2020-11-04, 11:01
Medlem
Hej Flashback

Jag letar efter någon mjukvara man kan spela in och spara ljudfiler som spelar in allt ljud som kommer från datorn och in i datorn.

Jag jobbar mycket med telefonsamtal, och glömmer ofta bort vissa saker som sägs. Så därför söker jag någon mjukvara som spelar in allt ljud, det är viktigt att det går att spela in långa inspelnbingar och att den är fri från olika femminuters gränser osv.

Jag har letat men hittar verkligen ingenting av kvalité. I en likande tråd tipsade någon om något musikprogram, men problemet med det programmet var att de skapade någon sorts rundgång och jag hörde mig själv i hörlurarna när jag använde det vilket var väldigt irriterande, så det lade jag ner.

Så min fråga är kort och gott. Vilka program kan man använda i detta syfte?
Citera
2020-11-04, 11:14
Bannlyst
låter mer som du vill spionera på din fru...
använd mobilens inspelningsapp annars
Citera
2020-11-04, 11:53
Medlem
Haha om jag ändå hade en fru.

Och jag är ringer från datorn. Så jag behöver ett program till windows.
Citera
2020-11-04, 12:10
Medlem
Bonnatorps avatar
Voicemeeter Banana är finemang till att mixa diverse ljudkällor i datorn.
Därefter kan du använda t.ex. audacity för inspelningen.
Citera
2020-11-04, 13:06
Medlem
Tack för tips, provade audiocity men när jag använder den, så hör jag min egna röst i hörlurarna. Vilket är jätteirriterande.
Citera
2020-11-04, 14:43
Medlem
yungGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenzo
Hej Flashback

Jag letar efter någon mjukvara man kan spela in och spara ljudfiler som spelar in allt ljud som kommer från datorn och in i datorn.

Jag jobbar mycket med telefonsamtal, och glömmer ofta bort vissa saker som sägs. Så därför söker jag någon mjukvara som spelar in allt ljud, det är viktigt att det går att spela in långa inspelnbingar och att den är fri från olika femminuters gränser osv.

Jag har letat men hittar verkligen ingenting av kvalité. I en likande tråd tipsade någon om något musikprogram, men problemet med det programmet var att de skapade någon sorts rundgång och jag hörde mig själv i hörlurarna när jag använde det vilket var väldigt irriterande, så det lade jag ner.

Så min fråga är kort och gott. Vilka program kan man använda i detta syfte?
OBS lär fungera utmärkt för detta syfte. Gratis är det också!
Jag är lite osäker på om det går att bara spela in ljud, dock. I värsta fall kan du ju spela in datorskärmen också och ta bort video i valfritt redigeringsprogram efter inspelningen är färdig.
Citera
2020-11-04, 16:09
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Tack för tips, provade audiocity men när jag använder den, så hör jag min egna röst i hörlurarna. Vilket är jätteirriterande.
Ja det ska såklart gå ställa in om du vill ha playback eller inte.

Voicemeeter Banana är som sagt bra, eftersom du då kan välja vilken ljudkälla som ska skickas var, var de ska spelas upp, och vilken volym de ska ha.

Den skapar dessutom nya mixkanaler, och då kan du välja att spela in dessa mixkanaler, och antingen spela upp bara en eller några få käller som ingår i den mixkanalen, eller inget alls, i hörlurarna.

Det kan vara extremt praktiskt till Zoom och Discord om man vill ha bakgrundsmusik i kanalen, men separata volymer för sig själv och för de andra.

Använder det själv för att öka volymen på min sångmikrofon som har lite för låg volym för videokonferens.
Senast redigerad av Bonnatorp 2020-11-04 kl. 16:13.
Citera
2020-11-04, 21:37
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: övriga operativsystem --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2020-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ger du upp så lätt? Det är väl bara att lägga 3 minuter på att googla, eller kolla runt i programmets meny så hittar du säkert bums ett sätt att stänga av uppspelning av ljud.

Om jag inte minns fel så har programmet tamigtusan två volymsliders längst till höger på första raden i gränssnittet.
Där kan du kan ställa in inspelningsvolym och uppspelningsvolym, kanske är så lätt som att dra uppspelningsvolym till noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in