Citat:
Svarade lite drygt nyss för jag hade missat ditt svar - okej! Uppskattar att du ger ett rakt svar. Det finns inget som stoppar att utredningen som Ted m fl. förespråkar sker under de kommande tio dagarna även om de räknar elektorrösterna som vanligt nu på onsdag. Kommer de fram till att allt var fusk och kalabalik så är det i absolut värsta fall rakt till impeachment och sedemera avsättning för Biden innan han ens har hunnit sväras in, det är samma stöd i senaten/representanthuset som behövs för det som behövs för att få till valfuskkommiten, så det är ingen gräns på de här tio dagarna. Dock - mitt dryga svar hade jag en poäng i, det har vänts och vridits och svängt i rättsalar, per konstituinen ska allt legalt vara utspelat den 14:e december och Team Trump kunde inte lägga fram något som höll i rättsalarna tills då. De var redan på övertid då, och de är väldigt väldigt sent ute med det här nu. Trump har som sagt snackat om valfusk i fyra år. Tio dagar till - vad ska det göra för skillnad egentligen?Att Ted backar den här kommisionen, som med all trolighet inte kommer komma igenom - även ni i Team Trump genomskådar väl det som ett spel för att kunna vinna Trumps anhängare när Cruz siktar på presidentposten 2024? Han vet att kommisionen inte kommer gå igenom, men då kommer han kunna peka på att han och några till i alla fall försökte.