hände i samband med Lindells symposium. Historien om PCAPS, eller Package Captures, är historien om hur en bedragare med namnet Dennis Montgomery, också kallad ”The man who conned Pentagon”, lyckades sälja offentlig valinformation, tillgänglig för alla som är villig att betala några tiotal dollar, för åtskilliga miljoner till Mike Lindell och när detta skulle avslöjas på symposiet fick Montgomery en påstod stroke och visade sig sedan aldrig. Lindell har blivit riktigt blåst, då det aldrig funnits någon PCAPS med information om hur Kina, Iran och andra länder flippat röster från Trump till Biden. Det blev dyra läropengar för Lindell.

Än dyrare blir det när han tvingas betala 1,3 miljarder dollar till Dominon. Domaren dömde precis att det inte fanns något hinder med att gå vidare med denna stämning.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dennis_L._Montgomery

Så enkelt är det inte att Lindell fått offentlig valinformation. Om han ljugit inte haft pcaps och inte haft experter som jobbat med att verifiera i ett halvår då finns det en annan anledning.
2021-08-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caduceus
Så enkelt är det inte att Lindell fått offentlig valinformation. Om han ljugit inte haft pcaps och inte haft experter som jobbat med att verifiera i ett halvår då finns det en annan anledning.

Hur skedde verifieringen som pågått i 6 månader??
2021-08-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Hur skedde verifieringen som pågått i 6 månader??

Du behöver inte ta de bokstavligt. Men du har väl sett vad han hävdat tidigare i intervjuer och i absolutfilmerna? Han kan vara total dåre eller så är det en sting, han gjorde det han skulle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in