2020-12-08, 23:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Nej, det beror på delstatens lagar vad som ska ske i ett sådant fall, eftersom det är delstaten som utser elektorerna. Men enligt U.S. constitution (med tillägget att houses för varje val kan bestämma datum) så ska elektorerna vara utsedda idag. Annars bryter delstaterna mot grundlagen. Jämför med Bush/Gore fallet där HD sa att nu får ni sluta räkna i Florida, det resultat ni har nu gäller om ni ska följa tidsgränserna i grundlagen.

Vad jag förstår så kan en möjlig utgång vara att ogiltigförklara de röster som omfattar ändringarna Texas pekar på. Om då dessa räknas bort står inte Trump som segrare i de fyra staterna? Om sedan elektorerna går sin egen väg låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-08 kl. 23:28.
2020-12-08, 23:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men belägg dina påståenden om du vet?

Ditt inlägg om Texas stämning till USC beskriver du på samma sätt som dina tidigare inlägg kring King v. Whitmer och Pearson v. Kemp ("the Krakens") som nu är nästan helt utslängda?

Det är ett luftslott, och jag vill inte ta din tro ifrån dig, men vad får dig att tro att det finns någon som helst substans i stämningen? Och varför måste du alltid försöka vrida allting du skriver här?

Ledsen kompis, du lägger ned case innan de når sitt avslut. Team Trump skall vinna ett case, då vinna allt. Det som hänt de senaste timmarna har inte gjort detta till ett sämre läge, borde även en sån som du kunna medge.

Varför skulle "Krakens" vara över ? Du vet att 22 Dominion maskiner analyseras och dess analys kommer presenteras redan imorgon om allt går väl. Man har redan nu konstaterat oegentligheter i Arizona när man detaljstuderat röster (ca 11% fel) samt även maskinen i Georgia visade på en liknande algoritm och fel, till Bye-dens fördel. Detta utöver de "glitches" man rättade till under valnatten (utan förklaring).

Hunters Laptop
..Du kanske även hört att flera senatorer nu kräver att AG Barr sätter en speciell utredare på Hunter Bidens laptop. Där framgår om du följt denna många av vilka i USA som kan kopplas till Kina. Det var därför pressen begravde den. Då DNI Radcliff igår meddelade att det inte kommer att ske någon transferering innan Kina frågan utretts tror jag du tagit ut seger alldeles för tidigt. Om du som jag förstår att Bye-den är något gruvligt insyltad i Kina, så förstår du att han aldrig kommer få säkerhetspass, han kan inte bli President, executive order sätter stopp.
2020-12-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Vad jag kan se så var det ingen domare i HD som som motsatte sig beslutet. Och Trumpetens supportrar som hoppades att ACB skulle ge honom en seger.
Detta Kelly/PA fall var det enda som iaf hade en teoretisk chans att tas upp av SC, eftersom det ändå berörde något konstitutionellt om än snurrigt. Hade de verkligen kännt för att ta upp det hade det funnits utrymme på nåt långsökt sätt. Men nej inte ens här fick Trump bifall haha

Texas stämningen är rent snömos i jämförelse som de inte kommer ta i med tång.
Senast redigerad av Bors 2020-12-08 kl. 23:16.
2020-12-08, 23:13
Medlem
GoldFinger100s avatar
SCOTUS rejected the Kelly case without any explanation or dissents, probably because, more or less, the same context is covered in the Texas case, but with a wider scope affecting more states.

https://twitter.com/disclosetv/status/1336431772528234499?s=20
2020-12-08, 23:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte ett processfel. Det hela bygger på att konstitutionen säger att varje medborgare i Amerikas förenta stater är garanterad samma skydd under lagarna. Eftersom man i vissa stater som är ifrågasatta har gjort lokala ändringar i lagarna som styr valförfarandet har man frångått konstutionens garanti om "equal protection by the law for all citizens". Det får man inte göra. Aja baja.

Detta leder alltså till att lagändringarna som gjordes med "pandemin" som ursäkt i vissa stater är att se som ickekonstitutionella. En lagändring som är ickekonstitutionell är ogiltig så den ändringen kan inte gälla som lag i delstaten. Konstitutionen trumfar delstatslagarna.

Så enkelt är det. Punkt.
Vad bra för dig att du tycker det är så enkelt.

Jag är helt övertygad om att du har helt fel.
Även rösträtten är helig enligt konstitutionen. Att beröva medborgare deras lagda röster kommer inte att ske.
Men snart vet vi.
Senast redigerad av DikT 2020-12-08 kl. 23:20.
2020-12-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ledsen kompis, du lägger ned case innan de når sitt avslut. Team Trump skall vinna ett case, då vinna allt. Det som hänt de senaste timmarna har inte gjort detta till ett sämre läge, borde även en sån som du kunna medge.

Absolute inte, konstitutionen har försvarats, jag är nöjd. Men hur tänker du nu? Konstitutionen är rätt tydlig på att valfrågor hanteras innan val, inte av domstolar efter val. Någon som säger att USC borde hantera val kan inte hålla konstitutionen högt.

Citat:
Varför skulle "Krakens" vara över ?

För att alla utom en är utslängda? Och den som inte är utslängd har hearing snart, och har fått all relief avslagen, dvs mycket troligt att den blir utsläng med.
2020-12-08, 23:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad bra för dig att du tycker det är så enkelt.

Jag är helt övertygad om att du har helt fel.
Även rösträtten är helig enigt konstitutionen. Att beröva medborgare deras lagda röster kommer inte att ske.
Men snart vet vi.

Exakt rätten att rösta. Legala röster.

Biden fick inte bli President Elect av de som officiellt utser en sådan.
Texas stämde fuskstaterna..
Louisiana stämmer fuskstaterna..
Senaten kräver utredning av Hunter Bidens stekheta laptop..

En ganska bra dag på jobbet om du frågar mig.
Tror Team Trump's chanser mångdubblades idag.
2020-12-08, 23:20
Medlem
Smurfanerlites avatar
CNN just nu:

"Suprem Court Denies GOP Effort To Block Certification Of PA Election Results".

Nu vaknade man och lilla Jim Costa står och snyftar att Trump försöker fuska till sig 4 år till.

Jim Costa är för övrigt en riktig skitstövel, vi mins nog alla detta beteende när han vägrar släppa micken och puttar bort en tjej.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg8X4OG0isY
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-12-08 kl. 23:25.
2020-12-08, 23:22
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
SCOTUS rejected the Kelly case without any explanation or dissents, probably because, more or less, the same context is covered in the Texas case, but with a wider scope affecting more states.

https://twitter.com/disclosetv/status/1336431772528234499?s=20

Här är länken till Texas-caset som lämnats in till SCOTUS

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163048/20201208132827887_TX-v-State-ExpedMot%202020-12-07%20FINAL.pdf

Det innefattar staterna

Pennsylvania
Georgia
Michigan
Wisconsin

som Defendants.
2020-12-08, 23:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Absolute inte, konstitutionen har försvarats, jag är nöjd. Men hur tänker du nu? Konstitutionen är rätt tydlig på att valfrågor hanteras innan val, inte av domstolar efter val. Någon som säger att USC borde hantera val kan inte hålla konstitutionen högt.

För att alla utom en är utslängda? Och den som inte är utslängd har hearing snart, och har fått all relief avslagen, dvs mycket troligt att den blir utsläng med.

Robert Barnes finner det sannolikt att Texas får ganska omgående audiens hos SCOTUS. Detta med fler stater som följer Texas. Deras stämning är mycket vältajmad och enligt de som studerat den välskriven.
Senator Cruz kommer troligen framföra den.

https://mobile.twitter.com/Barnes_Law/status/1336406108894679042

https://mobile.twitter.com/Barnes_Law/status/1336413018612092928
Senast redigerad av Nixter 2020-12-08 kl. 23:28.
2020-12-08, 23:23
Medlem
Vad blir nästa steg om SC avslår Texas stämning? Vilka nya stämningar och politiska utspel är att vänta och vilka är möjliga? Känns som en blandning mellan dokussåpa och thriller.
2020-12-08, 23:27
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Eller Biden President Neglected

Vilket som är det väldigt bra nyheter. Bra jobbat av dig vilket som Och sen har Texas en stämning i SCOTUS som jag förstod det så det kan nog rasera hela valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in