2021-11-16, 10:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabaton666
Hon har en mycket intressant moral den där Neuding.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Att hon (eller hennes ombud) röstar "med" Tino handlar väl om att hon inte ser någon anledning att röra sig i båten och riskera att hon inte får någon utbetalning av Tino.

Först maten sen moralen, som nån sa...
Citera
2021-11-16, 10:55
Medlem
Att dom kan ta sig själva på allvar efter dom släppte in den där rixblatten "laoi achmed" eller va han hette... En afgansk bög som bryter på svenska, inte en högerlutande svensk's våta dröm direkt...
Citera
2021-11-16, 12:13
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Att dom kan ta sig själva på allvar efter dom släppte in den där rixblatten "laoi achmed" eller va han hette... En afgansk bög som bryter på svenska, inte en högerlutande svensk's våta dröm direkt...

Varför skulle det inte vara det? Han kommer från Jemen och till skillnad från de 95% eller mer andra migranter till Sverige, så verkar han ha asylskäl. Det är väl en bra start eller är du rasist på riktigt?
Citera
2021-11-16, 14:52
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Nu har Paulina plötsligt gett nya svar till Journalisten och ändrat sin version.

"Paulina Neuding uppger för Journalisten att hon ingått ett avtal om överlåtelse av sina aktier i Bulletin till Tino Sanandaji i maj, men att tillträde skjutits upp av motparten och att ett nytt avtal om aktieöverlåtelse därför ingåtts.

”Till dess tillträde sker hanteras mitt innehav och alla kontakter med Bulletin diskretionärt av mitt juridiska ombud. Jag lämnade Bulletin i februari och har varit angelägen att lämna också mitt innehav av aktier”, uppger Paulina Neuding i ett skriftligt svar.

Förtydligande: I en tidigare version av denna artikel framstod det som att Paulina Neuding redan sålt aktieinnehavet i maj, vilket var fel."

https://www.journalisten.se/nyheter/...-over-ekonomin

Plötsligt har hon alltså inte sålt sina aktier, men har ingått ett nytt avtal att sälja dem till Tino? Varför behövdes ett nytt avtal? Har Tino inte råd att betala? Har han slut på pengar? Hittar han inte längre det "externa kapital" som hans marionett-vd Jannik babblar så självsäkert om? Varför säljer hon inte bara till någon annan om hon nu är så "angelägen" att bli av med aktierna?

Vad 17 innebär att Paulinas ombud agerar "diskretionärt" för hennes räkning? Måste säga att det är väldigt kreativt av henne att börja hitta på begrepp i sina försök att finta borta journalister.

Paulina ÄR uppenbart fortfarande tredje största ägare i Bulletin och använder AKTIVT sitt innehav för att genom sitt ombud rösta med Tino i alla frågor, och hon avser dessutom att så snart Tino har pengar att överlåta sitt innehav till Tino och ingen annan. Tino och Paulina är uppenbart bästa vänner och som ler och långhalm. Varför inte bara ge Tino en fullmakt istället för att ha ett "diskretionärt" ombud som röstar med Tino? Varför inte vara ärlig och öppen med att hon stödjer Tino i allt?

Kul också att Paulina aktivt stödjer beslut som bland annat innebär rekrytering av den trippelmördare som hon tidigare själv kritiserat Magasinet Paragraf för att ha och göra med:

"Paragraf intervjuar inte talespersoner för polisen, som man avfärdar som ”operettpoliser”. Däremot har man bland sina skribenter en person som sitter på anstalt dömd till livstid – vilket man berömmer sig för som ”provocerande”."

https://paulinaneuding.com/2018/02/2...sorg-om-fakta/

Hon har en mycket intressant moral den där Neuding.

Enligt ett eget inlägg på facebook uppger Paulina Neuding att hon sålt alla aktier till Dan Korn för 1 krona. Vad innebär det? Är Dan Korn på samma sida som Tino och det kommer rulla på eller vad?
Citera
2021-11-16, 14:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Enligt ett eget inlägg på facebook uppger Paulina Neuding att hon sålt alla aktier till Dan Korn för 1 krona. Vad innebär det? Är Dan Korn på samma sida som Tino och det kommer rulla på eller vad?

https://www.dn.se/kultur/paulina-neu...-for-en-krona/

Uppenbarligen nu även i DN. Jag undrar hur mycket pengar hon förlorar på det eller om hon helt enkelt har gjort en deal med Dan Korn att han får sälja aktierna till Tino och hon sedan får pengarna?
Citera
2021-11-16, 15:01
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Uppenbarligen nu även i DN. Jag undrar hur mycket pengar hon förlorar på det eller om hon helt enkelt har gjort en deal med Dan Korn att han får sälja aktierna till Tino och hon sedan får pengarna?

jag kan inte upplägget här men i en normal startup, så startas bolaget av grundarna med nominella pengar, säg 50.000 SEK och delat på 3 så runt 17.000 var cirka. Jag vet inte ägarandelen vid starten här. Sedan fyller investorer på med kapital, flera miljoner för 30% ägarandel och då blir grundarnas värde på aktierna teoretiskt väldigt högt men bara om företaget utvecklas och det finns köpare till aktierna.
Citera
2021-11-16, 15:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
jag kan inte upplägget här men i en normal startup, så startas bolaget av grundarna med nominella pengar, säg 50.000 SEK och delat på 3 så runt 17.000 var cirka. Jag vet inte ägarandelen vid starten här. Sedan fyller investorer på med kapital, flera miljoner för 30% ägarandel och då blir grundarnas värde på aktierna teoretiskt väldigt högt men bara om företaget utvecklas och det finns köpare till aktierna.

Har för mig att Neuding i en av artiklarna när det startade sade att hon hade lagt in en stor del av sina egna besparingar i Bulletin, men det kan vara som du säger (eller så hade hon själv väldigt lite på sparkontot).
Citera
2021-11-16, 15:10
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Har för mig att Neuding i en av artiklarna när det startade sade att hon hade lagt in en stor del av sina egna besparingar i Bulletin, men det kan vara som du säger (eller så hade hon själv väldigt lite på sparkontot).

Dessa 50.000 kan mycket väl ha varit 500.000 eller 1 miljon. Ingen aning vad grundarna satsade förutom tid, vilket är brukligt att grundare satsar i kunskapsföretag.
Citera
2021-11-16, 20:18
Medlem
Citat:

Det kan vara en deal under bordet med Tino? Dan Korn går ju helt i Tinos ledband har man sett i Korns engagerade försvar av Tino och Jannik på Facebook. Tino kanske har lovat Paulina stora pengar längre fram mot att hon säljer till marionetten Korn för en krona nu?

Varför skänker hon förresten hellre aktierna till en uppenbar medlöpare till Tino än till exempelvis sin tidigare SvD-kollega och nuvarande ansvarige utgivaren på Bulletin, nämligen Per Gudmundsson? Vore inte han med sin position och långa erfarenhet en bättre representant för tidningen och personalen, om det nu var dom hon månade om? Har inte Gudmundsson föresten en månadslön på 120000 kronor och borde därför vara väldigt mån om Bulletins framtid? Mystiken tätnar och frågetecknen blir fler.

Eller så kanske det är stenrike snuskungen Gunnar Gillberg som köpt Paulinas aktier under bordet men använder Dan Korn som målvakt? Kungavänner brukar ju inte vilja figurera i pressen med namn, särskilt inte när de gör skumraskaffärer:

https://dagensopinion.se/artikel/kun...erar-bulletin/

Gillberg är ju rik som ett troll, och dottern är gift med H&M-kungen Karl-Johan Persson och kronprinsessan Victoria är gudmor till deras barnbarn:

https://www.di.se/artiklar/2009/12/1...n-gor-affarer/

Citat:

Alltså, Neudings premiärartikel i Bulletin är högst oklar på den punkten:

"Handelskillarna Tino och Pontus lovar mig att göra allt administrativt förarbete för att bygga upp det som ska bli Bulletin. De ska sköta affärsbiten, och ger mig de ekonomiska försäkringar som jag behöver för att gå in i projektet genom att ta ett banklån på 300 000 kronor samt ytterligare 400 000 i lån från vänner och bekanta."

https://bulletin.nu/detta-ar-bulleti...ya-dagstidning

Meningen ovan kan tolkas både som att det är Paulina som lånat pengar och som att det är Tino och Pontus som lånat ihop pengarna. Om det senare är sant har Paulina alltså inte behövt gå in med ett enda öre i Bulletin utan bara fått 20 % rakt upp och ner som hon sedan suttit och ruvat på ända fram tills idag i hopp om att bli utköpt för stora pengar.
Senast redigerad av Blacksabaton666 2021-11-16 kl. 20:25.
Citera
2021-11-16, 20:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det kan vara en deal under bordet med Tino? Dan Korn går ju helt i Tinos ledband har man sett i Korns engagerade försvar av Tino och Jannik på Facebook. Tino kanske har lovat Paulina stora pengar längre fram mot att hon säljer till marionetten Korn för en krona nu?

Varför skänker hon förresten hellre aktierna till en uppenbar medlöpare till Tino än till exempelvis sin tidigare SvD-kollega och nuvarande ansvarige utgivaren på Bulletin, nämligen Per Gudmundsson? Vore inte han med sin position och långa erfarenhet en bättre representant för tidningen och personalen, om det nu var dom hon månade om? Har inte Gudmundsson föresten en månadslön på 120000 kronor och borde därför vara väldigt mån om Bulletins framtid? Mystiken tätnar och frågetecknen blir fler.

Eller så kanske det är stenrike snuskungen Gunnar Gillberg som köpt Paulinas aktier under bordet men använder Dan Korn som målvakt? Kungavänner brukar ju inte vilja figurera i pressen med namn, särskilt inte när de gör skumraskaffärer:

https://dagensopinion.se/artikel/kun...erar-bulletin/

Gillberg är ju rik som ett troll, och dottern är gift med H&M-kungen Karl-Johan Persson och kronprinsessan Victoria är gudmor till deras barnbarn:

https://www.di.se/artiklar/2009/12/1...n-gor-affarer/

Alltså, Neudings premiärartikel i Bulletin är högst oklar på den punkten:

"Handelskillarna Tino och Pontus lovar mig att göra allt administrativt förarbete för att bygga upp det som ska bli Bulletin. De ska sköta affärsbiten, och ger mig de ekonomiska försäkringar som jag behöver för att gå in i projektet genom att ta ett banklån på 300 000 kronor samt ytterligare 400 000 i lån från vänner och bekanta."

https://bulletin.nu/detta-ar-bulleti...ya-dagstidning

Meningen ovan kan tolkas både som att det är Paulina som lånat pengar och som att det är Tino och Pontus som lånat ihop pengarna. Om det senare är sant har Paulina alltså inte behövt gå in med ett enda öre i Bulletin utan bara fått 20 % rakt upp och ner som hon sedan suttit och ruvat på ända fram tills idag i hopp om att bli utköpt för stora pengar.

Grundarna har säkert satsat både aktiekapital och aktieägartillskott.
De andra aktieägarna kan ha gett henne tillåtelse att plocka ut hela eller delar av sitt aktieägartillskott mot att hon säljer sina aktier.
Citera
2021-11-16, 22:12
Medlem
Citat:

Skulle det vara mystiskt att en jude väljer att gynna en annan jude snarare än en goj?
Citera
2021-11-16, 23:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nu har Paulina plötsligt gett nya svar till Journalisten och ändrat sin version.

"Paulina Neuding uppger för Journalisten att hon ingått ett avtal om överlåtelse av sina aktier i Bulletin till Tino Sanandaji i maj, men att tillträde skjutits upp av motparten och att ett nytt avtal om aktieöverlåtelse därför ingåtts.

”Till dess tillträde sker hanteras mitt innehav och alla kontakter med Bulletin diskretionärt av mitt juridiska ombud. Jag lämnade Bulletin i februari och har varit angelägen att lämna också mitt innehav av aktier”, uppger Paulina Neuding i ett skriftligt svar. ....

Vad 17 innebär att Paulinas ombud agerar "diskretionärt" för hennes räkning? Måste säga att det är väldigt kreativt av henne att börja hitta på begrepp i sina försök att finta borta journalister.

"Diskretionärt" är en anglicism.

"Discretion has the meaning of acting on one's own authority and judgment."

https://en.wikipedia.org/wiki/Discretion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in