2021-01-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
När de tar dessa 10 dagarna för att beakta de bevis och vittnesmål som påstås finnas. Sen kommer jag att godta beslutet, varesig jag vill eller inte. Men jag kommer personligen ändå tro att valfusk skett på bred nivå oavsett även om jag accepterar verkligheten.
Svarade lite drygt nyss för jag hade missat ditt svar - okej! Uppskattar att du ger ett rakt svar. Det finns inget som stoppar att utredningen som Ted m fl. förespråkar sker under de kommande tio dagarna även om de räknar elektorrösterna som vanligt nu på onsdag. Kommer de fram till att allt var fusk och kalabalik så är det i absolut värsta fall rakt till impeachment och sedemera avsättning för Biden innan han ens har hunnit sväras in, det är samma stöd i senaten/representanthuset som behövs för det som behövs för att få till valfuskkommiten, så det är ingen gräns på de här tio dagarna. Dock - mitt dryga svar hade jag en poäng i, det har vänts och vridits och svängt i rättsalar, per konstituinen ska allt legalt vara utspelat den 14:e december och Team Trump kunde inte lägga fram något som höll i rättsalarna tills då. De var redan på övertid då, och de är väldigt väldigt sent ute med det här nu. Trump har som sagt snackat om valfusk i fyra år. Tio dagar till - vad ska det göra för skillnad egentligen?

Att Ted backar den här kommisionen, som med all trolighet inte kommer komma igenom - även ni i Team Trump genomskådar väl det som ett spel för att kunna vinna Trumps anhängare när Cruz siktar på presidentposten 2024? Han vet att kommisionen inte kommer gå igenom, men då kommer han kunna peka på att han och några till i alla fall försökte.
2021-01-04, 02:27
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ifall du inte har sett de bevis de tänker presentera. Hur kan du då vara så säker att de har bevis för att valfusk har skett?

Jag gissar bara men de 10 dagarna skulle väl behövas för att presentera bevis framför dem samtidigt som man har deras gemensamma fokus.

Tror inte de kommer och stå där med tomma händer och säga "skoja bara...". Tror du?
2021-01-04, 02:28
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ja, det vi ser nu att ett stundande inbördeskrig inom det republikanska partiet.

https://twitter.com/SenatorCollins/status/1345830762466201601?s=19

Håller med. Tror Susan får fler som stöder henne.
2021-01-04, 02:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Det intressantaste med dagens samtal är att folk fortfarande inte förstår att clownen bekräftade att det inte finns en tillstymmelse till bevis.
2021-01-04, 02:31
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Svarade lite drygt nyss för jag hade missat ditt svar - okej! Uppskattar att du ger ett rakt svar. Det finns inget som stoppar att utredningen som Ted m fl. förespråkar sker under de kommande tio dagarna även om de räknar elektorrösterna som vanligt nu på onsdag. Kommer de fram till att allt var fusk och kalabalik så är det i absolut värsta fall rakt till impeachment och sedemera avsättning för Biden innan han ens har hunnit sväras in, det är samma stöd i senaten/representanthuset som behövs för det som behövs för att få till valfuskkommiten, så det är ingen gräns på de här tio dagarna. Dock - mitt dryga svar hade jag en poäng i, det har vänts och vridits och svängt i rättsalar, per konstituinen ska allt legalt vara utspelat den 14:e december och Team Trump kunde inte lägga fram något som höll i rättsalarna tills då. De var redan på övertid då, och de är väldigt väldigt sent ute med det här nu. Trump har som sagt snackat om valfusk i fyra år. Tio dagar till - vad ska det göra för skillnad egentligen?

Att Ted backar den här kommisionen, som med all trolighet inte kommer komma igenom - även ni i Team Trump genomskådar väl det som ett spel för att kunna vinna Trumps anhängare när Cruz siktar på presidentposten 2024? Han vet att kommisionen inte kommer gå igenom, men då kommer han kunna peka på att han och några till i alla fall försökte.

Absolut kan det vara som du säger, att det hela är ett fult sätt att säkra väljare inför nästa val.

Personligen tycker jag att det räcker med att Biden skulle vinna över Bernie OCH Trump för att misstänka rejält fusk. Oavsett så har man byggt upp så mycket tvivel hos så många att man MÅSTE gå till botten med detta, eller i alla fall ta dessa 10 dagar för att beakta den bevisning de säger sig ha.

För om de nu får 10 dagar så måste de ju ha NÅGOT alls. Skulle du inte bli förvånad annars?
2021-01-04, 02:32
Bannlyst
Citat:
Jag gissar bara men de 10 dagarna skulle väl behövas för att presentera bevis framför dem samtidigt som man har deras gemensamma fokus.

Tror inte de kommer och stå där med tomma händer och säga "skoja bara...". Tror du?

Men du är fortfarande övertygad om att massivt väljarfusk har skett i syfte att få Donald Trump att förlora?
Trots att du inte sett några bevis för att så har skett?

Kan det fortfarande kallas för bevis ifall det enbart är en känsla inombords?
2021-01-04, 02:32
Bannlyst
Citat:

Det är vad de har gjort i över en månad Det kommer inte bli några 10 dagar för det finns inga bevis på ett omfattande valfusk. Det finns heller inga hemliga smoking guns eller Krakens som kommer dyka upp närmaste dagarna.

Joe Biden kommer att bli nästa president. Er ångest över det finns det säkert andra trådar för.
2021-01-04, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det intressantaste med dagens samtal är att folk fortfarande inte förstår att clownen bekräftade att det inte finns en tillstymmelse till bevis.

"I need the votes. And you're a republican remember"

Så talar en despot som vet att han har förlorat.
2021-01-04, 02:39
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Men du är fortfarande övertygad om att massivt väljarfusk har skett i syfte att få Donald Trump att förlora?
Trots att du inte sett några bevis för att så har skett?

Kan det fortfarande kallas för bevis ifall det enbart är en känsla inombords?

Jag personligen kan vara övertygad om valfusk.

Kan du personligen vara övetygad om att Biden vunnit om inte Trumporganisationen tillåts presentera sina bevis och få dem beaktade?
2021-01-04, 02:42
Medlem
Citat:
Jag personligen kan vara övertygad om valfusk.

Kan du personligen vara övetygad om att Biden vunnit om inte Trumporganisationen tillåts presentera sina bevis och få dem beaktade?

Var någonstans vill Trump Organization presentera bevis och få dem beaktade?
2021-01-04, 02:43
Medlem
Saltkatts avatar
Samtliga nu levande (10 st.) av USA:s tidigare försvarsministrar går ut i ett gemensamt uttalande och konstaterar att det är dags att sluta ifrågasätta valresultatet:
https://edition.cnn.com/2021/01/03/politics/trump-election-defense-secretaries-public-letter/index.html
2021-01-04, 02:43
Medlem
Citat:
Absolut kan det vara som du säger, att det hela är ett fult sätt att säkra väljare inför nästa val.

Personligen tycker jag att det räcker med att Biden skulle vinna över Bernie OCH Trump för att misstänka rejält fusk. Oavsett så har man byggt upp så mycket tvivel hos så många att man MÅSTE gå till botten med detta, eller i alla fall ta dessa 10 dagar för att beakta den bevisning de säger sig ha.

För om de nu får 10 dagar så måste de ju ha NÅGOT alls. Skulle du inte bli förvånad annars?
Nej, eller - jag ser som sagt inte vad de menar att dessa tio dagar ska ge dom? Biden svärs in om 16 dagar, det som sker på onsdag är räknignen av röster som redan är lagda, de har samma legala ståndpunkt närmsta två veckorna som just nu att bråka på. Min teori är alltså att Ted inte har särskilt mycket mer än det som redan kommit fram, men att han helt och hållet spelar på det här kortet för att få en tumme upp från Trump och hans anhängare utan att det är någon större risk för Ted personligen.

Om de mot förmodan skulle få till kommisionen och de inte har något nytt att presentera så skulle de bara kunna hävda samma sak som redan hävdats när DOJ och SCOTUS och andra har kommit fram till att valfusk inte skett - att systemet är korrumperat mot Trump på alla nivåer, alternativt att det är mer komplext ändå och att de behöver mer tid. Som sagt, Ted riskerar ingenting, men vinner förtroende hos Trump. Men jag tror ju som sagt inte på att något valfusk skett heller så det är ju lätt för mig att tänka så och det är mitt jäv i frågan - med lite backnign av att Trump och Ted verkligen inte verkade gilla varandra under primärvalen 2016 och plötsligt tycker Ted att Trump är superbra när det börjar gynna honom att tycka det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in